پایتخت مسلم زعفران ایران است چرا که بیش از 90 درصد این محصول را در جهان تولید می کند.

زعفران که به عنوان طلا قرمز شناخته می شود با قیمت گرمی 65 دلار از بسیاری از فلز های گرانبها گران تر است.

پایتخت مسلم زعفران ایران است چرا که  بیش از 90 درصد این محصول را در جهان تولید می کند. طلای قرمز محصولی معطر است که برای استفاده های خوراکی، آرایشی و به عنوان داروی سنتی از آن استفاده می کنند. حالا پیش بینی می شود که فروش زعفران ایران به جهان بعد از توافقات بیشتر خواهد شد. محمد روحانی مدیر عامل شرکت فروش زعفران در این باره گفت: ما نمی توانیم از بانک ها استفاده کنیم. این استان 70 درصد زعقران جهان را تولید می کند. ما باید با خریدار مستقیم در ارتباط باشیم و به آن ها اعتماد کنیم بعضی موارد این اعتماد بی حاصل بود.

با تمام سختی ها روحانی از طریق تجارت با کشور های حاشیه خلیج فارس توانسته صادرات خود که 50 کیلو در ماه است را حفظ کند.

 توافقات هسته ای باعث افزایش قیمت زعفران شده است. بر اساس گزارش شورای ملی زعفران قیمت این ادویه به کیلویی 2000 دلار افزایش اندکی یافته است.

روحانی گفت: ما قیمت زعفران را حدود 27درصد افزایش داده ایم. برای بعضی گونه های زعفران این افزایش حدود 35 درصد است.ما نقشه های جدیدی درباره آمریکا و اروپا داریم. ما در حال طراحی بسته بندی های های جدیدی هستیم و قرار است گواهی های جدیدی بگیریم.

علي شيخ از دفتر نمايندگي یک شركت تجاری مي گوید كه تجارت زعفران از پس تحريم ها به خوبي بر آمده است. تجار ایران بسیار باهوش هستند و وقتی راهی بسته است از راهی دیگر وارد می شوند.هیچ کدام از این خوراکی ها مانند پسته و زعفران فروش نرفته باقی نمی مانند،درخواست برای خرید بیشتر از ذخایر است،الان صحبت هایی با شرکت های آلمانی انگلیسی و فرانسوی وجود دارد ،این تجارت برای ایران جذاب تر است تا کشور های اروپایی.

بیشتر کارخانه ها منتظر برای برداشته شدن تحریم ها هستند تا قرارداد های جدیدی را با این ایران ببندند.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    1 0
    کاش در این کم آبی به جای محصولاتی که به آب فراوان نیاز دارند زعفران کاشته شود که سوددهی خوبی هم دارد.
  • بی نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    1 1
    من شغلم کشاورزی نیست اما مقداری زمین زیر کشت زعفران داریم که سودش کاملا به جیب همین آقایون بازرگان می رود. دلالی در بازار زعفران بیداد می کند
  • بی نام A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    1 0
    بهترین برای عربها .بد ترین برای ایرانی ها .کاکل بلال را رنگ می کنند می فروشند به ایرانی ها .با رنگ سرطان زا .پیگیری هم نمیشه .نه بهداشت نه کسی نیست جلو اینها را بگیره .
  • بی نام A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    2 0
    بسته بندی حرف اول را میزند که رتبه خوبی برای ارائه نداریم
  • بی نام RO ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    3 0
    بله همه چیز به کام اروپایی ها و آمریکایی های پولدار... شما هی افزایش بدین قیمت را... مردم خودتون حالا اگر سال به سال هم موفق به خرید نشدن عیبی نداره... زعفران هم بره کنار خاویار