مدیرتیم های کشتی آزاد:به ما چه خواننده لس آنجلسی بین هواداران بود/باروفس را می شود شکست داد اگر...

علیرضا رضایی می گوید باید نگاه ها به کشتی تغییر کند.این رشته ورزش اول کشور است که متاسفانه توجه زیادی به آن نمی شود.

مرتضی رضایی- خبرگزاری خبرآنلاین؛چند روز پس از مسابقات جام جهانی کشتی با علیرضا رضایی مدیر تیم های کشتی آزاد تماس گرفتیم تا او پاسخگوی خیلی از سوالات ما باشد.سوالاتی که بعضی از آنها حاشیه دار بود و باعث شد تا رضایی نسبت به آنها این واکنش را نشان بدهد:«بهتر است این سوال را نپرسید.»

رضایی که قبل از آغاز این رقابت ها هم عنوان کرده بود جنگ آنها با آمریکاست آن هم در فینال این رقابت ها این بار ابتدا یک خسته نباشید به همه دلاورمردان ایران می گوید و ادامه می دهد:«باید قدر زحمات و تلاش های شبانه روزی ملی پوشان و کادر فنی را دانست.از کشتی و کشتی گیران باید آن طور که شایسته شان است تقدیر و تشکر شود.»

از مدیر تیم های کشتی آزاد درباره نیامدن رسول خادم به همراه ملی پوشان،تزریق جوانان به کشتی ایران،راهکار ویژه برای شکست دادن جردن باروفس و البته عکس گرفتن ملی پوشان با خواننده لس آنجلسی پرسیدیم که او جواب ها جالبی داد.

از مسابقات کشتی آمریکا شروع می کنیم.یک قهرمانی مقتدرانه آن هم در خاک کشور رقیب.

البته ما تجربه زیادی در شکست دادن آمریکا داریم.سال قبل هم آنها را در گروه خودمان شکست داده بودیم اما امسال  یک ویژگی مهمی که داشت این بود که 7 تیم از 8 تیم با تمام ملی پوشان  خودشان شرکت کرده بودند و آمده بودند که در این رقابت ها قهرمان شوند.بچه های ما زحمت زیادی کشیدند.ضمن اینکه کادر فنی هم برنامه ریزی خوبی داشت.ما یک اردوی سه مرحله ای را برگزار کردیم و خوشبختانه توانستیم تیم های قدرتمند آذربایجان،بلاروس و آمریکا را شکست بدهیم.آمریکایی ها با تمام توان آمده بودند تا از حیثیت خودشان دفاع کنند.خدا را شکر می کنم نتایجی که گرفتیم آبرومندانه بود و ما توانستیم از آبروی ایران در آن سوی دنیا دفاع کنیم.

اتفاق خوبی که امسال برای کشتی ایران افتاد این بود که چهره های جوان زیادی برای تیم ملی کشتی گرفتند.حسن یزدانی و ...

جوانان ما خوب هستند و دارند به تیم ملی کمک می کنند.این مسابقات برای شناساندن آنها خیلی خوب است.این جوانان تا سالها می توانند برای ایران افتخار بیاورند.قبل از اعزام هم گفته بودیم که  در این مسابقات با تلفیقی از جوانان و با تجربه ها شرکت خواهیم کرد.اتفاقی که جواب داد و ما توانستیم با اقتدار قهرمان جام جهانی شویم.فقط امیدواریم مسئولان کشور با نگاه ویژه ای که به ورزش اول ایران دارند مایه دلگرمی جوانان ما رافراهم کنند.ما مسابقات آسیایی و قهرمانی جهان را پیش رو داریم که مسابقات کسب سهمیه المپیک است.

رضا یزدانی دوباره مصدوم شد.شاید هم بدشانسی آورد.این اتفاق ها را باید روی چه حسابی گذاشت؟

یک مقدارش بدشانسی است.یک مقدار هم اینکه رضا به دلیل آسیب دیدگی تمرینات مناسبی نداشت.وقتی شما خوب نتوانید تمرین کنید کیفیت کارتان در مسابقات پایین می آید.این یک واقعیتی است که متاسفانه برای رضا یزدانی به وجود آمد.

این طلسم نبردن های جردن باروفس چه زمانی شکسته خواهد شد؟

جردن باروفس کشتی گیر غیر قابل شکستی نیست.سال گذشته هم به نیک مارابل (کشتی گیر هموطنش )باخت که امسال مغلوب حسن یزدانی شد و هم در تاشکند دیوید سارگوش.

این شایعه درست است که او به خاطر یک سری مسائل به هموطنش باخته؟

نه آقا.این شایعات را فقط ایرانی ها می سازند.او چرا باید ببازد تا رکوردش شکسته شود؟کلا ما در کشتی عادت داریم که برای حریفان دو تا دست و دو تا شاخ اضافه کنیم.اما به نظر من او کشتی گیر خیلی ممتازی در جهان نیست.چند تا ویژگی دارد که اگر بشود روی این قابلیت ها کار کرد می توان آن را شکست داد.یکی از این قابلیت ها قدرت بدنی او است و دیگری سرعتش.

او در 102 مسابقه فقط 2 تا کشتی را باخته.آیا نمی توان او را جزو کشتی گیران ممتاز قرار داد؟

این آمار است و از لحاظ کلاس کشتی بررسی می شود.من از لحاظ فنی می گویم.به نظر من سارگوش از او خیلی بهتر است.اما قدرت بدنی و سرعتش ضعف های باروفس را پوشش می دهد.به نظرم او غیر قابل دسترس نیست و می توان شکستش داد.

ملی پوشان ایران پس از بازگشت از آمریکا یک گلایه دارند.اینکه هیچ پاداشی به خاطر این قهرمانی به آنها تعلق نگرفته است.

بچه ها ما واقعا به خاطر پاداش کشتی نمی گیرند.اما چه بگویم؟هیچ وقت به کشتی به اندازه زحماتی که کشیده است توجه نشده است.از قبل بوده و الان هم هست.این خیلی بد است و باعث نگاه دوگانه شده است.امیدوارم یک روزی این نگاه ها تغییر کند.توجه به جوان ها باعث می شود تا ما موفقیت های آنها را در مسابقات بعدی تضمین کنیم.

کشتی گیرران بارها درخواست ملاقات با رییس جمهور را داده اند.چه چیزی قرار است به رییس جمهور بگویید؟

من هیچ درخواستی ندارم از ایشان اما می خواهم توجه بیشتری به ورزش اول کشور داشته باشند.

یک انتقادی که از تیم کشتی در آمریکا شده است عکس گرفتن یکی دو خواننده لس آنجلسی با ملی پوشان و کادر فنی بوده است.

ولش کنید.این سوال را اصلا بی خیال شوید.من چه باید بگویم؟آنجا آنها در سالن و بین تماشاگران بودند.ما باید چه کار می کردیم؟

به عنوان سوال آخر.رسول خادم یک عادت ویژه دارد.او هیچ وقت به همراه تیم ملی به کشور بر نمی گردد.یا زودتر می آید یا دیرتر.این دلیل خاصی دارد؟

نه،اتفاقا ایشان همیشه با تیم رفته و با تیم آمده است.

در بازی های المپیک زودتر برگشتند.در بازی های آسیایی هم همین طور.این بار هم که دیرتر آمدند.

ایشان گرفتاری های خاص خودش را دارد و باید به کارها رسیدگی کنند.

اما خادم روی سکو هم نمی رود.

ایشان در این زمینه تواضع دارند.در واقع همیشه همکاران خودشان را مقدم دانسته اند و این ویژگی خاص خادم است.او همیشه همه چیز را برای خودش نخواسته است.این بار هم با رییس فدراسیون کشتی آسیا جلسه داشت.در ادامه بحث دیپلماسی و برقراری ارتباط کشتی آسیا و آمریکا مذاکراتی را داشتند تا یک سری قرارداد ها منعقد شود.برگزاری این جلسه ها خوب است و می تواند به ما در زمینه گرفتن پست در هسات رییسه جهانی کمک بزرگی کند.جای ایرانی ها در این پست خالی است.به امید خدا که بتوانیم به آن چیزی که کشتی ایران شایسته آن است برسیم.

251 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    31 1
    باز هم غلبه متن بر حاشیه
  • بی نام RO ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    16 0
    تو رو خدا اينقدر با سوالات بيخود كشتي رو به حاشيه نكشين يه تيم خوب حداقل داشته باشيم
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    19 0
    اونا برای تشویق آمدن سمبل جهالت
  • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    11 0
    چرا نظر منو ننوشتید. واقعا متسفم براتون