روزنامه اطلاعات نوشت:

اينک که وزارت علوم گزارش اين تخلفات را منتشر کرده، لازم است که خاطيان و مرتکبان آن را هم به مردم و دستگاه قضائي معرفي کند. در اين شرايط آنچه در اطلاعيه وزارت علوم تحت عنوان «حداکثر اغماض» آمده است، معنايي ندارد، چه، وزارت علوم نبايد و نمي‌تواند نسبت به کساني که از موقعيت خود سوء استفاده کرده و مهمتر از آن، اعتماد مردم به حاکميت را خدشه‌دار کرده‌اند، با حداکثر اغماض برخورد کند. در اين ميان اتفاقاً آنها که اصول‌گراي واقعي‌اند بايد بر مجازات کساني که به بنياد اعتماد مردم به نظام آسيب‌زده و حيثيت دستگاه دولتي را زير سئوال برده‌اند، بيشتر تأکيد و پافشاري ‌کنند.

دستگاههاي نظارتي و قضايي نيز بايد از وزارت علوم بخواهند که مرتکبين اين تخلفات را معرفي کنند. همانطور که رئيس قوه قضائيه اخيراً‌ گفت که به دادستان دستور داده است که رسانه‌هايي که راجع به فساد مطالبي منتشر مي‌کنند رصد شوند تا با آنها برخورد لازم صورت گيرد، خوب است افراد و صاحب منصباني که مرتکب اين شکل از فساد شده‌اند را هم رصد کنند تا بلکه با آنها نيز برخورد قانوني صورت گيرد.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    6 0
    احسنت
  • بی نام FI ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    4 0
    نمی دونم چرا تو ایران مقامات فکر میکنن اگر اسم افراد فاسد برده بشه آبروی نظام در خطر می افته. اتفاقا به نظر من کاملا برعکسه. وقتی اسمی اعلام نمیشه مردم خودشون فساد رو به همه نظام تعمیم میدن اما اگر اسامی اعلام بشه و برای مجرم حکم متناسب ببرن اعتماد به نظام بالا میره. چون من و امسال من میدونیم اگر پلیس از خلاف کوچیک رانندگی من نمیگذه از خلاف بزرگ فلان آقا زاده هم نمیگذره. با شفاف سازی در همه موارد میشه اعتماد مردم رو به حکومت بالا برد. این آقا زاده ها که از پسر نوح بالاتر نیستن. آیا خدا تو قرآن از پسر نوح تحت عنوان پن نام برده؟ یا برادران یوسف رو که اونهام پسران پیغمبر بودن بی نامیده؟