شیخ الاسلامی: داعش به اسرائیل کمک می کند تا فلسطین را از اولویت جهان اسلام خارج کند

مشاور امور بین الملل مجلس، داعش را طرحی اسرائیلی می داند و می گوید داعش و رژیم صهیونیستی با به راه انداختن جنگ طائفی به دنبال خارج ساختن موضوع فلسطین از دستور کار اصلی جهان اسلام هستند.

افسانه شیپوری:

جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به غزه پس از جنایات گروهک تروریستی داعش در عراق که قلب هر انسانی را به درد می آورد یک نوع هماهنگی و هدفمندی را در ذهن تداعی می کند. حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی، دلایل تشکیل گروهک تروریستی داعش و حمایت اسرائیل از این گروهک و تلاش برای تخریب چهره اسلام را مورد بحث وبررسی قرار داده که از نظرتان می گذرد:

گروهک تروریستی داعش به دنبال چه اهدافی است؟
در واقع داعش که محصول مشترک عربستان، اسرائیل وآمریکا است به دنبال تامین اهداف حامیان خود درمنطقه است و اگرچه وانمود به اجرای احکام اسلامی می کند اما تفکرات کاملا ضد شیعی و ضداسلامی دارد و می کوشد چهره به اصطلاح اسلامی داعش را به جهان نشان دهد تا هم چهره ای مخدوش از اسلام نشان داده و هم اختلافات طائفه ای به راه اندازد. در پاسخ به سوال شما باید به چند نکته اشاره کنم.
اول: اینکه داعش به دنبال تخریب چهره اسلام است.با قساوت دست به کشتار و قتل عام مسلمان وغیر مسلمان می زند، مساجد و خانه ها را ویران می کند و جنایات بسیار دیگر، آنها به دنبال جا انداختن این موضوع دراذهان وافکار عمومی هستند که وقتی مسلمانان، مسلمان کشی می کنند، پس جنایات اسرائیل که مسلمان وغیر مسلمان را می کشد در کنار جنایات داعش امری عادی است.
دوم: داعش جنایت، خشونت وافراط گری خود را تبلیغ می کند، یعنی تخریب مساجد، اماکن عبادی ومقابر مطهره انبیاء می تواند زمینه ساز عادی شدن تخریب مسجد الاقصی هم باشد و این یعنی اینکه خشونت وتندروی اسرائیل در کنار افراط گری های داعش کمرنگ جلوه کند.
سوم: داعش قصد دارد منطقه را تقسیم کند و جنگ طائفی به راه اندازد. تقسیم حکومت به حکومت علوی ، سنی، دروزی مقدمه آن است که حکومت یهودی هم تعریف پیدا کند. تلاش داعش این است که درگیری طائفه ای ایجاد کند وجنگ را جنگ شیعه وسنی کند. به این ترتیب فلسطین از اولویت اصلی جهان اسلام خارج می شود، در حالی که مساله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است.

به گفته شما اهداف داعش با صهیونیست ها یکی است ، ارتباط بین صهیونیست ها وداعش در جهان اسلام چگونه معنا می شود؟
داعش ساخته صهیونیست ها است. نقش داعش در بسیاری از عملیات های انتحاری به وضوح روشن است .مثلا در عملیات حمله به سفارت ایران از انتحاری های فلسطینی استفاده کرد و این امر در راستای همان جنگ طائفی است. چنین اقداماتی یعنی اینکه می خواهد همه را به هم بریزد. وقتی به پرچم فلسطین توهین می کند و می گوید این پرچم باید به پرچم داعش تبدیل شود، یعنی همان که اسرائیلی ها می خواهند.یعنی فراموش شدن مساله فلسطین و پرچمی به نام فلسطین وجود نداشته باشد. شعار داعش جنگ با ارتداد ونفاق است و اسرائیلی ها را اهل کتاب می داند و با آنها نمی جنگد، با اشغالگران جنایتکاری که اکنون در غزه مردم بی دفاع را به خاک وخون می کشند. از سوی دیگر اسرائیل مجروحین نظامی داعش را معالجه می کند ولی زن و بچه وسالمندان فلسطینی را با بمباران قتل عام می کند،آیا داعش یک طرح اسرائیلی نیست؟با کنار هم چیدن این موضوعات قطعا داعش ساخته وپرداخته اسرائیلی ها است.

ارزیابی شما از حمایت کشورهای عربی مانند عربستان از داعش چیست؟
کشورهایی مانند عربستان که در منطقه از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کنند به نوعی هم به دنبال انزوای شیعیان و هم به دنبال سرنگونی محور مقاومت هستند، چون عربستان سعودی در حال حاضر خود با بحرانی به نام بیداری اسلامی مواجه است وقطعا نمی خواهد این موج دامان این رژیم را بگیرد ومنجر به نابودی آل سعود گردد. در حالی که عربستان و برخی کشورهای حامی داعش در منطقه باید هوشیار باشند و توجه داشته باشند که همین داعش ساختگی روزی دامان خود آنها را خواهد گرفت وتبدیل به آتشی برای خود آنها خواهد شد .امروز متاسفانه دشمنان اسلام که با هیچ روشی نمی‌توانستند در جهان اسلام تفرقه ایجاد کنند با تشکیل گروه‌های وهابی، سلفی و بهایی در پی تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هستند تا شیعه را به انزوا کشیده و از فراگیر شدن موج بیداری اسلامی جلوگیری کنند.

جنایات و کشتار وحشیانه داعش چه تاثیری بر جریان اسلام هراسی و افکار عمومی می گذارد؟
تشکیل داعش و اینکه با نقاب اسلامی جنایات فجیعی در عراق وسوریه انجام می دهند با هدف ارائه چهره غیر واقعی از اسلام است . خشونت هایی که علیه مردم بی دفاع به کار می برند برای این است که جهانیان بگویند صد رحمت به اسرائیلی ها . قصد داعش پوشاندن چهره منفور صهیونیسم است. صهیونیست ها به دلیل جنایاتی که تاکنون انجام می دادند و هنوز هم به این جنایات علیه مسیحیان و فلسطینیان ومسلمانان ادامه می دهند و هر که غیر از آنها باشد مورد آزارو اذیت و ترور قرار می دهند، چهره ای پلید ازآنها در جهان ساخته و داعش طرحی اسرائیلی است که شاید بتوانند با توسل به آن مقاومت را ضعیف کنند. البته با فضاحت و جنایاتی که اکنون در غزه در حال وقوع است توطئه اسرائیلی خنثی شده و جهانیان برای مقابله با جنایات وحشیانه صهیونیست ها به پا خاسته اند.

کشورهای اسلامی چگونه می توانند اهداف گروهک های تکفیری و رژیم صهیونیستی را خنثی کنند؟
تفرقه کشورهای اسلامی سبب حمله داعش به عراق و حمله اسرائیل به غزه شده است. اتحاد بهترین راه مقابله با توطئه های صهیونیستی است. مسلمانان جهان باید هوشیار باشند و اجازه ندهند فرزندانشان در دام چنین گروه های خطرناک به ظاهر اسلامی گرفتار شوند زیرا ضربه ای که این گروه و دیگر گروه های تروریستی فعال در خاورمیانه به پیکر اسلام می زنند بسیار خطرناک است و باید در برابر این توطئه مقابله کرد. سران کشورهای اسلامی با تشکیل گروه های متحد در جهان اسلام باید این دروغ بزرگ صهیونیستی - غربی را برملاء کنند و با همبستگی و اتحاد نگذارنند چهره واقعی اسلام مخدوش شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    2 0
    لعنت به هردوشون۰۰۰
  • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    تحلیل جالبی بود