ایرنا نوشت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همه تولیدکنندگان در عرصه صنایع کشاورزی و مواد غذایی صادرات دارند و جای تقدیر از آنها وجود دارد که توانستند تجهیزات و ماشین آلات با کیفیت بین المللی را تولید و به کشورهای اروپایی نیز محصول صادر کنند.

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع کشاورزی، مواد غذایی و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران، افزود: این نمایشگاه به نوعی بزرگترین نمایشگاه صنایع و تجهیزات و ماشین آلات غذایی است که در بیش از 60 هزار مترمربع برپا شده است.

وی اظهار داشت: بی تردید با توجه به تاییدات مسئولان ارشد نظام با حمایت از تولید داخلی، توجه به امکانات داخل از سوی تولیدکنندگان و توجه مصرف کنندگان در خرید و مصرف تولیدات داخلی شاهد پیشرفت های بیشتر در کشور خواهیم بود.
نعمت زاده افزود: توصیه مسئولان حوزه صنعت این است که واحدهای تولیدی با گرفتن شرکا منابع را به شرکت های خود بیاورند و خود را از وابستگی به منابع بانک ها رها کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ابلاغ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، گفت: در این قانون موارد خوبی دیده شده که یکی از آنها این است که در یک واحد تولیدی چه سهامداران و چه غیر سهامداران منابع مالی را به شرکت ها بیاورند که این منابع سه سال در آن شرکت بماند و هزینه های پول مشابه تسهیلات مشارکت بانک ها محاسبه می شود.

نعمت زاده با اشاره به اینکه این کار برای نخستین بار انجام شده است، افزود: از ایرانیان خارج از کشور دعوت می کنیم مستقیم و یا با مشارکت واحدهای موجود در داخل کشور سرمایه گذاری کنند و همه کمک کنیم تا تولید و صادرات اولویت اول کشور باشد.

وی تاکید کرد: باید در بخش کشاورزی و مواد غذایی، تقاضا را افزایش دهیم و بهترین تقاضا بازار داخل و صادرات است.

گفتنی است، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی (ایران اگروفود 2015) بعنوان بزرگترین نمایشگاه کشاورزی و غذایی آسیا سه شنبه گذشته آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه با هدف ارتقا دانش فناوری و تبادل اطلاعات روز در موضوعات مختلف، معرفی توانمندی ها و پیشرفت های کشور، ارتقا سطح مبادلات تجاری کشور در جهت توسعه صادرات غیرنفتی، آشنایی شرکت کنندگان با آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی، تشویق و ترغیب تولید کنندگان برای رقابت سالم و هدفمند در عرصه این صنعت و ایجاد فضا جهت ارتباط مستقیم تولیدکنندگان با مصرف کنندگان برگزار شده است.

در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته 710 شرکت داخلی و 236 شرکت خارجی در فضایی حدود 62 هزار متر مربع حضور یافته اند.

شرکت کنندگان خارجی این نمایشگاه از 22 کشور شامل اسپانیا، اتریش، امارات متحده عربی، انگلیس، اوکراین، ایتالیا، آلمان، بحرین، برزیل، پرتغال، تایلند، ترکیه، چین، روسیه، سوییس، عمان، فرانسه، کره جنوبی، کویت، لبنان، هلند و هند در این نمایشگاه مشارکت کردند.

 بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته عصر روز جاری به کار خود پایان داد.

 

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =