ایسنا نوشت: رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: تا کنون مدارس ایرانی زبان در کشورهای ترکیه و امارات متحده عربی راه‌اندازی شده و در حال برنامه‌ریزی برای ساخت مدرسه در کشورهای آمریکا و کانادا به وسیله ایرانیان ساکن در آن کشورها هستیم.

محمدرضا حافظی اظهار کرد: تاکنون در سراسر کشور 550 مجمع خیرین مدرسه‌ساز تشکیل شده است و در سال گذشته 35 درصد از مدارس کل کشور توسط خیرین ساخته شد.

وی با بیان اینکه یقینا در سال جاری این رقم رو به افزایش است و پیش‌بینی می‌شود به 37 درصد برسد، خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه ساز در سال 94 با توجه به تحریم اقتصادی بیش از سنوات گذشته کمک کردند.

حافظی با اعلام اینکه خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان کمک کردند، افزود: قصد داریم در برون مرزها هم ورود پیدا کنیم زیرا 10 درصد از مردم ایران در کشورهای مختلف سراسر دنیا زندگی می کنند که فرزندان ایرانی به اجبار در مدارس بیگانه درس می‌خوانند و زبان مادری و ملیت خود را فراموش می‌کنند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: با استفاده از حضور فیزیکی ایرانیان مقیم در سطح جهان؛ در کشورهای مختلف جامعه خیرین مدرسه ساز تشکیل می دهیم که تا کنون مدارس ایرانی زبان در کشورهای ترکیه و امارات متحده عربی راه‌اندازی شده و در حال برنامه‌ریزی برای ساخت مدرسه در کشورهای آمریکا و کانادا به وسیله ایرانیان ساکن در آن کشورها هستیم.

4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 0
    بعدا میان اونم مصادره میکنن