ایسنا نوشت:

معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: تلاش کردیم برنامه‌های هیات دولت در سفر استانی به زنجان به صورت فشرده و در یک روز انجام شود تا رییس‌جمهور بتوانند در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مهدوی کنی شرکت کنند.

محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم تدفین آیت‌الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ تمام تلاش خود را کردیم تا آن‌چه قرار بود در سفر استانی به زنجان محقق شود به صورت فشرده و در یک روز انجام دهیم تا شرایط به گونه‌ای فراهم شود که رییس‌جمهور بتوانند در مراسم تشییع دوست و یار دیرینه‌اش آیت‌الله مهدوی کنی حاضر شود.

وی ادامه داد: تمام برنامه‌های سفر استانی که برای امروز پیش‌بینی شده بود به جز یک بازدید از مرکز فولاد دیروز انجام شد. مثل ملاقات با علما، نخبگان، ایثارگران و شرکت در اجلاس توسعه که رییس‌جمهور در این مراسم شرکت کرد و نظرات اقشار مختلف را شنید و مسیرهایی که قرار است دولت طی کند را تشریح کرد.

معاون اجرایی رییس‌جمهور ادامه داد: سفر استانی به زنجان تا پاسی از شب طول کشید و رییس‌جمهور تقریبا ساعت ۲ بامداد به تهران بازگشت تا به مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی برسد.

شریعتمداری همچنین درباره سفر استانی به کرمان، اظهار کرد: کرمان در برنامه‌های سفر استانی بود ولی هنوز درباره آن تصمیم قطعی گرفته نشده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود آیت‌الله مهدوی کنی را مظهر اعتدال توصیف کرد و افزود: ایشان ارتباطات گسترده‌ای با مردم داشتند و تربیت نیروی انسانی و توسعه اخلاق دینی در جامعه از ویژگی‌های بارزشان بود که چه پیش و پس از انقلاب در عرصه اخلاق علمی و نظری آن را انجام دادند.

معاون اجرایی رییس‌جمهور در پایان اظهار کرد: مهدوی‌کنی به آن‌چه خود درس می‌داد اعتقاد داشت به همین دلیل مردم هم به او اعتقاد داشتند و این حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکرش نشان دهنده همین اعتقاد است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =