افزایش کرایه های تاکسی، مترو و اتوبوس در سال آینده باعث اعتراض یکی از اعضای شورای شهر شده است. ابوالفضل قناعتی می گوید این ارقام منطقی نیست و نباید افزایش کرایه ها تصویب می شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی، امروز در شورای شهر تهران قطعی شد. طبق مصوبه شورای شهر، 15 تا 20 درصد به کرایه های حمل و نقل عمومی اضافه شد. همچنین عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک تهران نیز 30 درصد گرانتر شد.

در همین رابطه، ابوالفضل قناعتی می گوید همراه با برخی دیگر از اعضای شورای شهر، مخالف این مصوبات بوده اند.

قناعتی در این باره گفت: من مخالف گران شدن و افزایش قیمت کرایه ها بودم. متاسفانه در رای گیری جلسه غیرعلنی امروز نظر کمیسیون عمران برای ثابت ماندن کرایه حمل و نقل عمومی در سال آینده تامین نشد.

با وجود تصویب افزایش 20 درصدی کرایه ها، شهرداری تهران اعلام کرده بود درخواست گران شدن 35 درصدی هزینه حمل و نقل عمومی تهران را از شورای شهر داشته است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر درباره عدم تامین نظر شهرداری تهران که درخواست افزایش کرایه ها بیش از این میزان را کرده بود گفت: متاسفانه اعضای شورای شهر که امروز به گران شدن کرایه ها رای دادند به نظرمی رسد در حق مردم خوبی نکردند. شخصا این اعداد را قبول ندارم و معتقدم ما که نماینده مردم هستیم، باید از حقوق آنها دفاع کنیم. البته شهرداری طبیعی است بخواهد کرایه ها افزایش پیدا کند. شهرداری یک نهاد خدماتی است و دنبال منافع خود است ولی شورای شهر باید از حقوق مردم دفاع می کرد.
قناعتی درباره سرنوشت کرایه ها در سال آینده گفت: به هر حال این ارقام مصوب شده و اعضا به آن رای داده اند و در صورت تایید فرمانداری تهران، کرایه ها در سال آینده افزایش می یابد.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد طبق مصوبه امروز هزینه بلیت مترو در فواصل مختلف، حدود 50 تومان در سال آینده گران می شود.

افزایش هزینه کرایه حمل و نقل عمومی، یکی از مباحث بحث برانگیز درآمدهای شهرداری در لایحه بودجه سال 94 بوده است.

قناعتی همچنین درباره سرنوشت بودجه 94 تهران گفت: در روزهای هفته جاری از ساعت 8 صبح تا 17 جلسات مکرری را در برنامه داریم تا تکلیف لایحه بودجه هر چه زودتر تعیین شود.

گفتنی است شهردار تهران، سه شنبه گذشته با حضور در صحن علنی شورای شهر، لایحه پیشنهادی بودجه 94 شهرداری را به شورای شهر تقدیم کرد و طبق قانون، این لایحه جهت اجرایی شدن باید به تصویب شورای شهر برسد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    1 0
    من ۸۰۰ حقوق میگیرم میگن افزایش حقوق ۱۴ درصد افزایش کرایه ها ۲۰ درصد بر فرض مثال که حقوقم ۱۰۰ تومن با کسورات زیاد شه فقط که کرایه ها نیست هرچیز دیگه مثل کرایه هزینه حمل نقل مسکن خوراک ... زیاد میشه یعنی در واقع ۲۰ درصد حقوق زیاد میکنه همه چیزم گرون میکنند دیگه چطور میگن حقوق متناسب تورم زیاد شده در واقع ۲۰۰ درصد تورمه یعنی مسولین اینو واقعاً نمیدونند؟؟؟
  • joker A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    0 0
    کرایه تاکسی که تازه گرون شد ای بابا
  • امير مالوف تباه IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    0 0
    مگر سوخت گرون شده يا قراره بشه كه اينا پيشواز رفتند ، والله قباهت هم حدي دارد ، جمع كنيد اين بساط افزايش رو ، وقتي قرار نيست سوخت گرون بشه و قيمت ها به واقعيت و به قول خودشون به نرخ خليج رسيده چه لزومي داره كه خون مردم رو تو شيشه كنيد ؟
  • حمید A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    0 0
    فقط گرون کردن بلدید با ماهی 800 تومن گفتن افزایش حقوق 14 درصد اصلا میگیم 20 درصد به فرض مثال که حقوقم 100 تومن زیاد شده فقط 20 درصد کرایه بماند اب برق گاز هزینه تلفن خوراک مسکن یعنی حقوق 20 درصد زیادمیشه تورم 20 درصد اگه باشه ولی همه چیز گرون میشه درواقع تورم 200 درصده و مسولین نمیدونند اینو
  • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    0 0
    مگه راننده ها در این کشور زندگی نمی کنن که همه چیز باید گران بشه الا کرایه ها؟
  • احسان RO ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    0 0
    من به عنوان يک راننده آژانس بايد بگم که از 3 سال پيش تا الان تمام هذينه ها از خوراک بگير تا پوشاک و لوازم يدکي و روغن و ارز و غيره حد اقل 3 برابر شده اما از اون زمان تا الان نرخ کرايه آژانس فقط 30 درصد طي اين سال ها افزايش پيدا کرده و ما اکثر درامدمون خرج سوخت و استهلاک ماشين ميشه و به سختي زندگي ميگذرونيم .