فکر نکنید همه رهبران دره «سیلیکون ولی» مهندس بودند و با مدرک مهندسی توانستند قله‌های موفقیت در دنیای فناوری را طی کنند.

 

به گزارش خبرآنلاین، اغلب خیال می‌کنند مردان و زنان موفق در عرصه فناوری و آی تی مستقر در دره سیلیکون ولی کالیفرنیا دارای مدرک مهندسی یا علوم کامپیوتری هستند اما این‌چنین نیست.

استیو جابز فقید، بنیان‌گذار اپل می‌گفت فناوری با هنر ازدواج‌کرده است، با علوم انسانی ازدواج‌کرده و نتایج آن را قلب‌های ما می‌نوازند!

در اینجا 9 مرد و زن «فوق موفق» در عرصه فناوری را به شما معرفی می‌کنیم که لزوماً مهندس نبوده‌اند.

«پیتر اندریاس تیل» آلمانی الاصل، میلیاردر سرمایه‌گذار (بیش از 2 میلیارد دلار) در فناوری و مؤسس Paypal و Palatir که پشتیبانی‌های مالی وی از فیس بوک، لینکداین و یامر زبانزد است. وی فلسفه خوانده و در مدرسه حقوق تحصیل‌کرده است.

استوارت باترفیلد به عنوان مؤسس فلیکر و مدیر اجرایی Slack یکی از قوی‌ترین اپلیکیشن‌های بیزینس را با ثروتی معادل 2.8 میلیارد دلار بر عهده دارد. وی نیز مدرک فلسفه دارد که وی را در بعد نویسندگی قوی ساخته است.

پارکر هریس مؤسس کمپانی نرم‌افزاری Salesforce به عنوان مدیر فنی و نرم‌افزاری قوی هرگز مدرک فنی نگرفته است بلکه متخصص در زبان و ادبیات انگلیسی از کالج کوچکی در ورمونت شده است.

«سوزان دایان وویچیتسکی» کارمند گوگل که در سال 2014 مدیر یوتیوب شد تاریخ و ادبیات را در هاروارد به پایان رسانده است. در طول دوران کاری خود نیز MBA و اقتصاد را به کارنامه تحصیلی خود اضافه کرده است.

استیو جابز فقید نیز در پورتلند علوم انسانی خواند اما رشته‌های زیادی ازجمله فلسفه، روان‌شناسی و خوشنویسی خواند و به گفته خودش خوشنویسی باعث شد تا جرقه اپل در ذهن وی شعله‌ور شود.

کارلی فیورینا که مدت‌ها مدیر اجرایی اچ پی بود در کالج تاریخ خواند و قبل از ورود به AT&T در سن 25 سالگی معلم انگلیسی بود. وی یکی از زنان موفق دره سیلیکون ولی بود.

«جک ما» مؤسس بزرگ‌ترین وب‌سایت تجارت الکترونیکی دنیا به نام«علی‌بابا» در انستیتو هانگ ژو انگلیسی خواند و معلم انگلیسی شد.وی اکنون بر قله‌های تجارت الکترونیکی در دنیا تکیه زده است.

«بن سیلبرمن» مؤسس پینترست/pinterest با ثروتی معادل 11 میلیارد دلار علوم سیاسی در دانشگاه «یل» خوانده است.

«رناد لپلانش» فرانسوی مالک بزرگ‌ترین پلتفرم اجاره‌ای و کمپانی نرم‌افزاری Lending Club دارای مدرک حقوق از فرانسه است.

 

5656

 

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    50 3
    خیلی مهم نیست که اونها چی خوندند و چه مدرکی دارند. مهم اینه که میدونند چی میدونند و میدونند چی نمیدونند و چیزی رو که نمیدونند به آدم کارآزموده و متخصص میسپرند. آنکس که نداند و نداند که نداند/ در جهل مرکب ابد الدهر بماند تا دلتون بخواد مشاورهای فنی دارند و بعضی از اونها مثل جابز انقدر تو این دنیا بودند که در واقع تخصص کافی پیدا کرده بودند
    • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
      7 0
      احسنت
  • پیمان A1 ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    19 50
    فکر کنم اون دوستمون که این خبر رو انتخاب کرده احتمالا خودش فلسفه یا ادبیات خونده بوده، باشه قبول،ما راضی شدیم که افراد فوق موفق همه ادبیات و فلسفه خوندن،فقط لازم میدونم بگم که یه سر به صنعت کشور خودمون بندازینمخصوصا نفت و گاز تا با مهندسین واقعی آشنا بشین تا ببینید که با وجود این همه تحریم و دست خالی و کمترین امکانات مهندسی چه جوری با هوش و زکاوتشون پروژه های ملی رو جلو میبرن ....
    • محمد IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
      44 10
      آخه چه ربطی به شما داشت مهندس توانای داخلی که سریع بهت بر میخوره
    • علی RO ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
      3 4
      آقای محمد ...آره عزیزم قدر ندون مسخره کن....فقط فکر غرب و غربیا باش..داشته های خودمونو نادیده بگیر....تلاش و ازخودگذشتگی این آدما رو ندون....مثبتهایی که به نظرت داده شده بیشتر تاسف برانگیزه....کشور شده کشور دلال ها...
  • بی نام A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    32 2
    خیلی گزین شده اسامی را انتخاب کرده بودند, بیل گیتس و مارک زاکربرگ و لری پیچ و ... را اصلا بیان نکردید.
    • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
      22 3
      بابا شما مثل اینکه اصلا تیتر رو نخوندی، گفته آدم های موفقی که مهندس نیستند. بیل گیتس هم که تازه اخراجی دانشگاه بوده پس مهندس محسوب نمیشه.
  • سلام IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    37 4
    در کشورهای توسعه یافته تحصیل در علوم انسانی شرایط ویژه ای را طلب می کند که بر اساس آن فقط تعداد معدودی از افراد در بسیاری از رشته های علوم انسانی حائز شرایط تحصیل می شوند. چرا که در نهایت فارغ التحصیلان رشته های انسانی می بایست خط مشی و سیاست های کشور را برای دوره های زمانی کوتاه، میان و بلند مدت تدوین نمایند و به عبارت بهتر در سطح کلان تدوین استراتژی های نمایند. اما در کشورهای جهان سوم و در راه توسعه، رویکرد فرهنگی و اجتماعی عوام و حتی خواص برعکس است و رشته های فنی و حتی رشته های پزشکی مقبولیت یافته اند. این مهم سبب شده است قالبا افرادی که از قابلیت های کمتر تحصیلی و اجتماعی برخوردار هستند به سمت علوم انسانی روانه شوند و حاصل این امر نیز بازتولید ضعف و رخوت در علوم انسانی است.
    • بی نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
      5 30
      چرا پرت میگی آخه؟
    • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
      27 2
      دقیقا درست گفته، چرا ما ایرانیا باید کلا یچیزی بگیم
    • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
      8 0
      تبیین قابل تاملی است شاید نیاز به بازنگری و رنسانس در نگاهمون به دنیا لازم داشته باشیم
  • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    30 2
    این نشون می ده که اصلا مدرک مهم نیس در خارج و توانایی و عملکرد مهمه. اینجا تا سال اخر دانشگاه همش به رخ هم می کشن که من مهندسم تو علوم حیوانی به مسخره هستی و بعد نه مهندسمون مهندسه و نه متفکرمون متفکر. همه چی قاطی می شه و موقع کار هر کس سر جایش قرار نمی گیره و اوضاعمون داغون می شه
  • بی نام RO ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    11 0
    قضاوت درهر موردی باید همه جانبه ودقیق باشه اما درحالت کلی توانایی انسان با اتمام یک دوره تحصیلی قابل سنجش نیست .
  • سارا A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    13 0
    مهم کار کرد مغزه
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    20 2
    جالب و تأمل‌برانگیزه: 8 نفر از 9 نفر بالا اهل سرزمینی هستن که ما به اون «....» ناسزا می‌گیم. در حالی که برای ارسال همین دو کلمه و بیشتر زندگی روزمره‌مون از دستاوردهای اونا استفاده می‌کنیم. ببین ما دیگه کی هستیم.
  • بهنام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    15 1
    منم یکیو میشناسم تو ایران بلد نیست چک بنویسه مازراتی سوار میشه
  • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 4
    مخواستم از سر دبیر محترم تشکر کنم.