الیاس نادران به عنوان موافق دکترفرهادی برای تصدی وزارت علوم گفت:رای ما به ایشان و بقیه وزیران دولت آقای روحانی رای موافق مشروط است تا زمانی که سرباز ولایت و زیر سایه قانون اند. اما اگر ببینیم طمع کردنداستیضاح می شوندچرا که ما با کسی احد اخوت نبسته ایم .

 

به گزارش خبرآنلاین، الیاس نادران قبل از دفاع خود از فرهادی در سخنانش به اظهارات علی مطهری اشاره کرد و گفت: آقای مطهری در قالب اظهارت خود و مخالف ایشان با وزیر پیشنهادی  با مجلس مخالفت کردند و نامه ای هم از فتنه گران خواندند. ان شالله که  ایشان هدایت بشوند و مجلس و نمایندگان را همراهی کنند. وی همچنین گفت رفتار آقای مطهری مثل فردی است که وارد داروخانه شد و میخ می خواست!

 نماینده موافق فرهادی بیان کرد: دلایل موافقت بنده با  محمد فرهادی متعدد است ،دلیل اول اینکه  که مجلس بارها اعلام کرده که خط قرمز مجلس و نظام فتنه و عناصر آن است، مجلس هم هیچ وقت دچار حاشیه سازی ها نخواهد شد.ایشان از این مسئله به دور هستند. دومین نکته مثبت در سوابق و رفتار ایشان در هلال احمرو  سیاه نمایی نکردن ضعف ها و کاستی بود،ایشان سعی کردندحرکت رو به  جلو داشته و ضعف را مرتفع کردند. هیچ گاه آنها را رسا نه ای نکرد.

وی افزود :بر خلاف سایر  دوستان پیشنهاد شده در مجلس ایشان در هیچ حلقه تندرو مشارکتی و غیر مشارکتی و فتنه نبودند.  آقای فرهادی در مجلس ششم در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی و گروه های تندرو نتوانستند رای اعتماد بگیرند ما  این مسئله را ارج می نهیم

نادران در ادامه گفت:فتنه خط قرمزاست به دلیل آثار سیاهی که بر جا  گذاشت، فتنه گران دشمنان را امیدوار کردند،بیشتر این فشارها و تحریم های این چند سال از اثرات و فتنه های فتنه کران در سال 88 بود.

وی  گفت :انتظار ما از آقای فرهادی همین است که بر مشی نظام و رهبری عمل کنند،  ساسیت های وزارت علوم عوض شود، افرادی را در مشاورت ها انتخاب کنند که دغدغه  نظام و پیشرفت و توسعه علمی دانشگا ها را داشته باشند ایشان در جلسات خصوصی ضمن برائت از فتنه گفتند ما دست سبازان ولایت را می بوسیم ، انتظار ما این است که خط مشی ما را در عزل و  نصب ها ، در برخورد با دانشحویان و بورسیه ها  قرار بدهند

نادران در پایان سخنان خودش گفت: رای ما به ایشان و بقیه  وزیران  دولت آقای روحانی رای موافق مشروط است تا زمانی که سرباز ولایت و  زیر سایه قانون اند. اما اگر ببینیم  طمع کردنداستیضاح می شوندچرا که ما با کسی احد اخوت نبستیم .

نادران همچنین در ابتدای سخن خود با اشاره به اظهارات رئیس جمهور که فاصله رای نفراول انتخابات ریاست جمهوری را 3برابر نفر دوم خوانده بود گفت: عزیز برادر در انتخابات 88 هم رای نفر اول بیش از نفر دوم بود ولی عده ای به آن توجه نکردند. در سال 76 هم رای نفر اول چندبرابر نفر دوم بود اما بازندگان انتخابات به فرد پیروز تبریک گفتند.

17215

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387148