رونمایی از دو کتاب درباره شخصیت بانوی کربلا در سالروز ولادتش

مراسم رونمایی از دو کتاب «زینب کبری (س) پیام آور عاشورا» و «زینب فریاد فرمند» سه شنبه پنجم اسفند‌ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مراسم رونمایی از این دو کتاب با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر سید اسماعیل منصوری لاریجانی، نویسنده کتاب «زینب کبری (س) پیام آور عاشورا» و غلامحسین انصاری، مترجم کتاب «زینب فریاد فرمند» در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

کتاب «زینب فریاد فرمند» نوشته آنتون بارا در شش فصل با عناوین «آماج مصائب»، «عروس شهادت»، «بانوی قهرمان کربلا»، «فریادی که انقلابی را کامل کرد»، «بانوی مقدس» و «حماسه پیروزی» و کتاب «زینب کبری (س) پیام آور عاشورا» در چهار فصل با عناوین «زندگانی فردی زینب کبری (س)»، «حیات سیاسی»، «قیام» و «زینب و قیام امام حسین (ع)» هر یک در شمارگان ۳۰۰۰ جلد از سوی شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شده است.

سید حسن میر کریمی، مدیر عامل شرکت چاپ و نشر بین الملل درباره هدف و انگیزه چاپ این دو کتاب می‌گوید: شخصیت عظیم حضرت زینب (س) از موضوعات مفعول مانده‌ای است که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است و معمولا زندگی این شخصیت بزرگوار و تاریخ ساز به صحنه های مصیبت بار کربلا و شام خلاصه شده است. بنابراین لازم بود که در جهت معرفی هر چه بیشتر این بانوی عالی مقام بیت علوی، آثار درخور و قابل قبولی در عرصه نشر کشور، تولید و منتشر شود. وی در ادامه اظهار می‌کند: «زینب فریاد فرمند» ترجمه اثری از دکتر آنتوان بارا نویسنده مسیحی است که متن عربی آن اثری فاخر و منثور در ادبیات عربی به حساب می آید که متن اصلی آن، پیشتر توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل به چاپ رسیده است و در حال حاضر آقای غلامحسین انصاری، مترجم با تجربه با قلم شیوای خود آن را به فارسی برگردان نموده اند. همچنین وی درباره کتاب «زینب کبری (س) پیام آور عاشورا» می‌گوید: این اثر در قالبی عمیق به زندگی و حیات عقیله بنی هاشم می پردازد و دکتر منصوری لاریجانی، نویسنده این کتاب با رعایت ایجاز و روانی قلم خود خوانندگان این اثر را به ضیافت پر برکت حضرت زینب (س) میهمان کرده‌اند.

مراسم رونمایی از دو کتاب «زینب کبری (س) پیام آور عاشورا» و «زینب فریاد فرمند» سه شنبه پنجم اسفند‌ماه از ساعت 14:30 تا 16 در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    اقا کردهای سنجار را دریابید لهجه انها نسبت به بقیه بشدت فارسب است اینها ایرانی تبار هستند و با خواندن کتابهای شبعه شیعه می شوند انها بسیار نزدیکتر از هر کردی به زبان فارسی هستند شاید کرد نباشند و لهجه های فارسی پارستان باشند اینها در معرض شدیدترین بلایای انسانی قراردارند مسلمان کردن یک قوم را می شود با مهربانی انجام داد