۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴

واحدمرکزی خبر نوشت:

احتمال می رود اروپا نفت خود را از کانادا تامین کند.
به گزارش واحد مرکزی خبر از تورنتو به نقل از روزنامه لاپرس ، سفیر لهستان در کانادا اظهار داشت حمله روسیه به کریمه باعث شد نفت و گاز کانادا برای کشورهای اروپایی جذاب تر شود.
مارسین بوساسکی در اوتاوا اعلام کرد لهستان از ایده واردات نفت و گاز از کانادا حمایت می کند.این اظهارات درحالی مطرح می شود که جان برد وزیر امور خارجه کانادا خود را برای سفری دو روزه به لهستان در روزهای پنجشنبه و جمعه آماده می کند.
دونالد تاسک نخست وزیر کانادا این هفته با انتشار مقاله ای در روزنامه فایننشال تایمز تاکید کرده بود که اتحادیه اروپا باید میزان وابستگی خود را به منابع انرژی روسیه کاهش دهد.
مارسین پیاتکوفسکی اقتصاددان لهستانی در بانک جهانی می گوید : لهستان شصت درصد از گاز طبیعی خود را از روسیه وارد می کند. اما سایر کشورها همچون لیتوانی ، لتونی ، استونی و اسلوواکی تقریبا به میزان صد درصد به گاز روسیه وابسته اند.
سفر این هفته جان برد به اروپای شرقی با هدف اعلام همبستگی کانادا با این کشورهای نگران از الحاق کریمه به روسیه و متعاقب آن مداخله روس ها در شرق اوکراین صورت می گیرد.
دولت محافظه کار استفان هارپر به دنبال افزایش ظرفیت صادرات کانادا از طریق خط لوله جدید و ایجاد تجهیزات گاز طبیعی مایع برای حمل و نقل به وسیله کشتی است.
نخست وزیر کانادا در ماه گذشته در سفر به آلمان این موضوع را مطرح کرد اما آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با توجه به کمبود زیرساختارهای موجود در کانادا برای صادرات نفت و گاز استقبال چندانی از این پیشنهاد نکرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =