ایسنا نوشت:

رییس جمهوری اسبق کشورمان گفت: بدلیل بی توجهی به قانون محیط زیست، ایران وضعیت ناگواری دارد.

سید محمد خاتمی در دیدار با دوستداران محیط زیست شهرستان اردکان، توجه ویژه به محیط زیست در قانون اساسی و برنامه پنج ساله چهارم را مورد اشاره قرار داد و افزود: محیط زیست، امروز به موضوعی جهانی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: فضای زندگی انسان با آلودگی‌های مختلف روحی و مادی فراوانی روبه رو است اما از افتخارات ما این است که در قانون اساسی، اصلی به نام محیط زیست وجود دارد و در برنامه پنج ساله چهارم که اجرا نشد، یکی از محورهای اساسی آن توجه به محیط زیست و تلاش برای بهبود آن بود.

رییس بنیاد باران تاکید کرد: بدلیل بی توجهی سال‌های اخیر و اسناد بالادستی در باره محیط زیست، امروز از نظر فضای تنفسی و فضای سبز وضع ناگواری داریم و از طرفی نیز کشور ما جزو مناطق نیمه خشک است که به همین دلیل هم مساله آب برای آن اهمیت زیادی دارد.

خاتمی باران ادامه داد: دولت تدبیر و امید بخصوص رییس سازمان محیط زیست و مجلس شورای اسلامی به این مساله توجه دارند که از این اتفاق ستودنی، خوشحالم.

رییس دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان اردکان از نظر فرهنگی و سابقه تاریخی در موقعیت خوبی قرار دارد و از سوی دیگر آسیب‌هایی که خیلی از شهرها با آن مواجهند، اردکان را کمتر تهدید می‌کند، شایسته است برای موضوع محیط زیست، تلاش و برنامه‌ریزی کنیم.

محمدرضا اقبالی بعنوان نماینده حاضران در این جلسه از اقدامات موثر انجام شده و پیگیری‌ها و اقدامات نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی برای حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی پارک ملی سیاه کوه و ارتقای امکانات مورد نیاز که تاکنون انجام یا در حال انجام است، تشکر کرد.

وی با اشاره به توسعه صنعتی شهرستان اردکان، از حمایت رییس فراکسیون محیط زیست کشور برای کاهش آلایندگی‌ها قدردانی کرد و توصیه رییس جمهوری سابق کشورمان را برای توجه هرچه بیشتر به مباحث زیست محیطی خواستار شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =