ایسنا نوشت:

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اعلام آمادگی کمپانی "مک‌دونالد" برای پذیرش نمایندگی در ایران گفت: تاکنون درخواستی در این رابطه ارسال و مجوزی صادر نشده است اما طبق قانون اصناف کشور، اینگونه فعالیت‌ها نیازمند اخذ مجوز از اتحادیه‌های صنفی ذیربط است.

مجتبی خسروتاج اظهار کرد:‌ ضوابط صدور مجوز برای ایجاد نمایندگی رستوران‌های زنجیره‌ای مشمول دستورالعمل مربوط به اخذ مجوز نمایندگی برای کالاهای سرمایه‌ای که در حال حاضر این وزارتخانه طبق قانون صادر می‌کند، نیست و از مقررات دیگری تبعیت می‌کند.

وی در عین حال بیان کرد: طبق قانون اصناف کشور این‌گونه فعالیت ها که در زمره فروشگاه‌های خدماتی زنجیره‌ای هستند به اخذ مجوز از اتحادیه‌های صنفی ذیربط نیاز دارند ولی به دلیل محدود بودن فروشگاه‌های زنجیره ای در کشور هنوز اتحادیه این‌گونه واحدهای صنفی شکل نگرفته است.

خسروتاج افزود: البته به زودی انتخابات تشکیل این اتحادیه انجام می‌شود و شکل رسمی می‌گیرد که تا آن زمان اخذ مجوز از اداره امور اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت الزامی است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CA ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    ببین من از کجا دارم پیام میدم حالا بقیه کامنت رو بخون مک دونالد اشغتل ترین و بدنامترین فست فود زنجیره ای در کشورهای پیشرفته هست و تنها دلیل محبوبیت کاذب اون توی ایران، یکی امریکایی بودن و دیگری محدودیت حضورش در ایران هست. فست فودهای ایران بسیار بهتر و با کیفیت تر از مک دونالد هستند. جاهای دنج و خاصی مثل فری کثیف هم که جای خودش رو داره. امیدوارم اگر هم مک دونالد وارد ایران شد، اگر کسی هم میخواد بره، با آگاهی نسبت به این موضوع بره و نه صرفا واسه امریکایی بودن برند. پیشاپیش تشکر از انتشار کامنت
  • محمد A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    جالبه مک دونالد باید از اتحادیه صنف اغذیه فروشان مجوز بگیره :
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    استاندارد آنها بسیار بالاتر از مجوزهای ایران است و بهداشت حرف اول را میزند