مزایده چهارم استقلال و پرسپولیس هم برگزار نشد تا همه عنوان جدیدی برای این بازی انتخاب کنند؛ «سرکاری».

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ خیلی از مردم به این نتیجه رسیده اند که عزمی برای واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی وجود ندارد. مهندس مصطفی هاشمی طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و معاون رئیس جمهور، در گفت و گو با خبرورزشی در این باره حرف های جالبی می زند و می گوید، این دو باشگاه به هیچ وجه شرایط واگذاری را ندارند. 

آقای هاشمی طبا مزایده چهارم استقلال و پرسپولیس هم لغو شد. خیلی ها به این نتیجه رسیدند که عزمی برای واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی وجود ندارد.
ببیند من می گویم که این دوباشگاه طبق ماده 141 قانون تجارت، ورشکسته هستند و باید منحل شوند. اگر منحل نمی شوند دولت باید اینقدر برایشان افزایش سرمایه داشته باشد تا تمام بدهی شان را صاف کنند. آنوقت تازه واگذاری استقلال و پرسپولیس قانونی می شود. الان حضور این دو باشگاه به بخش خصوصی و واگذاری شان، غیر قانونی است. خودتان نگاه کنید. یک بار می گویند در بورس واگذار می شوند، یک بار می گویند فرابورس بعد می گویند مزایده دوم، سپس می گویند مزایده سوم و چهارم. ببیند این ناواردی، بیشتر از هر چیز موضوع را دچار مشکل کرده است.

پس شما می گوئید واگذاری این دو باشگاه اصلا امکانپذیر نیست.
قانون باید رعایت شود. وزارت اقتصاد و دارایی باید قانونا این دو باشگاه را ورشکسته اعلام کند. از طرفی می گویند این دو باشگاه طرفدار دارند و نمی شود این کار را کرد. بعد مزایده می گذارند و می گویند با اهلیت ها را شناسایی کنیم. اصلا این اهلیت یک چیز جدیدی است که آمده. کسی که بخواهد سرمایه گذاری کند، این مشکلات برایش ایجاد می شود. آخر قصه گفته اند دو باشگاه در اختیار وزارت ورزش و جوانان خواهد بود. باید در این باره از آنها سوال کنید.

باید چه اقدامی کرد تا این دو باشگاه راحت تر واگذار شوند؟
دولت هر وقت توانست این دو باشگاه را از شمول ماده 141 خارج کند، می توانیم بگوئیم اراده لازم را برای واگذاری آنها دارد. شرکت ورشکسته را که نمی شود به مزایده گذاشت. باید تمام رویه های قانونی درست طی شود.

ولی این دو باشگاه مشتری دارند.
می گویند می خواهیم برندشان را بفروشیم. این یعنی چه؟ به قول شاعر این خانه از پای بست ويران است و خواجه در بند نقش ايوان است. اگر بتوانند مشکلات را رفع کنند و واگذاری قانونی شود، آنوقت از خصوصی سازی این دو باشگاه بگویند نه حالا که مشکلات وجود دارد.

بدهی ها زیاد است، به نظر نمی رسد این مشکلات به راحتی حل شود.
به خاطر همین نتوانسته اند تا الان کاری کنند. تا موانع برطرف نشود این مشکلات به قوت خود باقی می ماند.

بحث خصوصی سازی باعث شده تا این دو باشگاه هم بلاتکلیف باشند. تا همین حالا هم ضربه زیادی خورده اند.
ببیند استقلال و پرسپولیس که تنها مسئله ورزش نیست ولی الان فکر و ذهن وزارت ورزش و مملکت ایران را مشغول کرده اند. برای هر دو باشگاه هر کاری هم بکنند، هیچ تاثیری در ورزش ندارد. الان مسولان سرگرم یک بازی شده اند. بازی ای به نام استقلال و پرسپولیس و باشگاه سرخابی ها. چند وزارتخانه و مطبوعات هم شده اند درگیر همین بازی. به نظر من دولت با اعلام ورشکستگی و انحلال این دو باشگاه، خیال همه را حت کند تا مسولان دنبال ورزش مملکت بروند. الان واقعا بازی بدی شده است و به ورزش ما لطمه می زند.


252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    6 0
    منحل بشه برای دولت خیلی هم خوبه
  • بی نام IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    آقا شما اگه پولدارین همین ول رو خرج بیمارستان سازی و زندگی جوونای بی بضاعت کنین . صد هزار برابر دعاشون پشت سرتونه . نه این که به خاطر قدرت طلبی میاید واسه دو تا باشگاه ورشکسته 200 میلیارد تومان پول میدین . خداییش مرغ پخته هم خندش می گیره . اگه خارجیا بفهمن واسه این دو تا باشگاه ورشکسته این همه پول خرج کردن یعنی مسخره عالم و آدم می شیم صد برابر بیش تر از الان . . مثل این که واسه یه زمین تو شوره زار بیای خدا تومن پول خرج کنی. نهایتش صد برابر اون پول رو بدی تا خاکشو شیرین کنی و بتونی فضای سبز اون جا بسازی و بعدشم آباد بشه اون جا.
  • میثم A1 ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    3 9
    اول که تیتر خبر رو خوندم احساس کردم طعنه زده ولی نهمثه اینکه خیلیم جدی گفته.متاسفم برات با این طرز فکرت استقلال و پرسپولیس ۷۰ میلیون هوادار دارن.الان کاراته بره صدتا مدال بگیره کشتی دنیا رو فتح کنه.والیبال قهرمان جهان بشه به اندازه یه قهرمانی یکی از دو تیم تو لیگ شادی اور نیست.اصلا ورزش بدون فوتبال و فوتبال بدون سرخابی دیدن نداره.خدا رو شکر که تو نیستی.
    • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
      2 1
      مگه اين دو تا تيم قهرمانم ميشن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    10 1
    قانونی تصویب شود که دخالت سیاسیون و افراد نظامی در ورزش ممنوع شود
  • بی نام IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    6 0
    همه چیز مریضه ، ما نمیتونیم توی این کشور یه باشگاه پرطرفدار داشته باشیم دست بخش خصوصی؟ بنظر شما تو قرن 21 این قابل ادامه هست؟
  • یک فوتبالی A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    1 6
    این دو باشگاه دارند نان میراث گذشتگان خود را میخورند .ادامه فعالیت این دو تیم با وجود باشگاه های شهرستانی که با هزینه بسیار کمتر نتیجه بهتری از این دو باشگاه عاید کشور نموده اند دیگر هیچ توجیح اقتصادی و منطقی برای کشور ندارد لذا: یا باید هر دوی اینها را با قیمتهای پیش پا افتاده به بخش خصوصی واگذار نمود و یا در صورتیکه خریداری ندارند در اسرع وقت آنها را منحل نمود و اجازه نداد تا خاطره شیرین گذشته آنها در خاطر طرفدارانشان روز بروز تلخ تر شود.
  • بی نام RO ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    3 0
    آقای هاشمی طبا شما همون کسی نیستی که به دولت مشورت دادی که دادکان وزیر ورزش نشه ... لطفا اظهار نظر نکن این دسته گل حاصل وزیر ورزش مطلوب شما پروفسور گودرزی هستش
  • بی نام IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    2 4
    بنظرم بهترین کار منحل کردن این دو تیم بی فایده و هزینه بردار فقط جنجال و سودجویی رسانه ای
  • بی نام A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    3 0
    آقا یعنی چی؟؟؟؟؟؟ تکلیف منی که از فوتبال متنفرم چیه که از حق من نوعی و از بیت المال و بدون رضایت برداشته بشه بدن به بازیکنان و مربیان این دوتا تیم و اونا بهترین امکانات را داشته باشن و اونوقت خیلیا که اصلا یک بار تو عمرشون فوتبال ندیده باشن گیر کرایه خونه و شهریه مدرسه و.... تمومش کنید... والا نه خدا راضیه و نه خلق خدا... ملت سرکار گذاشته شدن... اصلا هیچ باشگاهی نباید دولتی باشه...
    • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      0 0
      عصبانیت شما منطقی ولی چند نکته هست 1.اینکه 99 درصد تیمهای ما دولتی هستند 2.اینکه بخش بزرگی از بودجه کشور به هدر میره که فوتبال یه درصد ناچیزی از اونه 3.اگه فوتبال رو منحل کنن باز هم شما همون آدم سابقی با این تفاوت که دیگه یه عده آدم کم ظرفیت و دلال و لابی باز دستشون از یه سری پولهای کلان دور میشه و در عوض این پولها تو جای دیگه به جیب کسایی میره که هیچوقت من و شما اسمشون نمیشنویم
  • بی نام ES ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    1 7
    والیبال را تعطیل کنید
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    4 0
    واقعا يه آدم عاقل تو اين مملكت پيدا نميشه يه تصميم درست واسه اين 2تا باشگاه بدبخت بگيره اونم درست 5روز مونده به نقل و انتقالات.الان سپاهان و تراكتور با جيبهاي پرپول وارد بازار ميشن ستاره ها رو ميگيرن
  • بی نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    3 2
    دولت استقلال و پرسپولیس را منحل کند و خیال همه راحت شود این حرف کلا اشتباه هست .
  • جلیل A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    2 2
    خیلی حرف خوبی زده فقط ÷ول بیت المال رو میگیرن و خرج بیخود میکنند،همین ÷ول را خرج ده تا تیم شهرستانی رو بدن والا به خدا
  • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    1 2
    واقعا اگر منحل شود خيال همه راحت مي شود طرفداران دو تيم هم در تيم هاي ديگر پخش مي شوند. تيمي كه بدهي دارد زمين تمرين ندارد طرفدار يعني چه ؟ اگر واقعا طرفدار دارد همين طرفدار ها بيان بدهي باشگاه را بپردازند. بنظر من اصل داستان چيز ديگري هست اين دو باشگاه حياط خلوت برخي از سازمانها و وزارتخانه ها هستند كه به اسم اين دو باشگاه پولها و مجوزها بي سرو صدا جابجا مي شود و نمي خواهند از دست بدهند.
  • مجیدپرسپولیسی A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    2 0
    ایشون هم نظریه نمیدادند این باشگاه ها بصورت خودکار منحل هستند.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    3 0
    این هم شگرد سیاسیون برای از بین بردن دو تیم پرسپولیس و تاج است .حتی اگر این دو تیم منحل هم شوند ، روزی دوباره قدرتمند تر از هر زمانی احیا می شوند.
  • بی نام RO ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    2 0
    شما مطمینی بعد از انحلال میرن سراغ ورزش؟ شما خودت یکی از عوامل خرابی این پای بستی
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 1
    فکر خوبیه که این دو باشگاه تعطیل شه تا تکلیفشون مشخص بشه. اینم درسته که همه ورزش ایران فوتبال و بخصوص باشگاههای استقلال و پرسپولیس نیستند.
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    2 0
    منم موافقم چون این دو باشگاه ابزار سیاسی و پولشویی شده اند ولی تکلیف اموالشان چه می شود؟
  • بی نام GB ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    3 1
    برات متاسفم که علاقه ی میلیون ها نفر مردم به این دو تا تیم برات پشیزی اهمیت نداره
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    1 0
    خب راست میگه بنده خدا . الان چند ساله این دوتا تیم رو بی صاحب ول کردن خون به دل مردم کردن برای منافع شخصی شون . تعطیلشون کنید برن .
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    2 0
    تو شرایط بد اقتصادی چقدر پول ملت را بدهیم این بازیکنان سالانه چند میلیارد؟ منحل کنید خیال همه راحت
  • پوریا A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    دمت گرم.ادم های مفرح بی درد
  • ایرونی IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    1 0
    حیف که شما و دادگان و امثالهم باید بشینید بیرون گود اونوقت خادم و گودرزی و یه اخبار گو بشن همه کاره ورزش این مملکت
  • وحید IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    2 0
    بالاخره یکی پیدا شد بین این همه آدم حرف درست و حسابی زد.
  • ali A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    1 0
    میخواستم حرف های بدی بهت بزنم اما میدونم پخش نمیشه... اما همینو میگم که خوبه مسئول نیستی
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    اگر از رئیس اسبق ورزش کشور در مورد زمان تصدیگریون بپرسید میگن: همی چی گل و بلبل بوده
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    1 0
    حرف حق جواب نداره
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    2 0
    خدایا این همه باشگاه مفت و مجانی از بیت المال می‌خورند و اگر پول کارخانه‌ها و نهادها نباشد، ورشکسته‌اند اما این‌ها گیر داده‌اند به سرخابی‌ها هدف نابودی این دو تیم است.
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    2 0
    آقای روحانی کاری کنید. وزارت ورزش شما خیلیییییییییییییییییییییییییییییی ضعیفه حتی از وزارت ورزش احمدی نژاد هم ضعیفتره تو رو خدا کاری کنید که فردا دیره و بدجوری به حثیت دولت شما داره لطمه وارد میشه.
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    2 0
    یا باید مثل سپاهان،فولاد و ذوب آهن و.... به یک شرکت خصولتی و پولدار واگذار بشن یا کلا منحل بشن تا بیش از این به روحیه هوادار ها آسیب وارد نشه
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    2 0
    خادم زمان کشتی گرفتنش هم همین طور بود
  • اسماعیل IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    1 0
    بهترین کار همینه. هدایتی و هر کس دیگه که میخوان 300 میلیارد بدن بابت برند پرسپولیس و استقلال با همین پول بهترین ورزشگاه بسازن و دو تا پرسپولیس و استقلال دیگه تشکیل بدن.بهترین اسم هم پرسپولیس و استقلال پایتخته
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    2 1
    همه حرفهای جناب عالی درست ولی با همین شرایط پرسپولیس باز هم خریدار داشت به شما چه ربطی داره که خریدار داره یک تیم ورشکسته رو می خره ؟ نه عزیزم واقعیت این نیست که شما می گین حقیقت اینه که قرار بود این دو باشگاه رو بی سر و صدا به شرکت های مثلا دولتی ولی در واقع خصوصی واگذار کنند که با وجود مشتری برای پرسپولیس ترفند دولت نگرفت . مطمئن باشید اگر پرسپولیس هم مثل استقلال مشتری دیگه ای نداشت هر دو تیم به خودروسازها داده می شدن و همه چیز تموم شده بود . این نمایش تنها یک نتیجه خوب داشت و اون هم این بود که همه فهمیدیم این خصوصی سازی ها الکی بوده و عملا افراد با نفوذ و وابسته به خود دولت نهادهای ثروتمند یا دارای پتانسیل رو تصاحب کردن . البته خیلی امید ندارم این نظر نمایش داده بشه چون ..............
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    2 0
    حرف منطقی و قانونی زده ولی خب طرفدار هم زیاد دارن کل ایران طرفدار این دو تیم هستند و مساله پیچیده ای شده
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    1 0
    من هم موافقم. بهترین پیشنهاده
  • معصومه A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    7 1
    والا به خدا . مردیم از بس استرس کشیدیم و حرص خوردیم . بابا منه استقلالی یا یه آقا و خانمِ پرسپولیسی چه گناهی داریم که همه اش تو تشویش باشیم که کسی که تیمِ محبوبِ ما رو میخره ، اهل هست یا نه . میتونه از پس تیم بربیاد یا نه . اصلا انگار یه عده حسودی شون میشه به این دو تا باشگاه ، هر کاری میکنن تا اینا رو بکوبن . بخواین نخواین استقلال و پرسپولیس برندِ فوتبالِ ایرانن . حالا سپاهان ده بار قهرمان بشه ، تراکتور صد بار قهرمان بشه . تو دربی هایِ دنیا اسم استقلال و پرسپولیس هست ، نه سپاهان و ذوب آهن یا تراکتور و گسترس تو پرتماشاگرترین بازی هایِ آسیا اسم استقلال و پرسپولیس هست به عنوان رکورددار نه این تیم ها . . ضمن احترامِ تمام و کمال به همه ی تیم هایِ خوبِ ایرانی . . .
  • بی نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    بد بختی اینه که اگه این پول بیت المال حیف میل فوتبال نشه اختلاس میشه1
  • پرسپولیسی RO ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    1 0
    به نظر من اگه یه مرد با وجود پیدا بشه این دو تا باشگاه رو منحل کنه خیلی بهتره اینقدر جنگ اعصاب نداریم موقع تیم بستن حدص نمیخوریم چون پولی وجود نداره که تیمو برای قهرمانی ببنند هواداران هم با خاطراتشون حال میکنند و احساس غرور میکنند که یه روزی تیم عالی داشتیم دلمون به همین خوشه،همه مسببین این روزای پرسپولیس و استقلال رو به خدا واگذار میبینیم ما که زورمون بهتون نمیرسه