ایسنا نوشت:

مشاور رییس‌جمهور به تازگی اظهار کرده که "پیش از این کسی که لبنیاتی را اداره نکرده بود، مدیر یک خودروسازی بزرگ شد". از آنجایی که وی اشاره‌ای به نام این شخص نکرده است، بر آن شدیم با معرفی مدیران عامل ایران خودرو و سایپا طی یک دهه گذشته از این جمله رمزگشایی کنیم.

اکبر ترکان - دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مشاور رییس‌جمهور - در حالی اخیرا در اظهاراتی یکی از مدیران پیشین یک شرکت خودروسازی بزرگ (ایران خودرو یا سایپا) را حتی برای اداره یک مغازه لبنیاتی نیز قابل ندانسته است، که در یک دهه اخیر چند نفر مدیرعاملی این دو شرکت را بر عهده داشته‌اند.

از گروه صنعتی ایران خودرو شروع می‌کنیم که در حدود یک دهه اخیر سه مدیرعامل را به خود دیده است. از مدیرعامل فعلی - هاشم یکه‌زارع - که در زمان دولت فعلی منصوب شده اگر بگذریم، تنها دونام باقی می‌ماند، منوچهر منطقی و جواد نجم‌الدین.

منوچهر منطقی در سال ١٣٨١ به مدیرعاملی ایران خودرو منصوب شد و تا سال 1388 در این سمت باقی ماند. وی حضور در بخش‌های مختلف صنعتی کشور تا پیش از انتصاب به مدیرعاملی ایران خودرو را در کارنامه داشت. منطقی فروردین 1388 با حکم وزیر صنایع و معادن وقت برکنار و جواد نجم‌الدین جایگزین او شد.

پس از وی جواد نجم‌الدین که حدود 20 سال سابقه فعالیت در صنعت خودرو را داشت به این سمت منصوب شد. وی تا سال 1392 مدیرعامل ایران خودرو باقی ماند تا این که با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت تدبیر و امید، جای خود را به هاشم یکه‌زارع داد. یکه‌زارع همچنان مدیرعامل ایران خودرو است.

اما گروه خودروسازی سایپا در یک دهه اخیر شاهد تعویض سه مدیرعامل بوده است. احمد قلعه‌بانی در سال 1380 بر صندلی مدیرعاملی این شرکت تکیه زد و تا سال 1386 در این سمت حضور داشت.

پس از قلعه‌بانی مهرداد بذرپاش در بهمن ماه 1386 مدیرعامل سایپا شد. بذرپاش 28 ساله فروردین ماه همان سال با حکم احمد قلعه‌بانی - مدیرعامل وقت سایپا - به مدیرعاملی پارس خودرو منصوب شده بود، اما نکته جالب این بود که 10 ماه بعد جای کسی را که برای او حکم زده بود (قلعه‌بانی) در سایپا گرفت.

بذرپاش پیش از مدیرعاملی پارس خودرو و سایپا، سوابقی همچون مشاور شهردار تهران در زمان شهرداری محمود احمدی‌نژاد و پس از آن ریاست مشاوران جوان احمدی‌نژاد در اوایل دوران ریاست‌جمهوری وی را بر عهده داشت.

عمر مدیریت بذرپاش در سایپا بیش از سه سال نبود و در سال 1389 جای خود را به نعمت‌الله پوستین‌دوز داد. پوستین‌دوز در سال 1374 به عنوان مدیر منابع انسانی پارس خودرو و از سال 1380 تا 1385 در سمت مدیر توسعه مدیریت در این شرکت فعالیت داشت. او در سال 1385 مدیرعامل امداد خودروی سایپا شده بود.

نعمت‌الله پوستین‌دوز تا سال 1391 مدیرعاملی سایپا را بر عهده داشت و پس از آن جای خود را به سعید مدنی داد. مدنی نیز پیش از تکیه زدن بر صندلی مدیرعاملی سایپا سمت‌هایی مختلفی همچون مدیرعاملی و قائم مقامی پارس خودرو و ریاست هیات مدیره ایندامین سایپا را در کارنامه داشت و در دوره‌ای نیز عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا بود. وی همچنان به عنوان مدیرعامل سایپا فعالیت می‌کند.

