تسنیم نوشت:

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اقدام سازمان فرهنگی و هنری شهرداری برای رها سازی پرنده‌ها قابل تحسین است، گفت:برخی اظهارات کلی بیشتر کارکرد سیاسی دارد تا کارکردی برای حل مشکلات درحالی که دغدغه اعضای شورا باید مردم باشد.

مرتضی طلایی درباره اظهارات یکی از اعضای شورای شهر در خصوص سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، گفت: اساسا بنده این نوع ادبیات را نمی‌پسندم، اگرچه برخی حرف‌‌ها ممکن است درست باشد اما این شیوه بیان‌ اظهارات بناید به گونه‌ای باشد که افکار عمومی را متشنج و مردم را نا امید کنیم.

او ادامه داد: برخی از حرف‌های ما ایجاد نا امیدی می‌‌کند در حالی که می‌توانیم این حرف‌ها را از مسیر قانونی و شیوه‌های اجرایی و منطقی دنبال کنیم، اگر ابهامی داریم بررسی کنیم و به سندی برسیم که با استناد بر آن بتوانیم تشخیص دهیم آن حرف درست است یا خیر و بر اساس آن اقدامات بعدی را انجام دهیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید این نکته را به شهروندان بگویم که اظهار نظرهای کلی فاقد پشتوانه مطالعاتی و غیر مستند است. به اعتقاد بنده مردم باید بدانند اظهاراتی از این دست بیشتر کارکرد سیاسی دارد تا کارکردی برای حل مشکلات مردم در حالی که دغدغه اعضای شورای شهر باید مردم و اداره بهتر شهر باشد.

او گفت: شورای شهر باشگاه سیاسی نیست که یک گروه سیاسی بخواهند با هم تسویه حساب کنند و ظرفیت شهرداری و شورای شهر را در جهت مسائل سیاسی خود به کار بگیرند، این کار مرود و ناپسند است. هر کسی در شورای شهر است فارغ از دیدگاه‌ها و نگرش‌های سیاسی باید خود را وقف خدمت به مردم کند در این صورت به طور طبیعی حق نظارت، سؤال و پیگری برایمان وجود خواهد داشت اما شیوه آنها باید به گونه‌ای باشد که در مردم نا امیدی و یأس ایجاد نکند.

طلایی گفت: در عین حال فکر بر این باورم پیش از اینکه موضوعات مدیریتی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری را بررسی کنیم باید مشکل ساختاری و سازمانی آن را حل کنیم چراکه تاکنون هر مدیری که تاکنون در این سازمان فعالیت کرده قابل، توانمند و کارآمد بوده‌ و مطلقا فردی سیاسی هم نبوده است. همه آنها نیز با برنامه به این سازمان آمدند اما آنقدر با مشکلات داخلی سازمان مواجه شدند که عملا تمام برنامه‌هایشان را دچار مشکل کرد.

او گفت: به طور کلی به عقیده بنده ارزیابی عملکرد مدیریت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری با یک نگاه واقع بینانه از گذشته تا امروز مثبت است ضمن در نظر گرفتن اینکه این سازمان بخش قابل توجهی از بودجه خود را برای نگهداری و حقوق کارکنان صرف می‌کند.

نایب رئیس شورای شهر تهران همچنین در درباره اظهارات دیگر عضو شورای شهر درباره رها سازی پرندگان از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در پاسخ به اینکه آیا این امر نیازمند مصوبه و ردیف بودجه است! گفت: این موارد حرف‌های حاشیه‌ای است زیرا جنس این کار فرهنگی و هنری است و ذات کار فرهنگی و هنری یعنی ابداع، نوآوری، تحرک و تحولی که بتواند جامعه را تلطیف کند و به سمت ارزش‌ها ببرد.

او با بیان اینکه مگر بودجه انجام این کار چه میزان می‌شود، ادامه داد: اقدام مذکور سازمان فرهنگی پیام فرهنگی به جامعه دارد و کاری قابل تحسین و قابل قبول است. این اقدام در حالی رخ داد که رئیس سازمان فرهنگی چندی پیش نیز خواستار شد شکار پرنده‌ها را تا سال 1400 ممنوع کنیم، اساساً این ایده یک فرد فرهیخته روحانی بود که بسیار خوب و مثبت است.

طلایی گفت: چرا باید در کشوری که نسل تمام حیات وحش آن رو به انقراض و نابودی است یک عده اجازه داشته باشند جان دیگر جانداران را برای پُر کردن هوس شکمشان،‌ بگیرند؟ بنابراین هر عمل فرهنگی در جهت هدایت و تلطیف کردن فضای جامعه و در جهت حفظ حیات وحش و همچنین توجه به سلامت روحی و روانی جامعه باشد اقدامات فرهنگی و هنری و جزء وظایف ذاتی این سازمان است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    1 1
    جسارتا پس این دوستانی که رو پشت بوم ÷رنده نگه می دارند هم کار فرهنگی می کنند
  • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    1 1
    این دو سه میلیون موش رو هم شهرداری ازاد کرده تا تو تهران جولان بدهند
  • کیوان IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    1 0
    اقای طلایی مردم در شورای شهر فراموش شده اند .کار شورا فقط شده حزب بازی وبه هم پریدن وگرفتن حقوقهای میلبونی واقعا قبلا که شورای وجود نداشت کار مردم بهتر انجام نمیگرفت ؟