ایرنا نوشت:

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: تکمیل برخی مصوبات سفرهای دولت‌های نهم و دهم در استان‌های مختلف کشور حدود ۲۲ سال زمان نیاز دارد.

محمد شریعتمداری روز سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: جنس مشکلات دولت تدبیر و امید با مشکلات دیگر دولت‌های نظام جمهوری اسلامی تفاوت فراوانی دارد.

وی اضافه کرد: دولت یازدهم درشرایطی کشور را تحویل گرفت که تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن به اوج خود رسیده بود و کشور با تورم و رکود مواجه بود.

شریعتمداری تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی نیمه تمام فراوان از دولت پیشین باقی مانده که دولت یازدهم با آن مواجه است به گونه‌ای که در صورت اختصاص همه بودجه عمرانی برخی استان‌ها، تکمیل برخی طرح‌ها بیش از دو دهه زمان نیاز دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهوری تاکید کرد: تحریم‌های دشمن اگرچه اعتماد ملی و خودباوری را در بسیاری از موارد در کشور تقویت کرد اما برخی سرمایه‌گذاران نیز برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی و زیربنایی با تردید مواجه شدند.

وی افزایش مشارکت بخش خصوصی به معنای واقعی در آبادانی و توسعه کشور را از برنامه‌های اصولی دولت تدبیر و امید خواند.

معاون رئیس جمهوری همچنین، استفاده از ظرفیت و توانمندی سازمان‌های عمومی غیردولتی، شرکت‌های توسعه‌گرا و سازمان‌هایی نظیر سازمان بازنشستگی کشوری و لشگری و قرارگاه‌های سازندگی در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه را از دیگر برنامه‌های دولت در سال جاری بیان کرد.

شریعتمداری با تشریح ظرفیت صندوق توسعه ملی برای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران، افزود: این صندوق می‌تواند با پرداخت تسهیلات با نرخ مناسب به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران، در رونق اقتصادی و کاهش بیکاری نقش‌آفرینی کند.

معاون اجرایی رئیس جمهوری همچنین در خصوص ظرفیت‌های توسعه‌ای چهارمحال وبختیاری افزود: با تکمیل طرح‌های نیمه تمام در بخش راه و راه آهن، گام بلندی در کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات جاده‌ای و کاهش مسیرهای ترددی و خروج این استان از بن بست برداشته می‌شود.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: آینده کشور و نظام جمهوی اسلامی با توکل به قدرت الهی، رهنمودها و فرامین رهبر معظم انقلاب، حمایت مردم و اقدامات کارشناسی دولت امیدوارکننده و روشن است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات دولت برای حل مشکلات اقتصادی، گفت: نگاه جامع و همه جانبه دولت به حل مشکلات قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با بیان اینکه روند حرکت دولت، مثبت و در راستای حل مشکلات است، گفت: دولت از ورود به مسائلی که باعث گم شدن کارهای کشور در جنجال‌های سیاسی می‌شود، بپرهیزد.

وی حرکت رو به جلو همراه با آرامش و ثبات در سیاست‌ها و برنامه‌ها را عین اعتدال خواند و افزود: امید است با برنامه‌های دولت تدبیر و امید، مشکلات کشور رفع شود.

حجت‌الاسلام نکونام همچنین با بیان مشکلات چهارمحال و بختیاری، توسعه نیافتگی روستاها، نبود راه‌های چهارخطه و بزرگراه، کمبودهای مساجد، خانه‌های عالم و فرهنگسراها را از مشکلات این استان بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری تصریح کرد:با وجود اقدامات فراوان و کارهای انجام شده، مشکلات این استان زیاد است و در برخی موارد این مشکلات لاینحل باقی مانده است.

به گزارش ایرنا، معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، از روند ساخت و تکمیل مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد دیدن کرد.

حجت‌الاسلام نکونام نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد در جریان دیدار از مصلای شهرکرد گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد نیاز است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری در سفر به شهرکرد در شورای برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری شرکت می‌کند.

معاون اجرایی رییس جمهوری در بدو ورود به شهرکرد هدف از این سفر را بررسی مشکلات استان به منظور برنامه‌ریزی برای تصمیم‌سازی در سفر هیات دولت برای چهارمحال وبختیاری عنوان کرد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =