گروه های تروریستی تکفیری که از حدود سه ماه پیش در شمال غرب سوریه ، در حال جنایت و کشتار مردم بیگناه هستند،با نام گذاری جیش الفتح سعی دارند،خود را به عنوان گروهی میانه رو معرفی کنند.

 

 

به گزارش واحد مرکزی خبر از دمشق، این تشکل عملا در ماه مارس سال گذشته میلادی با مشارکت هفت گروه تکفیری به وجود آمد اما جبهه النصره، شاخه سازمان القاعده در سوریه،نقش محوری را در آن دارد.


ابومحمد جولانی سرکرده گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره دو سال پیش به طور علنی با القاعده بیعت کرد.


حال در ماه های اخیر و همزمان با افزایش کمکهای مالی و تسلیحاتی قطر ، عربستان سعودی و دولت ترکیه به جبهه النصره ، تلاش بر آن است تا چهره این گروه به نوعی متفاوت از القاعده ارائه شود ، طرحی که به نظر می رسد ، شبکه های ماهواره ای مانند الجزیره قطر مسئولیت آن را برعهده گرفته اند.


احمد منیر کارشناس مسائل سیاسی سوریه درباره هدف از مطرح کردن نام جیش الفتح گفت: جبهه النصره همانند داعش است، همه گروه های تروریستی در سوریه رفتار و اعتقادات تکفیری دارند؛ تفاوتی میان آنها نیست.


وی افزود : محور غربی و عربی مخالف سوریه هم می داند ، چیزی به نام مخالفان میانه رو وجود ندارد ، از این رو می کوشد ، القاعده را میانه رو جلوه دهد.


برپایه این گزارش، جیش الفتح یا همان جبهه النصره پس از اشغال شهرهای ادلب و جسرالشغور صدها نفر را کشتند ، در جسر الشغور اعضای سه خانواده بالغ بر 36 نفر کشته شدند که به گفته شاهدان ، بیشتر آنان زن وکودک بودند.


علی قاسم سردبیر روزنامه سوری الثوره هم درباره ترویج رسانه ای جیش الفتح از سوی حامیان خارجی گروه های تکفیری در سوریه می گوید : جیش الفتح نام تازه ای برای همین گروه های تکفیری است ، این گروه همان القاعده در سوریه است و ناشی از توافق مشترک عربستان سعودی ، قطر و ترکیه است.


وی افزود : قطر و ترکیه بیشتر نقش مالی ایفا می کنند و دولت ترکیه به طور مستقیم القاعده را به ویژه در استان ادلب مدیریت می کند.


پیش از حمله اخیر این گروه به شهر جسرالشغور یک کاروان بزرگ نیرو  و مهمات از ترکیه وارد این منطقه مرزی شده بود ، تکفیریها که شمار زیادی از آنها خارجی هستند ، در روستای اشتبرق نزدیک جسر الشغور هم اهالی این منطقه را به خاک و خون کشیدند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    1 3
    جیش الفتح؟؟؟ یا جیش الارهاب