فارس نوشت:

وزیر سابق اطلاعات گفت: دشمنان ما در تلاشند که مسیر انقلاب و دفاع مقدس را تحریف کنند و در داخل نیز متأسفانه عده‌ای در این راه حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی پیش از ظهر امروز در همایش ملی تجلیل از سازمان‌ها، مؤسسات و فعالان حوزوی راهیان نور در قم با بیان اینکه روحانیون در دفاع مقدس حضور چشمگیری داشتند اظهار کرد: آمار بالای شهدا روحانی نشان‌دهنده این مطلب است.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های مدیریت حوزه‌های علمیه در افزایش حضور روحانیون در عرصه‌های مختلف گفت: مدیریت حوزه‌های علمیه امروز توانسته است که حضور روحانیون را مانند دوران جنگ فعال کند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام «اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی» بیان کرد: اگر بخواهیم بر شعار سال جامه عمل بپوشانیم باید بهترین الگو دفاع مقدس باشد.

وی با بیان اینکه بحث اقتصاد در دفاع مقدس بسیار تأمل برانگیز است گفت: باید مشخص شود که رزمندگان ما چگونه و با چه توانی با تمام هستی در مقابل استکبار ایستادند.

مصلحی تصریح کرد: اگر در موضوع دفاع مقدس سرمایه‌گذاری داشته باشیم قطعاً تأثیر چشمگیری بر فرهنگ ما خواهد داشت.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری گفت: امروز مسئله تحریف در دفاع مقدس و انقلاب بسیار مهم است و دشمنان در این بخش سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وزیر سابق اطلاعات عنوان کرد: دشمنان ما در تلاشند که مسیر انقلاب و دفاع مقدس را تحریف کنند و در داخل نیز متأسفانه عده‌ای در این راه حرکت می‌کنند.

وی تاکید کرد: در تدوین کتب باید دقت شود تا تحریف صورت نگیرد در غیر این صورت نسل بعد دچار چالش می‌شود.

مصلحی با اشاره به اهمیت فراموش نکردن دوران دفاع مقدس و نقش کلیدی در تربیت نسل‌های آینده گفت: نقش روحانیت در این مورد بسیار مهم است و آن‌ها باید از تجربیات دفاع مقدس در تربیت انسان‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس توانستیم استعدادها را شکوفا کنیم افزود: شهید حسن باقری یک نمونه از این استعدادها است که یک ساله توانست به یک تحلیل‌گر بزرگ نظامی تبدیل شود.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به زیارت با معرفت تاکید دارند گفت: اگر هزینه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شود ولی نسبت به نسلی که با شب‌زنده‌داری‌ها و مبارزه با نفسانیات توانست به این جایگاه برسد معرفت حاصل نشود کاری از پیش نبرده‌ایم و این وظیفه‌ای است که توسط روحانیون باید صورت بگیرد.

وی بیان کرد: نظام ما با تهدید نرم مواجه است و برای مقابله با این تهدیدها ارزش‌های دفاع مقدس بهترین مقوله است.

مصلحی با اشاره به اهداف جنگ نرم ادامه داد: اهداف جنگ نرم تغییر باور، افکار، ساختار و رفتار است و ما باید به جنگ نرم در این ابعاد توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه روحانیون وظیفه سنگین و بزرگی در نشر آثار دفاع مقدس دارند گفت: ستاد راهیان نور حوزه با یک تأخیر چند ساله شکل گرفته است و امیدوارم که بتوانیم این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =