تسنیم نوشت:

کارخانه روغن نباتی شیراز با عمری ۶۰ ساله در مرکز شیراز واقع شده و وجود مخازن هیدروژنی این کارخانه سبب نگرانی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شده است به گونه‌ای که آن را بمب هیدروژنی در وسط شهر نامید.

کارخانه روغن نباتی شیراز با عمری 60 ساله در مرکز شیراز واقع شده و علاوه بر بوی نامطبوع که زندگی را برای ساکنان نزدیک آنجا سخت و جانفرسا کرده چندین بار نیز دچار آتش‌سوزی شده است. همین امر و وجود مخازن هیدروژنی این کارخانه سبب نگرانی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شده است به گونه‌ای که آن را بمب هیدروژنی در وسط شهر نامید.

رضا محمدیان نیز در نطق پیش از دستور خود با اشاره به لزوم خروج کارخانه روغن نباتی به بیرون از شهر گفت: با وجود تلاش‌های شهرداری و دادستان حدود یک سال از تعهد پنج‌ساله شرکت روغن نباتی برای ساخت کارخانه جدید و انتقال به خارج از محدوده شهر و تخلیه محل فعلی گذشته است و به جز خرید زمین و انجام امور اولیه اقدامی برای این کار صورت نگرفته است.

او با اشاره به عمر 60 ساله این کارخانه و آتش‌سوزی‌های متوالی در چند سال گذشته گفت: در صورت تکرار حوادث آتش‌سوزی و رسیدن آتش به مخازن ذخیره هیدروژن این کارخانه، خطر بروز خسارت مالی و جانی گسترده وجود دارد از این‌ رو از مسئولان مربوطه تقاضا می‌شود نسبت به حل این موضوع اقدام کرده و برای رفع نگرانی مردم شریف شهر شیراز تدابیر لازم را بیندیشند.

محمدیان با اشاره به پدیده دیوارنویسی منازل مبله در کلان‌شهر شیراز گفت: با وجود تلاش‌های قوه محترم قضاییه، نیروی انتظامی و شهرداری شیراز این امر به یک معضل تبدیل‌ شده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز گفت: در هیچ شهری از کشور این معضل به این شکل موجود در شیراز وجود ندارد و در شهرهای کوچک و بزرگ، سازمان میراث فرهنگی یا اتحادیه هتل‌داران، اتاق اصناف یا شهرداری نسبت به ساماندهی منازل مبله اقدام و موضوع را مدیریت کرده‌اند.

او گفت: به‌ عنوان نماینده مردم شیراز از استاندار فارس تقاضا دارم دستورات لازم را برای انجام هماهنگی و مسئولیت‌پذیری سازمان‌ها و ادارات ذیربط صادر کنند چراکه این موضوع در یکی دو سال گذشته علاوه بر تحمیل هزینه میلیاردی پاکسازی دیوارنویسی‌ها به شهروندان، پیامدهای مختلف اجتماعی و امنیتی نیز دربرداشته است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مانی A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    6 0
    متاسفانه شیراز با وجود قدمت تاریخی و معروفیت در زمینه های مختلف از ضعف شدید مدیریت شهری رنج می برد به طوری که مردم این شهر در رنج و عذابند و بدتر از همه اراده ای هم برای رفع این معضلات مشاهده نمی شود.