وزیر دفاع:تقویت ارتش لبنان یک ضرورت است/ داعش و صهیونیست‌ها دو روی یک سکه‌اند

وزیر دفاع گفت: تروریست‌های داعش و صهیونیست‌های کودک‌کش دو روی یک سکه‌اند و با قتل عام انسان‌های بیگناه، نابودی زیر ساخت‌های اقتصادی و تضعیف توان مقاومت در فلسطین، سوریه، لبنان و عراق امنیت و ثبات کشورهای اسلامی را هدف گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم  پس از استقبال رسمی وزیر دفاع کشورمان از معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع لبنان، نخستین دوره مذاکرات وزرای دفاع دو کشور برگزار شد.
سردار حسین دهقان وزیر دفاع در این دوره از مذاکرات طی سخنانی با ابراز خرسندی از سفر وزیر دفاع لبنان به جمهوری اسلامی ایران در این برهه حساس منطقه‌ای، از لبنان بعنوان کشوری با تمدن و پیشینه تاریخی که انبیاء بزرگ الهی از آن برخاسته‌اند یاد کرد.
وی با اشاره به پیوستگی‌ها و اشتراکات فراوان فرهنگی، اجتماعی و دینی میان دو ملت تصریح کرد، لبنان بعنوان یک کشور مستقل، با ثبات و برخوردار از موقعیت ژئوپلتیک همیشه از جایگاه مهمی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده است و جمهوری اسلامی ایران همواره مدافع امنیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور بوده و خواهد بود.
سردار دهقان از روابط ممتاز و ارتقاء همکاری و رایزنی‌های سودمند دو کشور در عرصه‌های مختلف ابراز خرسندی کرد و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه با دولت لبنان در همه زمینه‌ها، تأکید کرد.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، با تبیین شرایط حساس منطقه و اشاره به سیاست‌های برخی کشورهای فرامنطقه‌ای که با هدف تضمین امنیت رژیم صهیونیستی و تضعیف حلقه‌های محیطی اطراف این رژیم جنگ افروز صورت می‌گیرد گفت: از دل این سیاست غلط گروهک‌های تروریستی ریز و درشت با حمایت مالی - اطلاعاتی و نظامی غرب و برخی کشورهای منطقه متولد شد که داعش یکی از نمونه‌های آن است.
سردار دهقان با بیان اینکه، تروریست‌های داعش و صهیونیست‌های کودک‌کش دو روی یک سکه‌اند و با قتل عام انسان‌های بیگناه، نابودی زیر ساخت‌های اقتصادی و تضعیف توان مقاومت در فلسطین، سوریه، لبنان و عراق امنیت و ثبات کشورهای اسلامی را هدف گرفته‌اند، تصریح کرد: تنها راه مقابله و رهایی از این خطرات مهلک، وحدت، همبستگی و همکاری کلیه عناصر مقاومت است.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: دفاع جانانه مردم لبنان و فلسطین در جنگ‌های 33 روزه ، 22 روزه و 51 روزه نشان داد در سایه وحدت، همبستگی و مقاومت می‌توان ضمن دفع خطر استیلای متجاوزین و حفظ تمامیت ارضی، زمینه ثبات و امنیت پایدار را فراهم کرد.
سردار دهقان با ضروری توصیف کردن تقویت ارتش لبنان بعنوان مظهر اقتدار لبنان و سدی بزرگ در برابر اقدامات گروهک‌های تروریستی و اختلالات امنیتی، از لبنان بعنوان کشور خط مقدم جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی یاد کرد و افزود: مقاومت لبنان متعلق به یک گروه و مذهب خاص نیست و همکاری ارتش لبنان و مقاومت با حمایت آحاد مردم این کشور موجب افزایش توان لبنان در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و تحرکات گروهک‌های تروریستی شده است.
وزیر دفاع کشورمان در پایان با تشریح توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران که با اتکاء به توان داخلی بدست آمده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با هدف تحکیم اقتدار ملی و تقویت امنیت لبنان، آماده است ضمن تأمین نیازمندی‌های ارتش لبنان، تجارب خود را برای مقابله با گروههای تروریستی و تکفیری در اختیار ارتش این کشور قرار دهد.
سمیر مقبل معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان نیز در این ملاقات با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در این سفر قصد داریم موضوعات مورد علاقه و اهتمام دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
وی گفت: لبنان در حال حاضر در شرایط خاصی به سر می‌برد و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک کشور دوست بسیار مهم تلقی می‌شود.
سمیر مقبل گفت: گسترش همکاری‌های ایران و لبنان در همه زمینه‌ها از جمله در حوزه دفاعی مورد تأکید است و امیدوارم این سفر سرآغاز همکاری‌های مشترک و مؤثری را فراهم کند.
وی از رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تکفیری تروریستی بعنوان دشمنان لبنان یاد کرد و گفت: همه طوائف و گروه‌‌ها، همه سیاسیون و همه مردم لبنان پشت سر ارتش لبنان قرار دارند و ارتش با این پشتوانه از آمادگی کامل برای مقابله با دشمنان لبنان برخوردار است و حافظ امنیت این کشور است.
وزیر دفاع لبنان تصریح کرد: تجهیز ارتش لبنان به سلاح‌های مورد نیاز و مدرن می‌تواند قدرت عملیاتی آن را در مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی افزایش داده، اجازه ندهد ثبات و آرامش این کشور خدشه‌دار شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    7 39
    شیعه و صهیونیسم دو روی یک سکه اند. با این که خودم شیعه هستم میگم آرامش جهان در گرو نابودی نه قتل عام این دو گروه از صحنه های جهانی است