چشم بادامی ها درباره ماهواره ایرانی چه گفتند؟

ایرنا نوشت:

رسانه های دولتی چین با بازتاب خبر «پرتاب موفقیت آمیز ماهواره فجر ایران» اعلام کردند: ایران با این پرتاب، توان علمی و قدرت فناوری فضایی خود را به رخ دنیا کشید.

پرتاب ماهواره «فجر» و قرار گرفتن موفقیت آمیز آن در مدار زمین، با بازتاب های گسترده رسانه های چینی همراه بود و بیشتر رسانه های تصویری و مکتوب این کشور با پرداختن به این موضوع، توان علمی دانشمندان ایران را مورد توجه قرار داده و آن را قابل توجه دانستند.

شبکه خبری «سی نا» در گزارشی با اشاره به اینکه پرتاب ماهواره فجر گام مهمی در راستای فعالیت های مستقل فضایی ایران است، نوشت: مقامات ایرانی تاکید دارند که این ماهواره و فناوری آن بومی است.

این شبکه خبری با تاکید بر اینکه «نباید از هراس کشورهای غربی نسبت به پیشرفت های ایران در این زمینه غافل بود»، نوشت: هر چند غرب برای محدود کردن ایران در حوزه های مختلف، این کشور را با تحریم هایی مواجه کرده است، اما جمهوری اسلامی ایران همچنان به پیشرفت های خود در زمینه های گوناگون ادامه می دهد.

شبکه خبری «وانگ یی» نیز در گزارشی ضمن توجه به «بومی بودن» ماهواره فجر نوشت: این ماهواره پس از ماهواره های امید، رصد و نوید، چهارمین ماهواره ایرانی در مدار زمین است که توسط متخصصان سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شرکت صنایع الکترونیک این کشور ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این گزارش با اشاره به سخنان «حسن روحانی» رییس جمهوری ایران در باره پرتاپ این ماهواره و توانایی های کشورمان در این زمینه می افزاید: به استناد سخنان رییس جمهوری ایران، می توان نتیجه گرفت که ایران با عملیاتی کردن طرح مربوط به ماهواره فجر در حوزه فناوری ماهواره، وارد مرحله جدیدی از توسعه فعالیت هایش شده است.

«شین هوا» خبرگزاری دولتی چین نیز در گزارشی نوشت: تهران بار دیگر توانست ماهواره بومی خود با نام «فجر» را که به سیستم «جی پی اس» مجهز است، توسط ماهواره بر «سفیر فجر» در مدار 250 تا 400 کیلومتری سطح زمین قرار دهد.

شین هوا به نقل «حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران نوشت: این ماهواره کاملا توسط مهندسان هوا فضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران ساخته و طراحی شده است.

رسانه دولتی چین همچنین گزارش داد که ایران به عنوان یکی از اعضای کمیته استفاده صلح آمیز از فضا، نخستین ماهواره خود با نام «امید» در سال 2009 با موفقیت به فضا فرستاد.

شبکه های تلویزیونی چین نیز شب گذشته با پخش تصاویری از پرتاب ماهواره فجر ایران آن را بازتاب دادند و اعلام کردند: متخصصان ایرانی روز دوشنبه موفق شدند یکی دیگر از ماهواره های خود را در مدار زمین قرار دهند.

«سی سی تی وی» در گزارشی با اشاره به اینکه ایران پیشتر نیز سه بار اقدام به این کار کرده است، اعلام کرد: این ماهوار نسبت به مدل های قبلی پیشرفته تر بوده و به سیستم ناوبری مجهز است.

تلویزیون چین همچنین یادآور شد که ماهوار فجر بر اساس گفته کارشناسان و متخصصان ایرانی قادر است تصاویری دقیقی را به زمین مخابره کند.

بر اساس گزارش این رسانه، ایران در عرصه تولید ماهواره به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافته و این کشور قرار است تا سال 2016 سه ماهواره دیگر را که همگی ساخت ایران است، در مدار زمین قرار دهد.

پایگاه خبری «وانگ یی» با اشاره به برخی خصوصیات این ماهواره ایرانی نوشت: این ماهواره از دوربینی پیشرفته بهره می برد که با استفاده از آن می تواند تصاویری با کیفیت بالا را به زمین ارسال کند و موضوعات نقشه برداری، هواشناسی و برخی برنامه های تحقیقاتی از جمله ماموریت های این ماهواره است.

در بخش دیگری از این مطلب با اشاره به برخورداری ماهواره فجر از سیستم جی.پی.اس پیشرفته، آمده است: از جمله خصوصیات دیگر این ماهواره می توان به فناوری تعیین کنترل وضعیت ماهواره از طریق پایداری چرخان فعال، فناوری تصویربرداری فضایی و فناوری تعیین و توزیع توان الکتریکی اشاره کرد.

شبکه آنلاین اخبار بین المللی چین نیز که پرتاب ماهواره فجر را مورد توجه قرار داد، در گزارشی نوشت: جمهوری اسلامی ایران با پرتاب ماهواره بومی فجر، قدرت علمی و توسعه فناوری خود را در مقابل جهانیان به نمایش گذاشت.

این شبکه خبری در گزارش خود با اشاره به ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ای که از سوی ایران «فجر» نامیده شد، در ایام جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

این سایت خبری همچنین ایران را تنها کشور خاورمیانه معرفی کرد که از قابلیت بهره برداری از فناوری پرتاب، کنترل و هدایت ماهواره برخوردار است.

در ادامه این گزارش سخنان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در حاشیه پرتاب این ماهواره مورد اشاره قرار گرفته و آمده است: تولید موشک های ماهواره بر در ایران از دیگر نکاتی است که در این چارچوب قابل اهمیت ارزیابی می شود و مقامات ایرانی نیز بر آن تاکید می ورزند.

«چین لونگ وانگ»، «رن مین وانگ»، «فنگ خوانگ» (فونیکس)، «خوآ لونگ وانگ»، «جونگ گوآ وانگ» از دیگر رسانه های چین بودند که خبر پرتاب ماهوار فجر را مورد توجه قرار داده بودند.

«ماهواره ملی فجر» با «ماهواره بر بومی سفیر فجر» نماد پر افتخار توانایی دانشمندان و متخصصان ایران روز گذشته - دوشنبه - با فرمان رییس جمهوری اسلامی ایران با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

 


