مرحله دوم داوری‌های شانزدهمین جشن سینمای ایران از شنبه شب هشتم شهریورماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از پایان داوری‌های مرحله اول جشن سینمای ایران و معرفی نامزدها، نشست خبری با حضور محمد بزرگ‌نیا و مازیار میری دبیرو مدیر اجرایی جشن و همچنین محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما، برگزار شد و در آن جلسه اعلام شد مرحله دوم داوری‌های جشن از شهریورماه آغاز خواهد شد.

از امشب هشتم شهریورماه داوری‌های جشن با اضافه شدن گروه‌های تازه داوری آغاز خواهد شد. در این گروه تازه پنج داور نماینده هیئت مدیره هستند و شش داور نیز از سوی شورای عالی تهیه‌کنندگان معرفی می‌شوند. همچنین 19 صنفی که در این جشن تندیس دارند، نمایندگان خود را معرفی می‌کنند و در کنار آن‌ها داوران مرحله قبلی به تماشای فیلم‌هایی که در یکی از رشته‌های جشن نامزد شده می‌نشینند تا انتخاب‌های نهایی صورت بگیرد. اسامی این 11 داور جدید، بعد از پایان داوری‌های نهایی اعلام خواهد شد.

براساس اسامی نامزدهای دریافت جایزه این دوره از جشن «ملکه» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر و «پذیرایی ساده» ساخته مانی حقیقی به ترتیب با نامزدی در 11 و هفت رشته رکوردداران این دوره هستند. اسامی نامزدهای این دوره از جشن سینمای ایران را اینجا بخوانید.

بزرگ‌نیا در جریان نشست خبری جشن سینمای ایران در تاریخ 22 مرداد ماه در مورد داوران اصناف در این جشن گفت: «داوران از سوی صنوف سینمایی انتخاب شده‌اند و آنچه به عنوان نامزدها معرفی شده حاصل نظر این گروه از داوران است. من در مقام دبیر جشن و آقای میری به عنوان مدیر اجرایی هیچ نقشی در شکل‌گیری این اسامی نداشتیم. اسامی نامزدها حاصل تفکر داوران است و آنان باید پاسخگوی انتخاب‌ها باشند.»

در این دوره از جشن فیلم‌هایی که در سه سال اخیر اکران شده‌اند داوری می‌شود. بزرگ‌نیا در آن نشست در این مورد نیز گفت: «این تصمیمی است که از سوی شورای سیاست‌گذاری اتخاذ شده و یکی از مهمترین دلایل آن تعداد زیاد فیلم‌هایی بود که در این سه سال برگزار نشدن جشن جمع شده بودند و باید مورد داوری قرار می‌گرفتند. تعداد فیلم‌های دارای پروانه ساخت چیزی حدود 400 فیلم بود که عملا امکان داوری این تعداد فیلم وجود نداشت و این راه از سوی شورای سیاست‌گذاری پیشنهاد شد.»

همچنین در این جلسه عسگرپور اعلام کرد، شانزدهمین جشن سینمای ایران به نفع هنرمندان آسیب‌پذیر سینمای ایران مراسمی باشکوه نخواهد داشت.

این جشن در روزهای پایانی شهریورماه برگزار خواهد شد.

243243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =