فدراسیون والیبال ایران به رده بندی اشتباه تیم های ملی نوجوانان در سایت فدراسیون جهانی والیبال، اعتراض کرد و کمیته رویداد های بین المللی والیبال FIVB پس از بررسی موضوع از ایران عذر خواهی کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال ، چندی بیش فدراسیون جهانی والیبال تازه ترین رده بندی جهانی تیم های ملی نوجوانان را اعلام کرد که در آن تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در مکان سوم جهان قرار گرفت. اما متاسفانه در رده بندی اعلام شده امتیازات تیم های اروپایی که مسابقات قهرمانی اروپا را پشت سر گذاشته بودند، اشتباه محاسبه شده بود و این موضوع با توجه به اینکه در قرعه کشی قهرمانی نوجوانان جهان تاثیر زیادی خواهد داشت و جدول مسابقات بر اساس این رده بندی چیدمان خواهد شد، مسئولان تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان پس از انجام بررسی لازم از طریق فدراسیون والیبال به FIVB اعتراض کردند و رده بندی اعلام شده را اشتباه اعلام کردند.
بر این اساس طبق فرمول تعریف شده فدراسیون جهانی والیبال تیم‌های اول تا پنجم مسابقات قهرمانی هر قاره به ترتیب برای قرار گرفتن در جدول رده‌بندی جهانی امتیازات ۳۰ ٬ ۲۶ ٬ ۲۲ ٬ ۱۸ و ۱۴ را به خود اختصاص می‌دهند و این فرمول برای رده‌های سنی مختلف اجرا می‌شود٬ اما متاسفانه مسئولان فدراسیون جهانی والیبال با یک اشتباه بزرگ در این محاسبه رده‌بندی تیم‌های ملی نوجوانان را در سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ اشتباه اعلام کرده‌اند.
پس از اعتراضات رسمی و پی در پی فدراسیون والیبال ایران و پیگیری های شدید، بالاخره FIVB مجبور به پاسخ و واکنش شد. روز گذشته گابریل مدیر کمیته رویدادهای بین المللی FIVB با ارسال نامه ای به دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال کشورمان، ضمن عذر خواهی از اشتباه به وجود امده آن را مربوط به اشکالات موجود در بخش انفورماتیک FIVB دانست و اعلام کرد تا چند روز آینده پس از برطرف کردن این مشکلات، رده بندی صحیح اعلام و قرعه کشی مسابقات نوجوانان جهان هم 23 و 24 ژوئن در آرژانتین برگزار خواهد شد.
علیرضا طلوع کیان مربی تیم ملی نوجوانان کشورمان در این خصوص اظهار داشت: رده بندی تیم‌های اروپایی اشتباه اعلام شده است. در مسابقات قهرمانی ارو‌پا تیم لهستان مقام نخست را کسب کرد و در رنکینگ جهانی به جای اضافه کردن 30 امتیاز و اختصاص رده سوم، جایگاه این تیم را سیزدهم زده‌اند و ۲ امتیاز به آن‌ها اختصاص داده‌اند یا تیم روسیه که در قاره خود جایگاه پنجمی را کسب کرده بود باید ۱۴ امتیاز می‌گرفت ولی در رنکینگ جایگاهش را هفتم و امتیازش را ۵ در نظر گرفته‌اند.
وی افزود: در صورتی این رنکینگ اشتباه ملاک قرعه‌کشی و چیدمان تیم‌ها باشد ما در مرحله مقدماتی با برزیل هم‌گروه خواهیم شد اما اگر FIVB مشکل را حل کند به طور حتم ما با لهستان باید بازی کنیم البته برای ما که تیم را برای رسیدن به عنوان قهرمانی آماده می‌کنیم نام حریف مهم نیست ولی فدراسیون جهانی والیبال با این اشتباهش کلاس کاری‌اش را پایین برد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    186 0
    فدراسيون بايد اينجور حواسش جمع باشه نه مثل ...،
  • معصومه A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    174 0
    دمشون گرم که از حقمون دفاع کردن . . مثه بعضی فدراسیون ها نیستن که تا به خودشون بیان قرعه کشی برگزار شده ، ترنمنت هم ، قهرمان هم مشخص شده