ایسنا نوشت:

دانشمندان آلمانی با الهام از خارپشت، نوعی کیسه‌ هوای تمام قد به نام i Gel را در «کنفرانس فناوری‌های پوشیدنی» مونیخ ارائه داده‌اند که از دوچرخه‌سواران، موتورسواران و علاقه‌مندان به اسکی در هنگام تصادف محافظت می‌کند.

کیسه‌های هوایی کنونی از حسگرهایی ویژه برای شناسایی تصادف و متورم‌شدن ظرف چند میلی‌ثانیه استفاده می‌کنند تا از استخوان‌ها و اندام‌های حیاتی فوقانی بدن محافظت کنند.

با این حال، دانشمندان آلمانی نوعی لباس با همان میزان قابلیت حفاظت ارائه داده‌اند که از 20 کیسه هوای منفرد مملو از نیتروژن برای محافظت از سر، سینه، شکم و اندام‌های پایینی بدن استفاده می‌کند. این فناوری با الهام از توانایی خارپشت، به شکل یک توپ محافظتی به دور اندام‌های بدن لوله می‌شود.

مانند دیگر کیسه‌های هوا، i Gel از مجموعه‌ای از سیستم‌های میکروالکترومکانیکی (MEMS) و حسگرهای هوشمند برای شناسایی نیروهای برخورد و متورم‌شدن خودکار به دور کاربر بهره می‌برد.

دانشمندان در حال بررسی استفاده از رادار و حسگرهای فراصوت برای مجهزکردن این لباس به حس‌کردن زودهنگام تصادف هستند، درست همان طور که خودروسازان از چنین حسگرهایی برای جلوگیری از بروز تصادف استفاده می‌کنند.

کیسه‌ هوای i Gel هنوز در حد یک مفهوم خام است و تا تبدیل‌کردن آن به محصولی تجاری و راحت برای پوشیدن در دنیای واقعی راه زیادی در پیش است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    12 0
    در كل موتور سواراي ايران و به خصوص تهران قضيه شون فرق داره چون همشون خوبن و هميشه حق باهاشونه