واحدمرکزی خبر نوشت:

منابع دیپلماتیک اعلام کردند اتحادیه اروپا روز پنجشنبه پنج گروه جدایی طلب و 13 شخصیت را به سبب نقش آنها در برگزاری انتخابات این ماه در مناطق تحت کنترل مخالفان دولت در شرق اوکراین در فهرست تحریم های خود قرار داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، یکی از این منابع گفت تصمیم 28 سفیر اتحادیه اروپا در بروکسل «پاسخی به انتخابات جدایی طلبان بود که اجرای پروتکل مینسک (برقراری آتش بس در منطقه) را تضعیف می کند».
یک منبع اتحادیه اروپا گفت بر اساس تحریم این اتحادیه 13 شخصیت قرار گرفته در فهرست سیاه مشمول مسدود کردن دارایی ها و ممنوعیت سفر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهند شد و قانون مسدود کردن دارایی علیه پنج گروه فوق نیز اعمال خواهد شد.
بر اساس روش کار اتحادیه اروپا نام 18 شرکت و فرد تحریم شده، اعلام نشده و قرار است روز شنبه منتشر شود.
این منبع گفت فهرست جدید روز جمعه به طور رسمی با تایید 28 عضو اتحادیه اروپا تحت تحریم قرار خواهد گرفت و نام آنها روز شنبه در مجله رسمی اتحادیه اروپا منتشر خواهد شد.
اتحادیه اروپا پیش از این نیز 23 شرکت و 119 شخصیت را در رابطه با حوادث اوکراین تحریم کرده بود. برخی از این افراد و شرکت ها به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نزدیک بودند.
وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز 17 نوامبر با تحریم افراد و گروه های جدید طرفدار روسیه موافقت کردند اما تا پایان ماه به سفیران کشورها فرصت دادند تا نام افراد و گروه ها و همچنین نوع تحریم آنها را مشخص کنند.
با این حال وزیران خارجه اتحادیه اروپا از اعمال تحریم های اقتصادی جدید علیه روسیه خودداری و اعلام کردند امیدهایی برای از سرگیری گفتگو با مسکو برای پایان دادن به بدترین مناقشه دو طرف از هنگام جنگ سرد وجود دارد.
جدایی طلبان طرفدار روسیه با نادیده گرفتن دولت مرکزی اوکراین روز دوم نوامبر انتخاباتی در مناطق تحت کنترل خود برگزار کردند و آن را به عنوان اقدامی برای مشروعیت بخشیدن به استقلال دو جمهوری این منطقه مورد استفاده قرار دادند. روسیه نیز در آن زمان اعلام کرد این انتخابات را به رسمیت می شناسد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =