تسنیم نوشت:

سپاه پاسداران با اعزام یک فروند هواپیمای گشت دریایی هاربین، اقدام به شناسایی ناوهواپیمابر آمریکا در خلیج فارس و تصویربرداری از این ناو کرد.
 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مدت‌های پیش با دستیابی به تکنولوژی پهپادهای مدرن، اقدام به انجام عملیات‌های شناسایی ناوگروه‌های متعلق به نیروهای فرامنطقه‌ای حاضر در خلیح فارس و تنگه هرمز کرده است.
در یکی از مشهورترین نمونه‌ها، پهپادهای سپاه با اعزام به منطقه خلیج فارس، اقدام به اجرای عملیات شناسایی ناوهای عبور آمریکا در تنگه هرمز کرده و تصاویر این عملیات نیز به صورت زنده در همایش فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد مقدس پخش شد.
پهپادهای سپاه، تاکنون بارها این عملیات‌ها را به انجام رسانده و در برخی مواد، حتی ناوهای آمریکایی علی‌رغم حضور طولانی پهپادهای شناسایی سپاه در بالای سر آنها، حتی متوجه حضور این پرنده‌های بی‌سرنشین هم نشدند و در برخی موارد نیز، مدتی پس از تصویربرداری، متوجه حضور پهپاد سپاه شده و با اعزام بالگرد یا جنگنده، درصدد دورکردن پهپاد از فراز ناو شدند.
در‌ آخرین اقدام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا با اعزام یک هواپیمای گشت دریایی Y-12، اقدام به انجام عملیت شناسایی ناوهای آمریکایی عبوری از منطقه کرده است.
این هواپیماها که هاربین (Harbin Y-12) نام دارند، به تازگی به ناوگان هوایی سپاه در جنوب کشور پیوسته‌اند. هاربین‌ها، هواپیماهایی چند منظوره و بال بالا هستند که توسط یک شرکت هواپیماسازی به همین نام تولید شده‌اند و نمونه‌های متعددی دارند.

 

 

 

 

 

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =