توصیه اکونومیست به برزیلی ها: رئیس جمهور را تغییر دهید

هفته نامه اکونومیست که معمولا در مورد انتخابات های مهم جهان موضع گیری می کند این بار از حزب مخالف دولت برزیل حمایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفته نامه اکونومیست به برزیلی ها توصیه کرده که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور به حزب مخالف دولت رای بدهند. این هفته نامه نوشته که در سال 2010، یعنی زمانی که برزیلی ها خانم دیلما روسف را به ریاست جمهور برگزیدند، به نظر می رسید که برزیل بالاخره به مرحله بالفعل ساختن ظرفیت های عظیم این کشور رسیده باشد. اقتصاد در آن سال 7.5 درصد رشد کرد و سال های پیش از آن نیز عملکرد اقتصاد برزیل در رشد اقتصاد و کاهش فقر چشمگیر بود.

اما اکنون وعده های حزب چپ میانه برزیل تحقق نیافته به نظر می رسند. رشد اقتصاد برزیل تحت رهبری خانم روسف به شدت کند شده تا جایی که برزیل ضعیف ترین عملکرد اقتصادی در میان کشورهای بریک (برزیل، روسیه، هند و چین( را داشته است آن هم در شرایطی که اقتصاد روسیه از تحریم های غرب آسیب دیده است. با این حال خانم روسف موفق شد که به دور دوم انتخابات ریاست جمهور راه بیابد و در آنجا باید با  آسیو نیوس که نامزد حزب راست میانه است رقابت کند. هرچند اکونومیست اعتقاد دارد که تغییر رئیس جمهور برای اقتصاد برزیل مفیدتر خواهد بود اما آخرین نظرسنجی ها از پیشروی شکننده خانم روسف حکایت دارند. هفته نامه اکونومیست نوشته اصلی ترین عاملی که باعث شده هنوز خانم روسف در انتخابات پیشرو باشد این است که رقیب راستگرای او موفق نشده که اعتماد اقشار فرودست جامعه را جلب کند. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    9 41
    اکونومیست باید بره برای امریکا واروپا که فقر روز به روز در حال افزایش است مقاله بنویسه ...کاش یکم ما از اقتصاد امریکای لاتین درس می گرفتیم
  • فرشاد لاهیجی US ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    8 1
    با نوشته دوستمان که "برای امریکا واروپا که فقر روز به روز در حال افزایش است" دو احتمال متصور است: 1این دوست ما قصد مزاح داشته 2کانالهای دریافت خبر دوست ما محدود به روزنامه کیهان و صداوسیماست