حال با این تفاسیر فکر می‌کنید روی سخن مشاور رییس‌جمهوری مبنی بر اینکه "پیش از این کسی که لبنیاتی را اداره نکرده بود، مدیر یک خودروسازی بزرگ شد"، کدام یک از افراد نامبرده در بالا بوده است؟ شما نظر بدهید.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    309 2
    مهرداد بذرپاش, بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه شریف و در سن 23 سالگی به سمت سرپرست مشاوران جوان شهردار تهران محمود احمدی نژاد منصوب شد. یک سال و نیم بعد این سمت تبدیل به سمت رئیس مشاوران جوان رئیس جمهور گشت و در فروردین سال 1386, و بدون حتی یک روز سابقه کار اجرایی و مدیریتی و در سن 26 سالگی, مدیر عامل پارس خودرو گشت و در کمتر از یک سال به مدیریت عامل گروه خودروساز سایپا ارتقای مقام یافت در سن کمتر از 28 سال.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    345 2
    خواهرزاده مشایی داماد علی احمدی...
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    قطعا بذرپاش نيست چون ايشان حتي مسئول فرهنگسرا هم بوده
    • عباس عبدی مقدم منش بگلو A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      17 0
      تو جیب جا میشه؟؟ البته بدون پول هاش منظورمه
  • بی نام RO ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    259 3
    ببخشید میشه یکم بیشتر راهنمایی کنی . خیلی سخته.
  • آرش A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    207 2
    مهرداد بذرپاش که دایی اش وزیر بود و سری توی سرا درآورد ... هنوز آزمون دکترایی که شرکت نکرده بود و اسمش تو قبولی ها بود و کلی سر و صدا کرد یادم نرفته
  • سیاوش IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    170 0
    گاملا واضحه این از ما بهترون کیه کیه که 28 سال سن یه شبه ره صد ساله رو طی میکنه؟
  • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    293 0
    مدیر کاملا لایق با سوابق درخشان جناب آقای مهندس دکتر ب . . .
  • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    288 0
    اون بنده خدای 27 ساله رو میگه
  • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    305 0
    با اون روزنامه وزینش منو کشته
  • بی نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    83 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخ....خب معلومه دیگه
  • هموطن IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    46 0
    راستی خبری ازپوستین دوزنبودیکباره غیب شد بذرپاش وپوستین دوزدو یار همدیگربودند .درحال حاضرپوستین دوزکجاست میگن خارج ازکشورزندگی میکنه صحت داره
  • سعید EU ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    228 1
    مثل بعضی از خبرگزاریها.... م.ب
  • مهربان توسی A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    201 4
    اگر همه مدیران تخصص وتجربه میداشتند الان در حد کره جنوبی بودیم افسسوسسسس وقتی تعهد جای تخصص را بگیرد
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    72 0
    واضح و مبرهن است که منظورش آقای مب بوده . من بی تقصیرم ترکآن گفته
  • ایرانی IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    8 24
    بذرپاش وپوستین دوز ازاین دونفریکیشون خایی جناب ترکان ازلحاظ مدیریتی کم شخصیتی نیستندمن اززمانیکه ایشان استاندارایلام بودند ایشان رابیاددارم درست زمان دوران دفاع مقدس سال 61بود آدم بسیارخوبی هستندبیاددارم اونموقع من 18سال داشتم همراه پدرم برای انجام کاری نزدایشان رفتیم بااینکه جوان بودفکرکنم حدود30سالی شایدهم کمتر داشت ولی اینقدر برخوردجالبی داشت که نامش توی ذهنم باقی مانده چون مردم منطقه اونودوست داشتندوآدم بسیارفعالی بود
    • حق گو IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
      10 0
      شما با این اطلاعاتتون ممکنه بفرمایید پوستین دوز بعد از دزدی کلان در مس سرچشمه الان کجاست؟
  • الف IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    112 0
    آقای میم
  • رضا رضا رضا IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    134 0
    خوب معلومه بذر پاشه دیگه ساله 86 سنش بوده 27 سال قبل از اونم مدیر عامل پارس خودرو با 25 سال سن ایشون کلا"مدیر عامل به دنیا اومدن و نیاز به طی مدارج نداشته اند یعنی بعد از اینکه ایشان را از شیرلبنیات گرفتند مدیر عامل شدند.راستی آقا مدیر با 31 سال سن شدن نماینده مجلس و الان هم سه ساله دارن چوب لا چرخ ببخشید خدمت میکنن
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    53 0
    آقا چرا فامیل بازیهای دولت قبل رو افشا نمیکنید؟ چرا از نسبت های، احمدی نژاد و بذرپاش و زریبافان و مشایی و ترکستانی و پوستین دوز و... حرفی نمیزنید؟ چرا نمیگید همین جند اسمی که گفتم تسلط کامل و چپاوگرایانه ای به ثروتمندترین ارگان های دولتی از جمله سایپا و ایران خودرو و شرکت ملی مس و... داشتند؟ بخدا سکوت مقابل این چپاول ها خودش کمتر از خیانت نیست.
  • داریوش IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    40 0
    ههه. خیلی باحالی. اینقدر جوابش واضحه که ... البته امثال آقایان بذر پاش در دوره احمدی نزاد زیاد بودند که علیرغم ناشایستگی پستهای بالای مدیریتی را در اختیار گرفتند. برای همینه که اوضاع اقتصادی ، سیاست خارجی، تولید و صنعت، کشاورزی و کلا همه مملکت به حالت اسفبار در آمده بود.
  • حسین A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    165 0
    همون آقا جوونه
  • بی نام IQ ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    182 0
    احتمالا منظورش دلواپسی بوده
  • محمدی A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    20 1
    بنده فکر میکنم گزینه در ذهن آقای رپیس جمهور " بذرپاش 28 ساله " باشه ... هرچند من اعتقاد دارم که تفاوت خاصی بین ایشان و بقیه که قبلا لبنیاتی و بقالی و معاونت و ریاست و .... را تجربه کرده بودند وجود نداشته و ندارد .... چون در زمان مدیریت تمام اینها حقوق ها و پاداش های نجومی به مدیران میانی بی کفایت داده شده و میشه ... فرقون های چهارچرخ با عوض شدن چراغ عقب به عنوان مدل های جدید به مردم عرضه شده و میشه .... یک سیستم ناکارامد تولید که می باید تماما روباتیک می بود اما در حال حاضر یک عده ای کارگر رو به سبک کارخانه های اوایل قرن بیستم اروپا در خط تولید سرکار گذاشته که با دست خودرو سر هم کنن و خوب کیفیت کار هم مشخصه چی درمیاد ادامه دارد
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    9 0
    تقریبا همشون غیر از غروی
  • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    21 0
    مشاوراحمدی نژادبدون سابقه کارقبلی این خودش آدرس دقیق آن شخص شخیص نیست؟
  • بی نام EU ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    27 0
    به نظر من م.ب درست نیست باید گفته بشه م.ب.پاش یا دیگه حداقل بگن م.ب.پ
  • محمدی A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    4 0
    ادامه و ایضا در سیستم فروش هم زمانی که شرکت های بزرگ خودرو سازی همه بر طبق دانش مدیریتی روز دنیا کل فرایند های فروش و طرح های فروش اقساطی بدون سود و غیره رو بر بستر اینترنت و از راه دوره ارا‍‍‍ءه میدن تا هم هزینه نیروی انسانی خودشون کاهش پیدا کنه و هم خرید برای مردم ساده و بی دردسر بشه و هم کیفیت خدمات فروش رو مستمر و کامل تحت کنترل داشته باشن .... اینجا این خودروسازهای ما با این وضع تولیدشون یک شبکه فروشی راه انداختن که فکر کنم از نظر راندمان در تاریخ بی سابقه باشه دیگه هر کسی یک خودرو هم از این دفاتر فروش خریده باشه می دونه چه وضعیه بعد دلشون خوشه که صنعت خودرو ۸۵۰ هزار شغل ایجاد کرده خوب عاقل ها خوب مدیر ها خوب ... شما کار ایجاد نکردین مردم رو سرکار گذاشتین ... ادامه
  • بی نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    16 0
