ایسنا نوشت: رئیس ستاد انتخابات کشور طی اطلاعیه‌ای از صدا و سیما درخواست کرد که اطلاعیه‌های رسمی ستاد انتخابات کشور با امضای وی یا دبیر ستاد از طریق شبکه‌های سراسری صدا و سیما قابلیت پخش دارند.

محمدحسین مقیمی تاکید کرد:‌ اطلاعیه‌های ستاد انتخابات استان‌ها صرفا با امضای استاندار، یا رئیس ستاد انتخابات استان رسمیت داشته و قابل پخش در شبکه‌های استان می‌باشد و پخش اطلاعیه‌های استانی از شبکه سراسری فاقد جایگاه قانونی است.

در این اطلاعیه رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: با عنایت به صدر ماده 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت کشور مامور اجرای قانون انتخابات مجلس بوده و مسئول حسن جریان انتخابات است و به استناد ماده 23 آن وزارت کشور موظف شده است در طول برگزاری انتخابات با توجه به وظایفی که به عهده دارد مطالب مربوط به انتخابات را به اطلاع مردم برساند.لذا بدیهی است صدور هر گونه اطلاعیه رسمی مرتبط با امر انتخابات باید از طریق ستاد انتخابات کشور انجام شود.

وی همچنین اظهار کرد:‌در روزهای اخیر اطلاعیه‌هایی به نام ستاد انتخابات کشور از شبکه‌های مختلف سراسری صدا و سیما با مضامین ممنوعیت استفاده از عکس، و تمثال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری در عکس‌ها و آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پخش شده که ستاد انتخابات کشور هیچ نقشی در تهیه و صدور اطلاعیه با فحوای پیش گفته را نداشته و انتصاب چنین اطلاعیه‌هایی به ستاد انتخابات کشور فاقد وجاهت قانونی است.

27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 511813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسام RO ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    102 0
    شما چه نوقعی دارید وقتی صدا و سیما شده محل تبلیغ برای پایداری ها؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    65 0
    صدا و سیما همان وظیفه میلی را عهده دار است که خدا را شکر به انجام خواهد رساند
  • بدون نام ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    39 0
    مدت طولاني هست از صداي و سيماي نظام ببخشيد ملي انتقاد ميشه، اميدوارم مسيولان رده بالاي اين سازمان پاسخگو باشند
  • محمد IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    43 0
    اینکه مرتب صدا وسیما تکرار میکند مردم بر عکس رسانه های بیگانه رای دهند تبلیغ آشکار است
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    36 0
    سیمای میلی است .
  • بی نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    21 0
    انسان مناسف می شود برای رسانه ملی
  • رضا A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    1 0
    اتفاقا هر چه صدا و سیمای میلی به نفع یک جناح بطور صریح یا ضمنی تبلیغ کند، کاندیداهای آن را جناح را بدبخت می کند. تجربه انتخابات سال 1376 را هیچ کس فراموش نکرده است. اینها نمی توانند قبول کنند که هر چه به نفع کسی یا کسانی تبلیغ کنند ملت بر ضد آن رای می دهد. بهه مین خاطر تبلیغ صدا و سیما به ضد خودش تبدیل می شود. چوب خدا صدا ندارد.