ایسنا نوشت:

کمبود بودجه در مدارس انگلیس و عدم توانایی آن‌ها در توسعه فضای آموزشی باعث شده تا مسئولان آموزشی برای توسعه فضاهای تفریحی از پشت‌بام‌ها استفاده کنند.

نتایج مطالعات انجام شده توسط انجمن دولت محلی در انگلیس حاکی از کاهش یک میلیارد پوندی بودجه احداث مدارس در این کشور است به طوری که برخی مدارس ابتدایی برای توسعه فضایی آموزشی خود دچار مشکل جدی شده‌اند. به همین دلیل بسیاری از مدارس ناچار شده‌اند فضای بازی و ورزش خود را به پشت‌بام‌ها منتقل کرده و در عوض باشگاه‌های ورزشی خود را به کلاس‌های درس موقت تبدیل کنند.

این تحقیقات نشان می‌دهد مدارس انگلیس برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد کلاس‌های درس و برای پاسخگویی به سیل ثبت نام دانش آموزان ناچار به اعمال سیاست‌هایی هستند تا بتوانند آن‌ها را در مدارس جای دهند.

بنابر این گزارش، سه چهارم شوراهای شهر از دولت انگلیس بودجه کافی دریافت نمی‌کنند تا بتوانند فضای مورد نیاز آموزشی خود را توسعه دهند. شوراهای شهر طی پنج سال نیاز به یک میلیارد پوند بودجه بیشتر دارند تا بتوانند برای دانش آموزان فضای آموزشی کافی فراهم کنند. این بودجه از مبادی مختلف نظیر وام‌های بانکی، توقف احداث سایر پروژه‌های ساختمانی و بازگشت به بازسازی مدارس تامین می‌شود.

به نقل از تلگراف، با این حال وزارت آموزش انگلیس تاکید می‌کند که در طول فعالیت این دوره وزارت، تاکنون پنج میلیارد پوند هزینه شده و بیش از ۲۶۰ هزار فضای آموزشی جدید به تنهایی طی چند سال گذشته اضافه شده است. اما انجمن دولت محلی می‌گوید که این میزان فضای آموزشی به ویژه با توجه به فشارهای اخیر بر فضای مدارس ابتدایی کافی نیست.

کارشناسان دولتی انگلیس پیش‌بینی می‌کنند برای اولین بار در ۵۰ سال اخیر، جمعیت دانش آموزان این کشور طی دهه آینده از هشت میلیون نفر فراتر خواهد رفت. کمبود فضاهای تفریحی و ورزشی در مدارس انگلیس به حدی است که برخی مدارس به دلیل نداشتن فضای کافی و اینکه فضاهای تفریحی توسط کلاس‌های درس اشغال شده‌اند ناچار شدند ساعت تفریح، ناهار و ورزش خود را لغو کرده‌اند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =