ایرنا نوشت: خبرگزاری شینهوای چین روز دوشنبه اعلام کرد که پلیس این کشور موفق شد 197 نفر را که موجب اخلال در نظم و امنیت اقتصادی کشور شده و شایعاتی را درباره برخی جریانات این کشور به راه انداخته بودند، دستگیر کند.

این گزارش به نقل از بیانیه وزارت امنیت عمومی چین اعلام کرد که دولت این کشور به تازگی در یک طرح مبارزه سراسری علیه شایعات آنلاین و مخل نظم و امنیت اقتصادی کشور و نیز علیه آن دسته از افرادی که در مورد تعداد کشته شدگان انفجارهای تیانجین آمار کذب داده بودند، 197 نفر را دستگیر کرد.
براساس این گزارش، طی چند روز اخیر افرادی در چین ادعا کردند که مردی به دلیل مشکلات بازار بورس این کشور دست به خودکشی زده و حتی برخی دیگر نیز آمار و ارقام نادرست اقتصادی در شبکه اجتماعی منتشر کردند، پلیس این کشور در ادامه طرح دو سال گذشته خود برای مبارزه با این قبیل شایعه پراکنی ها و رفتارهای غیراخلاقی و ناشایست اینترنتی، مرحله جدیدی از این مبارزات را آغاز کرد.
این بیانیه بدون اشاره به نوع و جزئیات خاص مجازات این افراد افزود: این دسته افراد حتی شایعه کرده بودند که یک هزار و 300 نفر در انفجارهای 12 اوت (21 مرداد) تیانجین جان باختند که آمار دقیق 150 تن بود.
براساس این بیانیه، دولت در تازه ترین اقدامات مبارزاتی موفق شد حتی حساب کاربری اینترنتی 165 تن از این دسته افراد مخل امنیت اقتصادی را نیز مسدود کند، چرا که برخی از آنها حتی شایعاتی را مبنی بر نحوه برگزاری جشن روز پنج شنبه هفتادومین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در پکن پخش کرده بودند که مغایر اعتبار بین المللی چین بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • friend A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 1
    چند تا مدیر ، مسئول ...... دزد چینی که قصد سو استفاده مالی و حساب سازی بودند دستگیر شدند ؟ اقا شما که شایعه افکن های چینی و خارجی رو رصد می کنید ، تعداد حسابسازان و سو استفاده کنندگان رو هم بشمرید و در سر تیتر اخبارتان بیاورید .