ایسنا نوشت:

وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: در شرایطی که تحت تاثیر بحران‌های گوناگون، وجوه کیفی شهر و معماری متاثر از حاکمیت نگرش‌های کمی مورد غفلت است نیازمند اعتقادی راسخ و عزمی فراگیر در میان فعالان این حوزه اعم از سیاست‌گذاران، آموزگاران و حرفه مندان هستیم.

عباس آخوندی در پیامی به مراسم بزرگداشت روز معمار، اظهار کرد: معماری و شهر به عنوان آینه تمام نمای فرهنگ مردمان یک سرزمین در هر دوره تاریخی ترجمان فضایی و کالبدی ارزش‌ها، منش‌ها، روش‌ها و خواسته‌های آنان بوده و خود زمینه ساز پاسخ گویی به نیازهای مادی و رشد و شکوفایی ویژگی‌های معنوی آنان است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: شهر و معماری ایرانی نیز به عنوان بخشی از مهمترین مظاهر فرهنگی این سرزمین و در پی استمرار هزاران ساله فرهنگ ایرانی در هماهنگی و انطباق با اندیشه معنوی ایرانیان و دیدگاه آن نسبت به هستی و انسان، مراتب معنوی و مادی انسان ایرانی را ارج نهاده، در همنوایی با الگوهایی ویژه فرهنگی انسان ایرانی و طبیعت متنوع سرزمین ایران، شکل گرفته و درهر دوره تاریخی مصادیق ارزشمندی را در گوشه گوشه این سرزمین به منصه ظهور رسانده است.

وی تاکید کرد: مصادیقی که به اعتبار شناخت دقیق و عمیق از منابع و و موانع زیستی و خصلت‌های فرهنگی هر کدام از شهرهای این سرزمین،‌ پس از گذشت سالیان طولانی همچنان واجد آموزه‌هایی گران‌قدر هستند.

آخوندی افزود: نگاه معمار ایرانی در خلق فضا به شایستگی پرورش دهنده سبک زندگی ایرانی- اسلامی می‌شود. نگاهی که به آشتی انسان، معماری و طبیعت می‌پردازد. بهره‌گیری متناسب از چنین پشتوانه‌ای آنگاه که به مثابه چراغی فراروی راه آینده ما در نظر آید و تلاش برای به روز آوری و به کارگیری آموزه‌های آن، در شهر و معماری معاصر، ‌به ویژه در شرایطی که تحت تاثیر بحران‌های گوناگون، وجوه کیفی شهر و معماری، متاثر از حاکمیت نگرش‌های کمی مورد غفلت است، نیازمند اعتقادی راسخ و عزمی فراگیر در میان فعالان این حوزه، اعم از سیاست‌گذاران، آموزگاران و حرفه‌مندان است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =