رونمایی از مفتون و فیروزه با آموزش ساده آهنگسازی

آیین رونمایی از رمان «مفتون و فیروزه» چهارشنبه 26شهریور در خانه هنرمندان و رونمایی از «هارمونی جامع کاربردی» شنبه 29 شهریور در موزه موسیقی برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین، «مفتون و فیروزه» جدیدترین اثر سعید تشکری رمانی است دو جلدی که به تعبیر نویسنده می‌­توان آن را تاریخ خصوصی ملت ایران در قالب داستان و رمان پنداشت و جدای از آن می­‌شود به سادگی و با اطمینان خاطر عنوان داشت که این رمان و آنچه به عنوان سیر داستانی در آن یاد می­‌شود چیزی بیشتر از تاریخ خصوصی و شناسایی پرده­ای مغفول و ناشناخته از تاریخ انقلاب است که برای نخستین بار از زاویه دید فعالان فرهنگی و نه سیاسی روایت می‌­شود.

«مفتون و فیروزه» تاریخ شکل­ گیری و جهت­ یابی جریان روشنفکر دینی در بستر هنر تئاتر در ایران است؛ که در مقابله آشکار با هنر بی­‌مغز و آوانگارد غرب­زده دورانش، به دنبال چیزی بیشتر از هنر برای هنر است و به همین خاطر مانیفست فعالیت فرهنگی «مفتون و فیروزه» را می­‌توان نخستین مانیفست فرهنگی مبارزات منجر به پیروزی انقلاب و نخستین جرقه­های پیوند میان جریان هنر و اندیشه ناب دینی در تاریخ ایران دانست که امروز تبدیل به جریانی کاملاً مستقل و ریشه­‌دار شده است.

مراسم رونمایی از این رمان با حضور چهره‌­هایی همچون مجید سرسنگی، حسین انتظامی، محمد رحمانیان، سیدمهدی شجاعی، سعید تشکری و دیگر مسئولان و هنرمندان حوزه ادب و هنر، در روز چهارشنبه بیست و ششم شهریور ماه، از ساعت 17 تا 19 در محل خانه هنرمندان، سالن شهنازی برگزار خواهد شد.

خبر دیگر از حوزه کتاب اینکه، مراسم رونمایی از کتاب «هارمونی جامع کاربردی» اثر کامبیز روشن روان (عضو هیئت موسس خانه موسیقی) روز شنبه 29 شهریور ساعت 18 در موزه موسیقی برگزار می‌شود.

کتاب هارمونی جامع کاربردی نتیجه حدود 45سال تدریس روشن روان به علاقمندان موسیقی در سطوح تخصصی مختلف است.

روش این کتاب به گونه ای پیش می‌رود که شخص را به سمت آهنگسازی هدایت می‌کند و از ویژگی‌های این کتاب ساده نویسی و توضیح کامل جزئیات است به صورتی که اگر کسی بدون معلم هم این کتاب را بخواند می‌تواند مطالب درسی را فرا بگیرد.

در این مراسم جمعی از استادان و هنرمندان موسیقی حضور خواهند داشت و سخنرانی چند تن از صاحب نظران درباره ویژگی‌های این کتاب از برنامه‌های مراسم خواهد بود.

مراسم رونمایی از کتاب «هارمونی جامع کاربردی» اثر کامبیز روشن روان روزشنبه، 29 شهریور ازساعت 18 در موزه موسیقی واقع در میدان تجریش، خیابان مقصود بیک(دربندی) کوچه موزه برگزار خواهد شد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =