مسعود کرباسیان توضیح داد: تعامل تاریخی ایران با چین از چه زمانی آغاز شد؟

مسعود کرباسیان، رییس گمرک ایران کرباسیان به اهمیت شهر باستانی شیان به عنوان مبدأ جاده ابریشم اشاره کرد و به تشریح تعامل تاریخی ایران با چین باستان در توسعه تجارت و تبادل فرهنگی پرداخت.

مسعود كرباسيان رئيس كل گمرك ايران در اجلاس جاده ابريشم جديد و در جمع بيش از 180 وزير ، روساي گمركات و سازمانهاي بين المللي در چين سخنراني كرد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین سخنراني مسعود كرباسيان، رییس کل گمرک در اين اجلاس كه روساي سازمانهاي بين المللي همچونWCO,IRU,UNECE,UNCTAD و سازمان شانگهاي نيز حضور داشتند با استقبال آنها همراه شد و مورد تحسين حضار قرار گرفت. 

كرباسيان در اين اجلاس به اهميت شهر باستاني شيان به عنوان مبدأ جاده ابريشم اشاره كرد و به تشريح تعامل تاريخي ايران با چين باستان در توسعه تجارت و تبادل فرهنگي پرداخت و گفت : اولين موافقتنامه باستاني در جاده ابريشم در آن دوران ميان ايران و چين منعقد شد. 

رئيس كل گمرك ايران در ادامه به نقش ژئو پليتيكي ايران از گذشته تا حال و قرار داشتن در چهار راه بين المللي اشاره كرد و گفت : ايران در موقعيتي قرار دارد كه شرق به غرب و شمال به جنوب را به يكديگر متصل كرده و در مركز اكو قرار گرفته است. 

رئيس كل گمرك ايران افزود : جاده ابريشم جديد امكان دسترسي كشورهاي محصور در خشكي را به آبهاي آزاد فراهم مي كند. 

وي افزود :همكاري هاي گمركي ميان كشورهاي در مسير جاده ابريشم مي بايست از طريق پنجره واحد مجازي شكل بگيرد تا شرايط براي تسهيل و توسعه تجارت ميان كشورها بيش از پيش فراهم گردد. 

كرباسيان سپس به بررسي موضوع جرايم سازمان يافته و نقش كشورهاي در مسير جاده ابريشم براي مبارزه با اين جرايم پرداخت و نقش اين كشورها را در مبارزه با پديده شوم مواد مخدر در جهان بسيار حائز اهميت توصيف نمود. 

شايان ذكر است كه پيش بيني مي شود جاده ابريشم جديد موجب خلق بزرگترين كريدور اقتصادي جهان خواهد شد كه 21 تريليون دلار به توليد ناخالص جهاني اضافه مي كند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =