عادل می گوید شکست آمریکا مقابل لهستان روحیه تیم را از هم پاشید.

مهری رنجبر - خبرگزاری خبرآنلاین؛عادل غلامي با اينكه از صعود نكردن تيم به دور نهايي ليگ جهاني ناراحت است اما معتقد است حالا فرصت خوبي است تا بازيكنان خستگي در كنند. سرعتي‌زن تيم ‌ملي واليبال دليل باخت به روسيه را نداشتن انگيزه مي‌داند، نه كمك به روسيه چرا كه باخت آمريكا به لهستان همه رؤياهاي ايران را به باد داد.

* حالا با پايان كار تيم در ليگ جهاني خيال‌تان راحت شد؟

خيال‌مان راحت شد تا فرصتي براي استراحت پيدا كنيم. ما در اين مدت خيلي خسته شده‌ايم.

* شايد با قرعه‌كشي خيلي‌ها فكر مي‌كردند ايران تيم آخر گروه B سيد يك مي‌شود اما نشد.

دقيقاً. حتي وقتي تيم در دو بازي اول به آمريكا باخت، نگراني‌ها بيشتر شد كه كاري كنيم تا از سيد يك سقوط نكنيم اما تيم استارت خوبي از بازي دوم با لهستان زد و نتيجه‌‌اش يك امتياز بود. از همان موقع روند رو به رشد تيم شروع شد و در تهران هم با حمايت تماشاگران، حريفان را برديم. تا قبل از بازي آخر هم شانس داشتيم اما در بازي آخر خيلي بي‌انگيزه بوديم كه طبيعي هم بود چرا كه با شكست آمريكا از لهستان ديگر شانسي براي صعود نداشتيم. در مجموع سال خوبي بود و مردم هم برخورد خوبي داشتند.

* بعد از باخت به روسيه بچه‌ها مصاحبه نكردند؛ به خاطر ناراحتي بود؟

نه. ناراحتي بچه‌ها بعد از باخت به لهستان بود. بچه‌ها بعد از بازي با روسيه تنها خسته بودند. در حالي كه هميشه ما به خبرنگاران و اصحاب رسانه احترام مي‌گذاريم. بچه‌ها به خاطر خستگي‌ا‌ي كه داشتند، مي‌خواستند هر چه زودتر از سالن 12 هزار نفري بروند.

* بعضي‌ها مي‌گويند تيم به روسيه باخت تا اين تيم در سيد اول ليگ جهاني بماند. درست است؟

اصلاً چنين چيزي نيست. هم كادر فني و هم بچه‌ها مي‌خواستند روسيه را ببريم تا حذف شود و سال آينده تيم راحت‌تري به سيد يك بيايد. دوست نداشتيم روسيه بماند اما ما شب قبل از مسابقه، شب سختي را سپري كرديم. وقتي آمريكا 3 - 2 به لهستان باخت، روحيه تيم از هم پاشيد. بچه‌ها تحت تأثير بازي شب قبل بودند.

* شما از بازي خودت در ليگ جهاني راضي هستي؟

خودم نمي‌توانم نظر بدهم. كادر فني و كارشناسان صلاحيت‌دار بايد بگويند. به ‌هر ‌حال خيلي سخت است كه من درباره بازي خودم صحبت كنم.

* يعني تيم براي صعود بدشانسي آورد؟

بدشانسي نياورد. با اينكه تيم گروه خيلي سختي داشت اما خوب كار كرد. حتي كار به جايي رسيد كه همه انتظار داشتند ما لهستان، قهرمان جهان را ببريم. فراموش كرده‌اند كه ما با چه تيم‌هايي بازي كرده‌ايم. جوري توقع دارند كه انگار ايران 10 سال است قهرمان جهان و المپيك بوده است. متأسفانه جامعه خيلي زود متوقع مي‌شود. در حالي كه توقع بالا با ورزش همخواني ندارد كه بايد اين تيم را ببريم. همه حريفان ما سابقه‌شان بيشتر از ماست. ما 3 سال است كه به جمع تيم‌هاي ‌برتر دنيا آمده‌ايم. آن هم نه 3 تيم اول كه جزو 6 تيم اول هستيم. به نظرم بچه‌ها كار خارق‌‌العاده‌اي انجام دادند. آنها در اين مدت سختي زيادي كشيدند كه حد ندارد. حتي خانواده‌هايشان. البته كه از كامنت‌هاي مردم كلي انرژي مثبت هم گرفتيم اما بعضي‌ها كمي مغرضانه صحبت مي‌كنند.

* از جايگزيني تيم ‌ملي ب به جاي تيم‌ ملي الف در جام ملت‌هاي آسيا راضي هستيد؟

صد درصد. تصميم خيلي خوبي بود كه كادر فني و فدراسيون گرفتند چرا كه بقيه تيم‌هاي شركت‌كننده در ورلدكاپ چنين تورنمنت‌هايي را ندارند كه خسته شوند. تيم ما هم با فشار و خستگي‌اي كه تحمل كرده است، حالا نياز به استراحت بدني و روحي دارد تا براي ورلدكاپ آماده آماده شود. از طرفي اصلاً نيازي نيست تيم اول ما در جام ملت‌ها شركت كند چرا كه واليبال ما آنقدر قدرتمند شده كه تيم‌هاي دوم و سوم هم مي‌توانند جلوي آسيا قد علم كنند. شك ندارم تيم دوم هم مي‌تواند قهرمان آسيا شود.

* فكر مي‌كنيد در ورلدكاپ، ايران المپيكي مي‌شود؟

حالا پيش‌بيني زود است اما ما سهميه المپيك را مي‌گيريم. حالا فرقي نمي‌كند در ورلدكاپ باشد يا انتخابي المپيك. مهم ورود به المپيك است و بس. اگر شد در ورلدكاپ المپيكي مي‌شويم وگرنه سال آينده در انتخابي المپيك ژاپن سهميه مي‌گيريم. البته كه شانس ما در انتخابي المپيك بيشتر است. 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    نه داداش به شماها زیاد بها دادن وگرنه هیچی نیستین
    • عادل IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      20 2
      پ ن پ به شما بها بدن ؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    با روسیه لابی کردید به روسیه از قصد باختید مثل بازی که با لهستان اونسال کردید و از قصد جلوی اونها باختید لااقل به مردم احترام میگذاشتید و درست بازی میکردید بازی با روسیه باعث خجالت بود
    • شروین A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      20 5
      چقدر راحت به والیبالیست هامون توهین کردی و هر چی دلت خواست بهشون نسبت دادی...برات متاسفم بی نام محترم
    • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
      2 2
      ایشون می گه از قصد نباختیم، شما اصرار داری که از قصد باختند... باشه مثل بچه ها اصرار الکی کن.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    73 5
    والیبالیستها زحمت خودشونو کشیدند، دستشون درد نکنه.
  • سامان A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    46 2
    همتون خسته نباشید... همتون باعث افتخار ایران و ایرانی هستید... پایدار باشید...
  • بی نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    68 5
    همه شدن کارشناس ترا خدا از قضاوتهای غیر منصفانه دست بردارید بیرون گود ایستادن و می گن لنگش کن
  • اتابک A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    تورو خدا والیبال هم شد فوتبال