    گفته باشم روي من اصلا" حساب نكنيد من كه اصلا" نفهميدم منظور ايشون م. ب.پ بوده خخخخخخخخخخخخ در ضمن خبرآنلاين جون با انتشار سوابق نشون دادي كه هوش سرشاري در كشف رمز اسامي مخفف داري لطفا" سوابق مديران ديگري هم كه اسامي آنها مخفف شده منتشر كن تا كشف رمز بشه
  • خزاعي A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    45 0
    اون آقا كه همه ميدمنن كيه ، مهم اينه كه الان هم در حد هيچي نيست جزء نق زدن و دلواپس بودن افراطي
  • محمدی A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    15 0
    ادامه متاسفم برای خودم و کشورم که مجبورم این رو بگم ولی : با این مدیران بی کفایت ... بی لیاقت .... بی درایت .... بی فکر ... فقط به جیب خود فکر کن .... بدون خلاقیت و نواوری و ...... به نظر من باید این آهن و آلومینیوم و پلاستیک و همه مواد اولیه هزینه تولید را داد به یه خودروساز خارجی که مدیرش انسانه بعد هم خودرو های آدمیزادی گرفت آورد تو کشور و استفاده کرد ....
  • سیاوش A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    22 0
    هیچ ربطی هم به نمایندگی در مجلس وروزنامه وطن امروز هم نداره. مسئول لبنیاتی محترم رو میگم ها
  • مهران IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    27 1
    مدیونی اگرفکرکنی منظورش بذرپاشه
  • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    14 0
    او اكنون نماينده مجلس است
  • سيدمجيد A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    24 0
    خب معلومه ديگه اين شخص كسي نيست جز مامور مخصوص حاكم بزرگ جناب مستدام حضرت مهرداد بذرپاش دامت بركات.... كسي كه الانتو مجلس داره واسه هفتادو پنج ميليون ايراني تصميم‌گيري ميكنه و تجربيات گرانقدرش را در قوانين لحاظ ميكنه...
  • شهرام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    1 0
    همه مدیران حتی
  • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    10 0
    همون كه الان نماينده مجلسه
  • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    12 0
    بذر پاش از پشت میز دانشگاه اومد نشست تو مسند بزرگترین خودروساز کشورگروه خودروساز الان هم با شرکت نکردن تهرانی ها تو انتخابات مجلس با ۲۰ هزار رای رفت مجلس برای من و شما تصمیم های آنچنانی بگیره
  • بی نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    2 0
    آقای میم ب
  • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    11 0
    اون آقاهه که بذربدبینی درجامعه میپاشه
  • رضایی A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    3 0
    با این اوضاع درخشان خودروهای داخلی احتمالا منظورش همه شان بوده
  • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    2 0
    ببخشید میشه یه بار دیگه آروم تر بگین.
  • حمید IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    3 13
    اون 27 ساله از همه بالایی ها مدیریت بهتری داشت از زیر مجموعه و کارگراش بپرسید
  • آآتقی IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    0 0
    ...
  • بی نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    0 0
    منم با ب موافقم ولی شاید پ هم باشد چون اسمش به لبنیاتی می خورد.
  • مطلع IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    0 0
    احتمالا منظور ایشان شرکت زاگرس خودرو بوده که ابتدا سرمایه گذار آن در کار لبنیات بوده و هم زمان با آن وارد خودرو سازی با شرکت پروتون مالزی شد که با همت ایران خودرو وسایپا از گردونه رقابت خارج و الان به شرکت پیمان کار سایپا و پارس خودرو تبدیل شده است.یک مطلع
  • فرناز A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    1 14
    این چه تیتر زشت و غیرانسانی ایه که زدین؟؟ چرا اتقدر دیدگاه طبقاتی دارید؟ آن هم به همه چیز؟ حتی در حد لبنات فروش هم نبود یعنی چه؟ این حد را که تعیین می کند؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    1 0
    جواب تیترتون.......همه شون