23231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    18 30
    از کجا میخواند عکس بگیرند. بعدش با این عکسای خیلی دقیق میخواند چیکار کنند؟
  • توانا A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    33 21
    ما می توانیم.
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    21 2
    چرا خبر انلاین برای بیشتر مطلبات بخش نظرات رو حذف کردی؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    34 9
    از رسانه هاي بين المللي نااميد شدين رفتين سراغ رسانه هاي كشور دوست و برادر؟
  • بی نام GB ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    29 7
    اما هنوز ماشین هامون را از شما وارد می کنیم
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    20 5
    خدا را شکر از اینکه یک ماهواره دیگر از سوی ایران در فضا قار گرفت و جای بسی مباهات است .اما اگر ما خوشحالیم دلیلش معلوم اس اما چینی ها چرا اینقدر جو گرفدتشون
  • نیازرسی IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    17 7
    خیلی خوبه که اونا از ما تعریف می کنند.... موفقیت چیمشگیری بوده
  • اشكان NL ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    45 17
    چقدر ايرانيها از تملق گويى ديگران خوشحال ميشوند اصلا ايرانيها هم تملقگو هستند و هم دوست دارند تعريف و تمجيد ديگران را بشنوند اين يك بيمارى فرهنگى هست
    • ایرانی اصفهانی A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
      5 8
      اشکان جون از ما تعریف کردن تو چه را ناراحتی ،از اون طرف از اسمت پیداست تو بیشتر ناراحتی ،
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    24 18
    درود بر همه ی کسانی که کمک کردند ، تا کشور عزیزم ایران اسلامی به این موفقیت مهم دست یابد.
  • حسین A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    21 11
    تیتر این خبر انقدر نژاد پرستانه است که اگر هر کشوری بود تا ابد شما رو ممنوع الپخش می کردن. خوش بختانه اینجا ایرانه و ما فقط وقتی بقیه با ما بد رفتاری می کنند صدامون در میاد.
  • مصطفی A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    27 20
    کاملا بومی و ایرانیهآره ما هم باورمون شد
  • نیما IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    35 2
    خود چین میلیاردها دلار از پول ایران رو بلوکه کرده . روسیه هم همینطور .
  • بی نام GB ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    20 10
    همچين ميگه چين انگار ناسا ازمون تعريف كرده اگه راست ميگيد تورم كه كمر مردم شكونده مهار كنيد
  • الیاس RO ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    16 25
    الان طبق معمول میان کامنت میدن و انتقاد میکنن ... من نمیدونم چه اتفاقی باید بیفته تا بعضی ها خوشحال بشوند
    • بدون نام ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
      26 6
      ميدوني چي ما رو خوشحال ميكنه ؟ اينكه وضعمون بهتر بشه، با اين همه ثروت ملي كه داريم، بتونيم ماشين هاي روز دنيا سوار شيم، سالي حداقل يك سفر داخلي بتونيم بريم، واسه پول آخر ماهمون نمونيم، روغن پالم تو شيرمون نباشه، پارازيت نباشه، فيلتر هوشمند نباشه، پرايد نباشه و .. بگم بازم ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    19 12
    کل اقتصادمون دستشونه میخوای ازمون بد بگن؟
  • علی AU ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    5 9
    ﺗﺎ ﻛﻮﺭ ﺷﻮﻧﺪ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ اﻳﺮاﻥ ﻭﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﻧﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺒﻴﻨﻨﺪ
  • علي IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    8 10
    درود بر حسن روحاني
  • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    12 2
    چشم بادامی ها یعنی چینی ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • اشکان DE ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    31 10
    عبارت "چشم بادامی ها " عبارتی نژاد پرستانه است و استفاده از آن در یک رسانه حرفه ای قابل قبول نیست.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    22 4
    میشه از این اصطلاح عامیانه نژادپرستی " چشم بادامی ها" استفاده نکنین؟؟ بسیار بی کلاسه مطمئنا اگر ایرانی ها رو " کله سیاه ها" صدا کنن.. چندان راضی نخواهید بود
  • مغان اوغلو A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    21 17
    مرحبا بر ایران و ایرانی مرحبا بر فرزندان قهرمان ایران اسلامی .........ایرانیان اسرافراز باشید.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    14 7
    دمتون گرم ما می توانیم
  • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    6 1
    احياناً منظور چين كمونيست از به رخ دنيا، "به رخ آمريكا" نبوده؟
  • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    7 1
    آخه چجوریه ماهواره و ارسال اون به فضا تکنولوژی بالایی میخواد اون رو ما میتونیم اما فرانسه قطعه ال نود رو نمیده خط تولیدش میخوابه ... آدم احساس تضاد شدید میکنه.
  • ايرانمهر IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    9 2
    خب شروع خوبیه ، و هنوز خیلی از دیگران فاصله داریم . با توجه به تاریخ چند هزارساله ، ما خیلی عقب هستیم و به امید ایزد یزدان باید در این زمینه و همه زمینه های دیگر همزمان به پیش رویم .باید ،باید به پیش برویم . چاره ای جز این نداریم.درود بر همه دست اندرکاران ،بخصوص دانشمندان عزیزپیروز باشید
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    1 4
    هزار و یک مشکا داریم سفره ها خالی، چهره ها شرمنده از خانواده، وضعیت اسفناک ازدواج و طلاق، آلودگی زیست محیطی و آبها وووووو اونوقت بفرمایید این ماهواره چه مشکلی حل میکنه؟؟