نسیم نوشت:

مدیرعامل خانه‌ موسیقی در نشست خبری گفت: نمی‌دانم چرا اداره اماکن از هنرمندان پول می‌گیرد.

حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه‌ موسیقی در یک نشست خبری در خصوص وضعیت این روزهای موسیقی کشور گفت: کپی‌رایت یکی از چالش‌های مهم امروز موسیقی کشور محسوب می‌شود و بنده معتقدم اگر قانون کپی رایت در موسیقی کشور رعایت شود، انقلابی در جریان موسیقی کشور رخ خواهد داد.

وی در ادامه به تشریح برخی فعالیت‌های یکسال اخیر خانه موسیقی پرداخت و افزود: خانه موسیقی در یکسال اخیر برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در زمینه‌های مختلف پیگیری کرده است، بخشی از کارهای‌مان مربوط به پیگیری مسائل رفاهی و بیمه اعضای خانه موسیقی است که یکسال است که بیمه هنرمندان به علت بدهی‌های دولت نسبت به بیمه‌ها با مشکل مواجه شده است که طبق پیگیری‌های انجام شده از ماه آینده یکبار دیگر این بیمه‌ها دایر خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجا که اداره اماکن باید سر و کارش «با مکان‌ها» باشد و نه با هنرمندان به نظرم اداره اماکن باید شرایط برگزاری یک برنامه را در مکان خاصی کنترل کند نه اینکه از هنرمندان پولی دریافت کند، چون این مسئله هیچ توجیهی ندارد، هنرمند نباید به اداره‌ اماکن پولی بدهد به عنوان مثال در یک تالار عروسی، عروس و داماد به اماکن پول نمی‌دهند، بلکه این کار توسط سالن انجام می‌شود. دفتر موسیقی هم باید کمک کند تا این مشکل حل شود و بتوان به راهکار مشخصی رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هر کنسرتی در این کشور لغو شده، خانه‌ موسیقی به‌طور جدی آن را پیگیری کرده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک عضو کانون سازسازان خانه موسیقی US ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    2 2
    ایشان لطفا جواب دهند که چرا و با اینکه دوره مدیریت وهیئت مدیره تمام شده است انتخابات را برگزار نمی کنند؟ چرا دوره کاری شورای عالی خانه موسیقی به پایان رسیده افراد تازه را معرفی نمی کنند؟ چرا به صورت غیر قانونی کانون سازسازان را به مدت چهار سال است که تعلیق کرده اند؟ چرا اساسنامه خانه موسیقی را از روی سایت خانه حذف کرده اند؟ و چرا خودشان به عنوان متولی اهالی موسیقی به دنبال شکایت از ناقضان کپی رایت نیستند؟