ایسنا نوشت:

دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه از خرید شرکت هواپیمایی «اونور ایر» ترکیه توسط بابک زنجانی و فروش مجدد آن به صاحب اولیه‌اش به حدود نصف قیمت خبر داد.

سید جلال ابراهیمی  با اشاره به خبری که از سوی روزنامه «وطن» چاپ ترکیه در این باره منتشر شده است، گفت: ترک‌ها این شرکت هواپیمایی (onur Air) را در سال 2013 به قیمت 250 میلیون دلار به «قدرت تنجل» تاجر ترک و «مهدی شمس» تاجری که در دوبی زندگی می‌کند و تبعه انگلستان است، فروختند اما بعد از آن اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه خریدار واقعی این شرکت، «بابک زنجانی» صاحب شرکت هواپیمایی قشم بوده است که البته با تکذیب زنجانی و شمس روبه‌رو شد.

وی افزود: البته بعد از آن اعلام شد که شرکت هواپیمایی اونور ایر که 1600 پرسنل و 32 فروند هواپیما دارد و به 14 نقطه در داخل و پنج نقطه در خارج از ترکیه پرواز می‌کند، به قیمت 105 میلیون دلار از طرف ترک‌ها مجددا خریداری شده است.

 

ابراهیمی ادامه داد: در ساختار این شراکت زمانی که بابک زنجانی در ایران زندانی شد، شرکت اونور ایر دچار مشکلات مادی شد و به دنبال آن «جان کرت باگانا» صاحب اصلی شرکت هواپیمایی اونور ایر بعد از فروش این شرکت در حوزه گردشگری شروع به کار کرد و تصمیم گرفت بار دیگر این شرکت را خریداری کند. به همین دلیل به تهران آمد و با شرکتی که معادل سازمان صندوق بیمه‌گذاری سپرده‌های پس‌انداز ترکیه است، برای خرید مجدد این شرکت مذاکره کرد.

 

دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه افزود: گفته شده که این شرکت به قیمت 105 میلیون دلار یعنی نصف قیمت اصلی این شرکت هواپیمایی به صاحب اولیه فروخته شده است. به غیر از جان کرت باگانا که مجددا این شرکت را خریده است، قدرت تنجل و مهدی شمس هر سه سهامداران جدید شرکت اونور ایر هستند.

 

به گفته وی روزنامه وطن چاپ ترکیه به قلم «ارجان اینان» این مطلب را در یک مقاله مستقل به چاپ رسانده است. در همین حال روزنامه نیویورک تایمز از بابک زنجانی به عنوان فردی یاد می‌کند که تحریم‌ها را به طلا تبدیل می‌کرده است.

 

ابراهیمی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت هواپیمایی اونور ایر در خطوط هوایی ازمیر، آنتالیا، بودروم، دالامان و قبرس پروازهای چارتر انجام می‌دهد و به چند کشور دیگر هم پرواز دارد و اکنون سهامداران آن طبق مشخصات سجلی که در اتاق بازرگانی استانبول وجود دارد، قدرت تنجل و مهدی شمس هستند.

به گفته وی به طور کلی روزنامه وطن چاپ ترکیه در این مقاله عنوان کرده که بابک زنجانی صاحب شرکت هوایی قشم در حقیقت با شرکای خود، صاحب شرکت اونور ایر نیز هستند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام JP ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    4 0
    عجب مارمولکیه این زنجانی. باید تمام دارایی هایی که خارج از کشور داره شناسایی و بعد از رفع تحریم ها به داخل بازگشت داده بشن.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    5 1
    بابک زنجانی و همدستانش را سریعا اعدام کنید.
  • محمد A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    9 0
    ثروت کشور را با تبانی و همکاری عناصر داخلی بردند و خوردند وهنوز ملت ایران محروم از ماجرای پشت پرده این اختلاس و اطلاعات آن است .