هشدار سیل برای ۸ استان/ آسمان جمعه ۵ اردیبهشت ۹۳، کمی تا قسمتی ابری است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر روز پنج شنبه از مقدار ابرها در مناطق شمالی کاسته می شود و فردا جمعه بیشتر مناطق کشور آسمان کمی ابری تا نیمه ابری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رگبار و بارندگی که در دو روز گذشته مناطق گسترده ای از ایران را بی نصیب نگذاشت، عصر امروز از کشور خارج می شود.

احد وظیفه دراین باره به خبرآنلاین گفت: امروز پنج شنبه در برخی مناطق سواحل شرقی دریای خزر، دامنه های شرق رشته کوه های البرز، شمال شرق، شرق و ارتفاعات جنوب شرق رگبار و رعد و برق موقتی و باد پیش بینی می شود.

او با بیان اینکه پیش بینی می شود به تدریج تا فردا از مقدار ابرها در این مناطق کاسته شود ادامه داد: روز جمعه در بیشتر مناطق کشور آسمان ابری تا نیمه ابری و از اواسط وقت جمعه،به تدریج در برخی مناطق بارشها پراکنده باشد.

وظیفه گفت: از اواخر روز جمعه، در برخی از مناطق از استانهای شمال غرب،غرب و سپس دامنه های مرکزی البرز، افزایش ابر و بارشهایی به صورت پراکنده با وزش باد وجود دارد.

او گفت: فردا آسمان تهران صاف و ابری است و روز شنبه احتمال باران پراکنده پیش بینی می شود.

گفتنی است براساس آخرین وضعیت جوی ترافیکی دریافتی در محورهای خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش باران و در سایر راه‌ها و محورهای مواصلاتی کشور وضعیت جوی آرام گزارش شده است. اما تردد در تمام جاده‌ها و معابر کشور عادی و روان گزارش شده است.

 

اخطار مدیریت بحران به هشت استان کشور

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از صدور اخطاریه برای مدیران کل بحران هشت استان کشور به منظور آماده باش برابر وقوع احتمالی سیل خبر داد.

مرتضی اکبرپور دراین باره به ایسنا گفت: با توجه به بارندگی‌های شدید روز گذشته به مدیران کل استان‌های تهران، البرز، مازندران، سمنان و گلستان اخطاریه صادر شده و آنان موظفند به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی اقدام کرده و در آماده باش باشند.

او گفت: همچنین با توجه به اینکه موج بارش‌ها امروز پنجشنبه به استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی خواهد رسید، برای این استان‌ها نیز اخطاریه مشابه صادر شده است. شهروندان باید توجه داشته باشند که در ایام بارانی از سکونت در حاشیه رودها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی درباره وضعیت تهران پس از بارش‌های شدید عصر روز گذشته نیز گفت: خوشبختانه تاکنون موردی گزارش نشده، البته احتمال وقوع سیلاب در دماوند و فیروزکوه وجود دارد.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =