انفجار اتوبوس زائران ایرانی در عراق/ یک زائر ایرانی به شهادت رسید

ایسنا نوشت:

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت انفجار یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی را در بغداد تایید کرد.

براساس اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌های عربی به نقل از منابع امنیتی عراق، یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی صبح امروز، سه شنبه 11 فروردین‌ در شمال بغداد دچار انفجار شد که بر اثر آن یک زائر ایرانی به شهادت رسید و 9 تن دیگر زخمی شدند.

محسن نظافتی مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به ایسنا گفت: این حادثه در منطقه التاجی، 9 کیلومتری شمال بغداد و هنگامی رخ داده که اتوبوس حامل زائران ایرانی در مسیر سامرا درحال حرکت بوده‌ است.

وی با بیان این‌که هنوز هویت و استان محل اعزام این گروه از زائران ایرانی مشخص نشده است، افزود: آن‌ها از طریق سازمان حج و زیارت برای این سفر اقدام نکرده بودند و کاروان آن‌ها آزاد است که زائران آن جزو انفرادی‌ها به شمار می‌آیند.

سازمان حج و زیارت پیش از پایان سال 93، کاظمین را به مقاصد سفر کاروان‌های زیارتی تحت پوشش خود اضافه کرد. کاظمین از زمان تشدید حملات داعش در شمال عراق از فهرست مقاصد سفر کاروان‌ها در این کشور، حذف شده بود. این تصمصیم برای سامرا که کانون درگیری‌های داعش است نیز از حدود یک سال پیش اعمال شد. مقامات کشور بارها درباره سفر به سامرا به زائران ایرانی هشدار داده‌اند؛ اما گروه‌های آزاد بدون توجه به این هشدارها معمولا به سامرا هم سفر می‌کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =