ایسنا نوشت:

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز گفت: ۱۱ فریب خورده فعال در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه که مطالب توهین آمیز نسبت به امام راحل (ره) تولید و باز نشر می‌کردند، با تلاش نیروهای امنیتی سپاه فجر فارس شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ پاسدار اسماعیل‌ محبی‌پور یکشنبه ۳۰ شهریور طی خبری اعلام کرد: افراد فریب خورده سرپل‌های انتشار مطالب توهین آمیز علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی بودند که پس از رصد سایبری شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه نظیر واتس‌اپ، لاین، وایبر، تانگو و تلگرام، شناسایی و دستگیر شدند.

محبی‌پور خاطرنشان کرد: با ارائه مدارک رصد شده به مقام قضایی، دستور دستگیری این افراد صادر شد که پس از دستگیری، همه متهمان به اشتباه خود اعتراف کردند.

وی در این خصوص توضیح داد: در دو هفته گذشته انتشار پیام‌های توهین آمیز نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی و شخصیت‌های دینی، به‌خصوص امام راحل (ره) در قالب جوک در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه با شیب ملایمی شروع شد که با گسترش آن و احتمال تحریک عوامل سرویس‌های جاسوسی غربی برای قبح‌شکنی ارزش‌های انقلاب اسلامی، رصد این جریان در دستور کار اطلاعات سپاه فجر فارس قرار گرفت که با اشراف نیروهای امنیتی این مجموعه به فضای سایبری، سرپل‌های انتشار این پیام‌ها شناسایی شدند.

این مقام مسئول با تاکید بر استفاده ابزاری سرویس‌های جاسوسی از فعالان شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه هشدار داد: فضای این شبکه‌ها علی‌رغم تصوری که نسبت به امن بودن این فضا وجود دارد، به گونه‌ای طراحی شده که امنیت پائینی دارد، لذا همین امر زمینه نفوذ این سرویس‌ها در این شبکه‌ها را افزایش می‌دهد و با استفاده از آن فعالان غیر حرفه‌ای و کم‌اطلاع این عرصه شناسایی می‌شوند و به وسیله آنان پیام تولید شده در اتاق فکر نظام سلطه باز نشر می‌شود.

محبی‌پور گفت: دستگیرشدگان بیشتر طعمه این سرویس‌ها شده و بدون اطلاع از نیت دشمنان به این کار اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به بهره‌مندی از گزارش‌های مردمی و اشراف دستگاه امنیتی به فعالیت سرویس‌های جاسوسی برای انحراف افکار عمومی و قبح شکنی ارزش‌های مردم، به جوانان هشدار داد که با هوشیاری در نشر پیام‌های دریافتی دقت کنند تا در استفاده از این شبکه‌های اجتماعی طعمه مطامع بیگانگان نشوند.

محبی‌پور افزود: آنچه در منازل تمامی دستگیرشدگان به چشم می‌خورد استفاده از گیرنده‌های ماهواره‌ای است و به طور حتم استکبار جهانی در ادامه جنگ نرم از همه امکانات خود برای هجمه به باورها و اعتقادات ما استفاده می‌کند که با بصیرت امت اسلامی بار دیگر در این عرصه هم شکست خواهد خورد.

وی همچنین از خانواده‌ها خواست تا نسبت به نظارت و کنترل بیشتر و موثر بر فرزندان در استفاده آن‌ها از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی جدید، حساسیت بیشتری را به خرج دهند تا خدای نکرده به آبروی خانوادگی آن‌ها لطمه‌ای وارد نشود.

محبی‌پور خاطرنشان کرد: پرونده فریب خودگان برای سیر مراحل قضایی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    اینم یک حقه از طرف دلواپسان برای اینه که این سرویس های اجتماعی فیلتر شن ...
    • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
      موافق باشیم یا مخالف بر اساس قوانین این کشور عمل این افراد جرم بوده و باید پاسخگو باشن حرفی نیست عرض بنده اینه که دستگاه قضایی و غیره باید با مصادیق مجرمانه مثل نمونه ی فوق الذکربرخورد داشته باشن نه اینکه به بهانه ی اتفاقات اینچنینی از خودشون سلب مسئولیت کرده و برای راحتی کاردست به یک کار غیر قانونی زده و صورت مساله رو پاک کنن "یعنی فیلتر کردن کل سایت"
    • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
      3 14
      اقا مهدی واقعیت داره من تا حدی در جریان اتفاقها بودم
  • بی نام A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    در این مورد فقط خود سید حسن خمینی عزیز بررسی کند تا واقعیات مشخص بشه درود بر خمینی کبیر
    • یک شیعه ایرانی A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
      4 4
      لطفا با افرادی که مقدسات دینی را به تمسخر گرفته و از آن جوک می سازند نیز برخورد کنید. مقدساتی چون نام علی . پیامبر اکرم ص و امام حسین ع و حضرت ابوالفضل و مکانهایی چون کربلا. و به تمسخر گرفتن اعمال و شرعیات دینی و بهشت و دوزخ .نمیدونم چرا ما ملت بی تفاوت از کنار این توهین ها براحتی میگذریم. و بی تفاوت میخندیم و به اشتراک میگذاریم. بدون آنکه بفهمیم این کار معاندان و نوعی جنگ سرد است .
  • بی نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    باید در این زمینه وزارت اطلاعات دخالت کنه و ریشه این کار رو مشخص کنه و نیتش رو
  • بی نام US ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    خب حالا که توهین کننده ها معلوم شدن جان هرکس که دوست دارین دست از سر واتس آپ و تانگو و ... بر دارین و فیلترش نکنید
  • ارمین IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    وقتی فرهنگ استفاده از این برنامه های ارتبا طی را نداریم .حقمون فیلتر بشیم. اگه میدونستیم این ابزار برای ارتباط دو خانو اده که از هم کیلومتر ها دورن چقدر ساده و ضروریه ازش استفاده مفید می کردیم .اخه امام راحل را میشناختی که اینجوری با ارزشها ی خودت بازی می کنی متاسفم برا مردمی که یه ذره فکر نمی کنن
    • بی نام A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
      بازم سریع اومدیم و فرهنگ خودمون رو کوبیدیم، این مسائل در همه کشورهای جهان پیش میاد، ایرانیا اینقدر هم بی فرهنگ نیستن
    • بی نام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
      دوست عزیز شما فقط میتونی از طرف خودت حرف بزنی. خیلیا هستن ک فرهنگشو دارن و درست استفاده میکنن.اون کسی به شخصیت های دینی و .. توهین میکنه فرهنگ استفاده نداره بقیه مردم ک دارن درست استفاده میکنن
    • مصطفی IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      31 0
      یعنی مثلا تمام 200 کشور دنیا فرهنگ استفادشو دارن ما نداریم ؟ اصلا فرهنگ استفاده از اینها یعنی چی توضیح بده خواهشا؟؟؟؟ اقا تانگو رو فیلتر کنید بی تاک هست . اونم فیلتر کنید تی تی هست اصلا روزی یدونه شبکه اجتماعی داره تولید میشه اخه کوته فکری تا کی؟
  • ریحانه سلیمانی US ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    94 91
    توهین به هرکسی باشه کار زشتیه دیگه . خوشتون میاد یکی با پدر و مادر خودتون شوخی کنه ؟
    • علی IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
      38 31
      البته امیدوارم اگر توهین کنندگان قصد بدی نداشته و قلبا به اشتباه اعتقاد داشته باشند با تذکر و تعهد کتبی آزاد بشن. بقیه هم ارشاد و آزاد بشن به سرعت. نباید از خودی ها دشمن بسازیم. بعضیها قصد و نیتی در این کار نداشتن فقط اشتباه کردن. نباید دشمن شاد بشیم. از اتفاقات گذشته درس بگیریم. ایرانیان همگی هم خون همند و با قدر گذشت را میدونن و دینشونو به مملکت پس میدن با حراست از کشور در مقابل دشمن. این رو قبلا در جنگ دیدیم که کرد و ترک و لر و عرب و تهرانی و ... و مسلمان و مسیحی و کلیمی و زرتشتی و یهودی و ... اهل هر فرقه شهید شدند تا ما در این کشور به خوشی زندگی کنیم.
  • رامین IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    73 19
    بادستگیری چند نفر نمیتوان این مسیله توهینهارا جمع کرد بایدپشت پرده این توهینها مشخص بشه که چه کسانی پشت این قضایا بودند.ازوزارت محترم اطلاعات میخواهیم بدون جانبداری از گروهی عوامل پشت پرده را این توهینها رابه مردم معرفی کنه.تاکسانی که میخواهند شبکه های اجتماعی رافیلترکنند بهانه ازدستشان گرفته بشه
  • بی نام A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    27 89
    ببخشید اما ما ایرانیها بی جنبه ترین افراد دنیا هستیم ، من اصلا موافق فیلترینگ در حالت کلی نیستم اما روی صحبتم با کسانی هست که ادعای روشن فکری دارند ، کسایی که میگن فیلترینگ رو بردارین اما میرن تو فیس بوکو با فحاشی هاشون ابروی ایران رو میبرن ، کسایی که میگن واتس آپو فیلتر نکنید اما میرن توش به رهبر انقلاب توهین میکنن این کارشون هیچی که نباشه بدونید فقط برای خنده نیست ، با اینکارشون جو کشور رو بهم میریزند شما خودتون حساب کنید توی یک کشور بالاترین شخص مملکت بشه مسخره مردم ، ببینید اون کشور دیگه چیزی از اعتبارش میمونه ؟ واقعا تا وقتی یه سری جنبه و فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی رو ندارند من ترجیح میدم همش بسته باشه . خبر لطفا چاپ کن
  • فرهاد DE ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    امنیت ایران مهم تر از وایبر است. با این که خودم با خانوادم از طریق وایبر در تماس بودم و فیلتر شدنش کارم رو سخت میکنه؛ ولی موافق بستنش هستم. کلا ملت جو گیری هستیم؛ چون یاد نگرفتیم مثل این آلمانی ها خودمون برای خودمون خطوط ترسیم کنیم؛ پس بهتر حکومت این خطوط رو برامون ترسیم کنه.
    • پسر شجاع A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
      85 5
      اصلن هم تابلو نیست شما کدوم وری هستی... مستر فرهاد که با وی پی ان اومدی .
    • بی نام US ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      32 1
      آقا شوما اول خودت رو درست کن. ما هم خودمون رو درست میکنیم که اونجایی که شوما هستی هم بشه مثل آلمان
  • ازمابهتران IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    61 2
    باور می کنم
  • بی نام A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    امثال من مادر دلمون خوشه كه با وايبر يك خبر كوچك از فرزندانمون اونهم ارزان داشته باشيم به خاطر عده اي خاطي وبي شعور مارا از اين وسيله خوب محروم نكنيد
  • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    22 0
    اگر پیامک را رایگان میکردید،بحرانی به اسم وایبر گریبانتان را نمیگرفت...
  • هرمز خان IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    8 144
    فقط اعدام
  • بی نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    34 32
    حداقل جایگزین داخلی بسازند بعد فیلتر کنند.چون بعضی افراد واقعا به آن نیاز دارند.
  • بی نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    1 27
    درود بر امام
  • سینا A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    3 19
    بهتر میخواستن این کارو نکنن شخصیت امام یک انسان بزرگ بوده نباید چنین کاری کرد
  • احمد ت A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    14 0
    وقتی میشه مطلبی رو رصد کرد چرا پس باید فیلتر شه خیلی ها استفاده کاری از این برنامه ها میکنن نمیشه واسه استفاده نادرست عده ای قلیل کل استفاده کنندگان رو از این تنکولوژی محروم کرد
  • جعفر RO ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 15
    یه دوستی دارم به نام مازیار خان همیشه حرفاش حقه میگه که هر کی با امام راحل در افتاد ور افتاد درود به آرمان های مقدس جمهوری اسلامی