انتخاب نوشت: وزیر پیشین اطلاعات گفت: برای مذاکرات قرقیزستان در زمان سعید جلیلی، دستگاه اطلاعاتی توانست جزوه ای را که 1+5 برای مذاکرات آماده کرده بود، به دست بیاورد.

حجت الاسلام حیدر مصلحی رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در همایش منادیان معروف که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء برگزار شد، تحریم سنگین دشمن بعد از فتنه 88 را از عجیب ترین اتفاقات بعد از فتنه دانست و گفت: مشکلات افتصادی 15 تا 20 درصد آن مربوط به تحریم ها می شود و 90 درصد مربوط به مدیریت است؛ نقدینگی هم می تواند تهدید باشد و هم فرصت اما امروزه تهدید شده است به دلیل این که نقدینگی برای واردات استفاده می شود و کارخانجات به تعطیلی رسیده اند در تنیجه بیکاری رو به افزایش است.

وی ادامه داد: اکنون دارد به جامعه القاء می شود که تنها گزینه موجود کنار آمدن با کدخدا است و دیده می شود که درشبکه های ماهواره ای و روزنامه ها به گونه سنگینی به این موضوع پرداخته می شود.

وزیر پیشین اطلاعات با اشاره به مذاکرات ژنو در دوسال قبل و کارشکنی فرانسه خاطرنشان کرد: هنگامی که فرانسه کار شکنی کرد پس آمریکا در آنجا چه کار انجام می داده است؛ برای مذاکرات قرقیزستان در زمان سعید جلیلی دستگاه اطلاعاتی توانست جزوه ای را که 1+5 برای مذاکرات آماده کرده بود به دست بیاورد.

وی ادامه داد: بعد از به دست آوردن این جزوه برای جواب دادن به آن کار شد و هنگام نشست مذاکرات آقای جلیلی توانست به تمام سؤالات آنها پاسخ دهد، در این جلسه نماینده یکی از کشورها پیشنهاد داد تا جلسه ادامه پیدا کند اما شرمن با دادن یک نامه او را ساکت کرد، حال سؤال این است چرا به فرانسه در ژنو این نامه را ننوشته است زیرا این به هم زدن مذاکرات توسط فرانسه یک طراحی پیش بینی شده بوده است.

حجت الاسلام مصلحی افزود: به دلیل این که کینه ایران را از یک کشور به سمت کشور دیگر منتقل کنند و به دلیل این که فرانسه با ایران مراودات صنعتی دارد فرانسه را انتخاب کرده اند؛ بعد از مدتی عادی سازی نشست و برخاست با آمریکایی ها آغاز شد که به همین دلیل رهبر معظم انقلاب گفتند مذاکرات با آمریکا تمام شد و کسی حق ندارد با آمریکا مذاکره کند.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    18 2
    بعد اون وقت میان تو چشم های مردم زل می زنن می گن ما که بیانیه نخوندیم. ما همه تحریم ها رو برداشته بودیم، فقط امضاش مونده بود. سید عباس هیچ کاره بوده....... بعیدی نژاد که یک کارشناس درجه چندمه..... ظریفم عین فتحعلی شاه قاجار قرارداد ترکمانچای بسته که با اعتراض یک کشور همه تحریم ها بر می گرده....
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    13 2
    ای کاش بجای گرفتن جزوه کاری میکردید دانشمندان هسته ای در داخل یکی پاز دیگری به شهادت نمی رسیدن
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    6 1
    چقدر تحلیل های آبکی وکودکانه ای اون هم از طرف مقامات مثلا بالای دولت سابق ارائه شده است.
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    5 1
    کاش جلو این اختلاس ها را هم همان زمان میگرفتند
  • بی نام RO ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    7 1
    جزوه که داشتین تحریمها بیشتر شد اگر نداشتین چی کنتور نمی اندازه
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    4 1
    یعنی بدون جزوه نمیتونست پاسخ بده؟
  • على SE ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    2 1
    سوالهاى انتحان رو داشت و مردود شد؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    2 1
    "مشکلات افتصادی 15 تا 20 درصد آن مربوط به تحریم ها می شود و 90 درصد مربوط به مدیریت است؛" ملاحظه می شود چقدر با منطق هستند. یعنی مشکلات کشور در جمع؛ 105 تا 110 درصد می شود؟
  • امیرعلی A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    11 1
    ایشان توضیح بدهند که چگونه جمع بیست درصد و نود درصد میشود صد درصد ؟
  • کاوه A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    3 1
    ایشان برای دفاع از کارنامه دوران وزارت جلیلی رو پاسخ نامه خوان و بله قربان گو معرفی میکنه .الله واعلم .نتیجه مهم بود که برای مردم بسیار بد و سخت بود
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    3 1
    مباحث محرمانه ی اتحادیه اروپا رو خبر داشته اونوقت از اختلاص بیت المال خبر نداشته که زیر گوششون بوده