۰ نفر
۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵

ایرنا به نقل از معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نوشت: خط آهن تهران - همدان از پیشرفت 95 درصدی زیرسازی و 50 درصدی روسازی تاکنون برخوردار است .

از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا نصرآزادانی در خصوص میزان پیشرفت خط آهن تهران - همدان- سنندج، گفت: اولویت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای بهره برداری از این خط آهن ابتدا تکمیل قطعه تهران- همدان است، زیرا تا این قطعه به اتمام نرسد، اتصال ریلی سنندج به همدان عملی نخواهد شد.

وی پیرامون پیشرفت 95 درصدی زیرسازی مسیر تهران- همدان اظهار داشت: این مسیر بطول 270 کیلومتر است که روسازی 130 کیلومتر آن انجام شده و زمان بهره برداری از این پروژه بسته به میزان و زمان تخصیص اعتبارات مربوطه می شود و در سال جاری برای کل پروژه ریلی تهران- همدان- سنندج 20 درصد منابع تخصیص یافته است.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، میزان تخصیص اعتباری امسال برای این پروژه را 24 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: بخش عمده ای از این رقم صرف پرداخت مطالبات پیمانکاران شده و پیمانکاران هنوز هم 45 میلیارد تومان مطالبه دارند.

وی افزود: حد فاصل مسیر ریلی همدان- سنندج به سه قطعه تقسیم شده که قطعه نخست آن دارای پیشرفت فیزیکی 45 درصدی٬ قطعه دوم به دلیل وجود معارض و نبود منابع مالی پیشرفت ناچیز پنج درصدی داشته و قطعه سوم این پروژه پیشرفت بالای 90 درصدی دارد.

این مقام مسئول در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: کمبود اعتبار در این پروژه موجب شده که سرعت عملیات اجرایی با کندی مواجه شود و تزریق اعتبار متناسب با نیاز پروژه نیست و چنانچه اعتبارات به این پروژه برسد سرعت اجرای آن نیز بالا می رود.

پیش از این اعلام شد سهم حمل ونقل ریلی از رقم کمتر از هشت درصدی فعلی در حمل ونقل عمومی ، در قالب سند چشم انداز 1404 باید به 18 درصد افزایش یابد . 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بابک A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    8 5
    یکی از بهترین خبرهایی بود که شنیدم.
    • عباس IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
      1 1
      منم یکی از بهترین خبرهایی بود که شنیدم.
    • علی A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      3 0
      این کجایش خبر خوبیست؟ ساخت راه آهن در مسیری اشتباه و بی حاصل به چه درد می خورد؟به جای ساخت راه آهن همدانملایربروجرددرود که کوتاه، کم هزینه،مفید و پر بازده است و همدان را با راه آهن به اصفهان و شیراز و خوزستان متصل می کند و در آینده موجب کوتاه تر شدن مسیر کرمانشاهاهواز هم خواهد شد و بروجرد را همه به شبکه راه آهن متصل می کند برای راه آهن همدان چنین مسیر بدی را برگزیدند که از مناطق کوهستانی می گذرد و بسیار پرهزینه است،تنها برای ارتباط همدان و تهران هم هست که آن همه بی فایده است چون همدان جاده خوبی برای اتصال به تهران دارد و کسی باقطار به تهران نخواهد رفت،آخر کدام نابغه ای برای راه آهن همدان چنین مسیر پرهزینه و بی حاصلی را برگزیده است؟
  • پرویز IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    1 1
    واقعا یکی از بهترین خبرهایی بود که تو زندگیم شنیدم.
  • عباس IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    2 0
    متن خبر درسته اما واقعا برای خبر آنلاین متاسفم که اینجوری تیتر میزنه که برداشت بشه این پروژه همین چند روزه دیگه تموم میشه . برای اتمام این پروژه حداقل 130 میلیارد تومان دیگه پول لازمه که توی متن خبر نوشته فقط امسال 24 میلیارد تخصیص پیدا کرده . تازه 45 میلیارد هم بدهکاره یعنی اگه سالی 24 تا تخصیص بدن تقریبا 6 سال دیگه تموم میشه و من الله توفیق .
  • علی A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    2 0
    تازه آن هم برای یک راه آهن بی فایده که از راه نادرستی کشیده شده و تنها منابع کشور را تلف کرده است،به جای این پروژهٔ پر هزینه و بی فایده باید مسیر همدانملایربروجرد درود ریل گذاری می شد تا علاوه بر آنکه همدان با هزینه ای اندک به راه آهن وصل شود بروجرد هم به شبکهٔ ریلی متصل شود،اتصال همدان سودمند باشد و همدانی ها با راه آهن با اصفهان و شیراز و خوزستان ارتباط داشته باشند و هنگام آدامهٔ راه آهن به کرمانشاه مسیر بین دوقطب مهم کشور یعنی کرمانشاه و خوزستان کوتاه تر شود، یعنی مسئولان یک بار نقشه را نگاه نکرده بودند که چنین مسیر نامناسبی را برای راه آهن همدان برگزیدند؟