۰ نفر
۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴

ایرنا نوشت:

شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا اعلام کرد که محصولات مرتبط با هواپیماهای ساخت این شرکت را به شرکت ایران ایر فروخته است.

به گزارش ایرنا، شرکت بوئینگ اعلام کرد که دستور عملکرد، نقشه‌ها، نمودارهای ناوبری و داده‌هایی را به شرکت هواپیمایی ایران فروخته است تا به بهبود ایمنی صنعت هوانوردی غیرنظامی ایران کمک کند.

بوئینگ و همچنین شرکت عظیم جنرال الکتریک آمریکا ابتدا شش ماه قبل، در ماه آوریل، گفتند که موفق به کسب مجوز صدور قطعات یدکی هواپیما به ایران از وزارت دارایی آمریکا شده‌اند.

سخنگوی بوئینگ در آن زمان تاکید کرد که این مجوز تنها اجازه فروش قطعات هواپیماهای مسافربری را می‌دهد که پیش از سال ۱۹۷۹ به ایران فروخته شده و بوئینگ اجازه نخواهد داشت در ارتباط با هواپیماهایی که پس از این تاریخ به ایران فروخته شده، معامله‌ای با ایران انجام دهد.

او همچنین گفت قطعاتی که این مجوز اجازه فروش آن‌ها را صادر کرده به آن دسته از قطعات محدود می شوند که برای ایمنی پروازها ضروری هستند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    114 7
    روحانی متشکریم
  • بی نام A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    79 3
    ما بايد هواپيماهاي نو بگيريم ازشون ، با آ٣٠٠٦٠٠ ايرباس پرواز داشتم كه پنجره اش توي ارتفاع ٣٥٠٠٠ پايي ، چسبش خراب شد ، مرديم تا رسيديم به مقصد .
  • حسن ES ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    60 3
    ما مگه چند تا هواپیما مال سال 1979 داریم به نظرم خیلی کمه این معامله ...
  • آرش A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    22 77
    دوستان یک بار دیگر متن خبر را بخوانید. شرکت بویینگ یک مشت بروشور و کاتالوگ و کاغذ به ایران فروخته و نه چیز دیگری خبری از هیچ نوع لوازم یدکی و مانند آن نیست
  • احسان A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    70 13
    تا وقتی سیاست احمدی نژادی باشه همینه،این سیاست روحانی هست که بعد از35سال چنین کاری صورت گرفته
  • حسین IT ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    29 17
    سود این معامله برای بویینگ در حد 120 هزار دلار بوده و در مقابل چند میلیارد دلار سودش ناچیزه ولی خب برای ایران دو سر سوده...
  • سعيد IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    13 3
    در شرايط فعلي تمام معادلات امريكا و غرب رو روسيه به هم زد دوستان بهتره يكم منطقي فكر كنيم اين روسيه با روسيه دهه نود به بعد فرق مي كنه اين روسيه كاملا داره منزوي مي شه به نظر شما روسيه حاضره هواي ايرانو داشته باشه در شرايط تحريم يا امريكا و غرب؟ شك نكنيد روسيه حاضر ايران رو به عنوان شريك خودش نگه داره ايران منبع غني معدني و سر هرم قدرت و نفوذ بر عراق لبنان سوريه يمن بحرين افغانستان و حتي جمعيت زيادي از عربستانه اگه روسيه نخواد رضايت ايران رو جلب كنه نه فقط ايران كه غرب اسيا و ٦٠ درصد انرژي جهان غرق در امريكا و غرب مي شه زرنگ باشيم توافق با امريكا دست شديد دوستي با روسيه فقط همين حالته كه ايران حائز سود مي شه تا هر دو طرف هامونو داشته باشن
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    24 1
    بدبختی اینجاست که دوستی شدید با روسیه عاقبت خوبی ندارد.ده