ایسنا نوشت:

رسانه‌های دولتی کره‌شمالی با اعلام انتصاب خواهر رهبر کشورشان در یکی از سمت‌های ارشد حزب کارگر کره‌شمالی گزارش دادند، این اقدام باعث می‌شود که وی به هسته مرکزی قدرت نزدیک‌تر شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، «کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون»، رهبر جوان کره‌شمالی، ریاست سازمان تبلیغات این کشور را به دست گرفته و با این اقدام خود را به حلقه اصلی حزب حاکم کارگر این کشور کمونیستی نزدیک کرده است.

انتصاب خواهر کیم جونگ اون در این سمت پیش‌تر توسط پناهندگان کره‌شمالی که در کره‌جنوبی به سر می‌برند، اعلام شده بود و آنها گفته بودند که این زن ملقب به «پرنسس» در زمانی که برادرش برای بیش از یک ماه از انظار عمومی ناپدید شده بود، این سمت عالی‌رتبه را به دست گرفت.

«کیم یو جونگ» از زمانی که برادرش در اواخر سال 2011 جای «کیم جونگ ایل» پدرشان را در رهبری کشور گرفت و رهبر کره‌شمالی شد، در رسانه‌های دولتی کره‌شمالی حضور داشته است.

زنان در کشور کره‌شمالی به ندرت به عنوان مقام‌های عالی‌رتبه یا به عنوان فرماندهان نظامی منصوب می‌شوند و تنها می‌توانند آموزش‌های نظامی ببینند. پیش‌تر نیز خواهر رهبر فقید کره‌شمالی به عنوان معاون شخصی وی و با سمت ارشد نظامی فعالیت می‌کرد و از زمانی که برادرزاده‌اش، شوهر وی را اعدام کرد، در انظار عمومی ظاهر نشده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    22 1
    بیچاره مردم کره شمالی که بخاطر چند نفر وحشی کلی زجر میکشن
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    17 1
    .......... دیکتاتوری
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    10 7
    شوهر نمی‌خواد؟
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    22 1
    رژیم کره شمالی از 100تا حکومت پادشاهی مطلقه بدتره،