پنجمین قربانی گاوبازی در اسپانیا در یک هفته/ رکورد مرگ با گاو شکسته می شود؟

دیرور پلیس اسپانیا اعلام کرد که یک نفر دیگر در مسابقه گاو بازی کشته شده است این پنجمین قربانی گاوبازی در اسپانیا در یک هفته گذشته و دهمین قربانی این سرگرمی در این کشور، در یک سال اخیر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آنطور که گاردین نوشته، این مرد که هویتش هنوز مشخص نشده حدود 40 سال سن داشته است. او روز شنبه بارها از گاو ضربه خورد و سپس به بیمارستان منتقل شد. ساعاتی این مرد بعد در همانجا جان سپرد. همین هفته پیش بود که 4 نفر در 4 شهر مختلف اسپانیا پس از ضربه خوردن توسط گاو کشته شدند.

آمار کشته شده های گاوباز اسپانیایی امسال به 10 نفر رسید که برابر با رکوردی است که در کل سال 2009 ثبت شد. بالاترین قربانیان گاوبازی، در همین سال ثبت شده است.

گاوبازی در اسپانیا مخالفان زیادی دارد. گفته شده شهردارهای جدید در اسپانیا قرار است بودجه ای که برای گاوبازی تعیین شده را از حذف کنند. البته امسال 16000 فستیوال گاوبازی در سراسر اسپانیا انجام شد؛ یعنی یعنی دوهزار فستیوال بیشتر از پارسال.

ویسنته رویز یکی از سردبیران روزنامه ال موندو اسپانیا درباره افزایش تعداد این مسابقات گفته است: هر سال که انتخابات شهرداری ها هست، گاوبازی زیاد می شود.

به گزارش اسپنیش نیوز تودی حدود یک ماه پیش 100 نفر از مخالفان گاوبازی، در خیابان های پامپلونا با قرمز کردن بدن خود به گاوبازی اعتراض کردند. آنها می خواستند که فستیوال سن فرمین لغو شود. البته این اعتراض ها فایده ای نداشت، این فستیوال برگزار شد و 10 نفر نیز زخمی شدند.

جرج رسکو 37 ساله که هر ساله در تعداد زیادی از فستیوال های گاوبازی شرکت می کند درباره امنیت گاوبازی می گوید: این فعالیت می تواند امن‌تر باشد ولی وقتی مردم به امنیت اهمیتی نمی دهند و از گاوها عکس می گیرند، این حیوانات خطرناک تر می شوند.

2 هفته پیش یک گاو به یک توریست فرانسوی حمله کرد و موجب به مرگ او شد.

در شهری در 120 کیلومتری مادرید، شهردار تصمیم عجیبی گرفت؛ او قسمتی از بودجه ای که مربوط به کتاب های دانش آموزان بود را به فستیوال های گاو بازی اختصاص داد.

البته شهردار جدید مادرید اعلام کرده که از این پس یک یورو هم از جیب مردم خرج فستیوال های گاوبازی نخواهد شد.

مخالفان گاوبازی که تعداد کمی نیز نیستند در رسانه های خود دلایل زیادی برای متوقف کردن گاوبازی بیان می کنند؛ به عنوان مثال این کار را وحشیانه می دانند چون باعث کشته شدن حیوانات بی گناه می شود.

آنها در خود در پاسخ به کسانی که می گویند گاوبازی قسمتی از فرهنگ اسپانیا است،‌ چنین می گویند: فرهنگ یک کلمه جادویی نیست و برچسب فرهنگ زدن به هر چیزی باعث نمی شود اجازه انتقاد ار آن را نداشته باشیم.

گفتنی است تلاش های این مخالفان در چند سال اخیر موثر بوده؛ در سال 2010 گاوبازی در ایالت کاتالونیای اسپانیا ممنوع شد. 3 سال بعد این فعالیث در ایالت سونورا مکزیک هم ممنوع شد.

چرا گاوبازی در بیشتر مناطق اسپانیا ممنوع نشده است

موافقان این فعالیت نیز دلایلی برای انجام شد گاوبازی می دانند؛ یکی از دلایلشان این است که گاوبازی یک ریشه 300 ساله در اسپانیا دارد. اولین مسابقه گاوبازی در سال 1726 در اسپانیا آغاز شد.

اما دلیل دیگرشان سود مالی که این فعالیت برایشان دارد سالانه هزاران توریست به اسپانیا برای تماشای فستیوال های گاوبازی می روند و این صنعت برای 10000 نفر در اسپانیا اشتغال زایی می کند.

اگرچه مخالفان گاوبازی معتقدند اسپانیا جاذبه های زیادی برای جذب توریست دارد و نیازی به گاوبازی ندارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EE ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    12 0
    کسی که خر بهش جفتک می زنه خونش پای خودشه.