ایسنا نوشت:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه 36 سانت نشست زمین در تهران داشته‌ایم، گفت: نشست زمین آخرین مرحله قبل از بیابان‌زایی است که خشک شدن تالاب بندعلی خان در ورامین و تالاب‌های استان‌های مجاور نیز باعث خیزش بیشتر ریزگردها شده است.

محمدهادی حیدرزاده در مورد کانون‌های گرد و غبار در استان تهران تصریح کرد: کانون‌های گرد و غبار این استان به سه بخش بین‌المللی و فرامرزی مثل عراق، کانون‌های مجاور تهران مثل سمنان، قم و قزوین و کانون‌های داخل استانی تقسیم می‌شود.

عوامل داخلی گرد و غبار تهران

وی در ادامه افزود: کانون‌های داخل استانی گرد و خاک در تهران دو نقطه است که شامل اخترآباد ملارد و ورامین می‌شود که در پی سفر اخیر رییس جمهور به شهریار و ملارد بودجه‌ای برای تثبیت خاک تخصیص یافت.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران با بیان اینکه مطالعات و اقدامات کارشناسانه در مورد تثبیت گرد و خاک استان تهران در حال انجام است، گفت: میزان خشکسالی و بیابانی شدن رو به افزایش است و ایران اولین کشور دنیا است که به سرعت به سمت بیابانی شدن می‌رود.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: کاهش بارندگی، مدیریت ناصحیح منابع آب و استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی روند خیزش گرد و خاک را تشدید می‌کند.

وی در ادامه در مورد نصب فیلترینگ برای منازل در جهت کاهش ورود ریزگردها به داخل منزل دراستان تهران گفت: برای ذرات 10 میکرون امکان نصب و استفاده از این فیلترها هست که برای گرد و غبار استان‌هایی مثل چهارمحال و بختیاری مفید است اما برای گرد و غبار کوچک‌تر از 10 میکرون امکان جذب آنها با این فیلترها وجود ندارد.

۲۳۳ ۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    9 0
    الان به خودم مي بالم
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    7 4
    قم و قزوین و سمنان. سه تا استان که فقط باعث دردسر هستن
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    15 0
    باز مثل همیشه ایران برنده میشه
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    4 0
    واقعا متاسفم با این که وضع بقیه شهرها به مراتب بدتر است به فکر اطراف تهرانند
  • بی نام IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    4 2
    واقعا حیف است باید هر ایرانی در این وضعیت پنج بچه بدنیا بیاورد