یک کارشناس مسائل استراتژیک می گوید: رزمایش پیامبر اعظم(ص) متناسب با تهدیدات فرامنطقه ای جمهوری اسلامی با اقدامات بدیع رزمی همراه بوده است.

سیدرضا صدرالحسینی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) 9 و پیام این مانور برای همسایگان جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: با در دستور کار همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی قرار گرفته و بر همین اساس، ستادکل توجه به تهدیدات منطقه ای ایران، آمادگی های دفاعی پس از پایان دفاع مقدس تا کنون نیروهای مسلح تقویم انجام رزمایش برای دو نیروی دفاعی اصلی کشور، یعنی ارتش و سپاه قرار داده است.

وی افزود: بر این اساس، هریک از این نیروها در حوزه ماموریتی خویش رزمایش هایی را جهت کسب آمادگی های لازم، ارتقای توان دفاعی کشور، به روز رسانی سلاح های بومی، هماهنگی های الکترونیک و مخابرات، آشنایی بیشتر فرماندهان با مناطق ماموریتی برگزار می کنند که رزمایش اخیر نیروی دریایی، نیروی زمینی و نیروی هوافضای سپاه پاسداران در همین چارچوب قابل تحلیل می باشد.

این کارشناس مسائل راهبردی تصریح کرد: با توجه به تهدیدات فرامنطقه ای جمهوری اسلامی، در رزمایش اخیر اقدامات بدیعی صورت گرفت که از این میان می توان به هماهنگی نیروی هوافضا توسط پهپادها و نیروی دریایی توسط تسلیحات ویژه از جمله قایق های تندرو، قایق های مین ریز و قایق های بدون سرنشین کنترل از راه دور اشاره کرد.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: دفاع از ساحل و مقابله با دشمن فرضی در خشکی نیز ضلعی از اضلاع این رزمایش محسوب می گردد که همه اقدامات انجام شده در رزمایش پیامبر اعظم (ص) 9 بر این اساس استوار بود که دشمن، تحلیل دقیقی از توان رزمی جمهوری اسلامی داشته باشد و بداند که تجربه هشت سال دفاع مقدس به همراه استفاده از نخبگان جوان در نیروهای مسلح، کشور را به بازدارندگی مثبت و کارآمد رسانده است.

وی در ادامه یادآور شد: در رابطه با پیام این رزمایش به همسایگان، این نکته قابل ذکر است که همه همسایگان جمهوری اسلامی بدانند می توان در سایه همدلی و حسن همجواری، منطقه ای آرام و عاری از بیگانه داشت که امنیت همه جانبه آن سایه ای بر همه فعالیت های همسایگان خواهد بود.

صدرالحسینی، پیام دیگر این رزمایش را برای جبهه مقاومت در سراسر جهان عنوان کرد و افزود:همه ظلم ستیزان و عدالت خواهان می توانند به توان و اقتداردفاعی جمهوری اسلامی برای برپایی عدالت و امنیت و صلح بین المللی تکیه کنند.

29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =