دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی، کشورهای جهان را فراخواند تا ضمن مبارزه با پولشویی، کنوانسیون های سازمان ملل متحد علیه فساد و جرایم سازمان یافته فراملی از جمله پروتکل نهایی قاچاق انسان را امضا و تصویب کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، در پیام بان کی مون که به مناسبت فرارسیدن 30 جولای - هشتم مرداد ماه - روز جهانی مقابله با قاچاق انسان انتشار یافته، آمده است: جنایتکاران با فروش انسان ها در سراسر جهان سود می برند. زنان و دختران آسیب دیده بخش اعظم قربانیان قاچاق انسان را تشکیل می دهند. همچنین قربانیان افرادی را در بر می گیرند که به سمت بهره کشی جنسی تحقیر کننده، کشیده شده اند.

وی ادامه می دهد: افراد قاچاق شده اغلب با وعده های دروغین کار با دستمزد مناسب فریب خورده و به بردگی گرفته می شوند. مهاجرانی که از دریاهای مرگبار و بیابان های سوزان عبور می کنند تا از منازعات، فقر و آزار و اذیت بگریزند نیز در معرض خطر قاچاق شدن قرار دارند.

بان کی مون می افزاید: ممکن است افراد خود را در یک سرزمین خارجی تنها بیابند جاییکه گذرنامه ندارند و مجبور شده اند زیر بار قرض بروند و برای کار از آنان بهره کشی می شود. ممکن است کودکان و جوانان خود را در موقعیتی یابند که زندگیشان بر باد رفته، از تحصیل آنان جلوگیری شده و رویاهایشان نقش بر آب شده، این تجاوز به اساسی ترین حقوق بشر و آزادی های اساسی آنان است.

دبیرکل سازمان ملل متحد خاطر نشان می کند: شبکه های جنایی قاچاق در کشورهایی توسعه پیدا می کنند که حکومت قانون ضعیف و همکاری های بین المللی دشوار است.

بان کی مون از همه کشورها خواسته است تا با پولشویی مبارزه کنند و کنوانسیون های سازمان ملل متحد علیه فساد و جرایم سازمان یافته فراملی، از جمله پروتکل نهایی قاچاق انسان را امضا و تصویب کنند.

وی در این پیام می افزاید: همچنین باید کمک های هدفمند از جمله حفاظت و دسترسی به عدالت و درمان را برای نیازمندان فراهم سازیم. باید تلاش اهدا کنندگانی را ارج نهیم که یاری رساندن به هزاران نفر را از طریق صندوق داوطلبانه سازمان ملل متحد برای قربانیان قاچاق انسان میسر ساختند.

بان کی مون ادامه می دهد: بر کمک های گسترده تر در راستای یاری رساندن به میلیون ها قربانی دیگر این جنایت تاکید دارم. جنایتی که با زندگی قربانیان راه خود را می گشاید.

وی تصریح می کند: تمام کشورها باید گرد هم آیند تا در حالیکه جنایتکاران را تحت تعقیب و پیگرد قرار می دهند، با حمایت و حفاظت از قربانیان بر این تهدید فراملی غلبه کنند. در روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان بیایید عزم خود را جزم کرده تا به صورت واحد به نام عدالت و کرامت برای همه افراد بشر عمل کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =