کتاب «بازیگران و بازیگردانان مجلس» نوشته‌ی نسرین وزیری و با مقدمه‌ی علی مطهری وارد بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین، این کتاب حاصل پژوهش‌های نسرین وزیری در نه دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران است.

این کتاب در نه فصل تنظیم شده و در هر فصل به ترتیب، به بازخوانی جزییات انتخابات یک دوره از مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخاباتی تهران می‌پردازد.

«بازیگران و بازیگردانان مجلس» سیر رقابت دو گروه سیاسی اصلاح‌طلب و اصول‌گرا، در نه دوره مجلس شورای اسلامی از آغاز انقلاب اسلامی، تشریح می‌کند و جزییات با ارزشی از انتخابات مجلس شورای اسلامی در هر دوره، ارائه می‌کند.

این جزییات شامل فهرست‌های انتخاباتی در هر دوره، معرفی نمایندگان، مقایسه میزان تحصیلات، سوابق کاری و برنامه‌های انتخاباتی هر دوره است که به گفته نویسنده کتاب، تحلیل‌گران سیاسی با بهره بردن از این داده‌ها می‌توانند سلایق سیاسی مردم در هر دوره را مورد بررسی قرار دهند و با مقایسه تطبیقی دوره‌های مختلف مجلس، تحلیلی از رفتارهای آتی کنشگران سیاسی ارائه دهند.

علاوه بر این «بازیگران و بازیگردانان مجلس» اطلاعات تاریخی مهمی پیرامون تاریخ انقلاب اسلامی به خواننده ارائه می‌کند.

علی مطهری در بخشی از مقدمه این کتاب نوشته:« در این رساله، تاریخچه شکل‌گیری احزاب و تشکل‌‌های سیاسی در جمهوری اسلامی و سیر پایبندی مجریان و ناظران انتخابات در جمهوری اسلامی به قانون اساسی و دموکراسی مورد نظر این قانون، از انتخابات اول تا نهم، به خوبی تصویر شده است. از جمله تحولاتی که در نحوه بررسی کاندیداها به تدریج رخ داده و تاثیری که بر مشارکت مردم در انتخابات دوره‌های مختلف مجلس داشته، به خوبی نشان داده شده است.»

انشارات صمدیه ناشر کتاب «بازیگران و بازیگردانان مجلس» است. این کتاب ۵۰۳ صفحه‌ای با قیمت ۲۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.

57۲۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =